Misstänkt på värmdö..
När jag körde av motorvägen i dag så står precis vid vägen en näst intill sprillans ny kattlåda, med sand i som var använd, breve står en everclean kattsand halvfull box..
Vem gör så - dumpar detta vid vägen?? För mej kändes det lite som ett tecken på att nån !¤"%#!¤"! tröttnat på katten och dumpat katten å lådan (katten kanske va i lådan om de inte hade nån bur) vid vägen å dragit, jag spanade länge och försökte ropa, men ingenting..
Vad kan detta vara eg??
oj……..verkar så tycker jag med
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
någon idiot som inte har någon hjärna???
man skaffar inte djur om man inte ta hand om det… det är enkelt!
Funderar på vad jag ska göra, jag har ingen bil å man kommer inte dit utan, eller klart det går.. Ska ringa Tasseland (värmdös katthem) å fråga om dom vet någe, eller har burar eller nått sånt.. Men jag har ingen möjlighet att rodda detta :(
Morsan som va med hade kamera å fotade, skulle skriva t lokaltidningen..
Blir så arg och lessen, varför valdes det stället - för att det låg vid motorvägen å för att katten förhoppningsvis skulle bli överkörd eller vad!?!?!

Får jag fråga var du körde av motorvägen någonstans?
Bor själv på Ingarö och skulle kanske kunna "spana" lite efter en vilsen kisse om jag vet var du såg lådan.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Vi kom från nacka hållet, åkte av så man kommer in på gamla värmdövägen längs vattnet mot gustavsberg, alltså inte avfarten mot ingarö å coop forum.
Är lite dålig på att förklara, men lådan stog iaf på höger sida av vägen om man kommer från nacka hållet mot gustavsberg. Det är en blå låda av "toa-hus-modell".
Ska se om morsan kan skicka mej bilden hon tog så kan jag lägga upp den.
Saken är nu polisanmäld och de sa att de skulle ta tag i det hela.

#5 Okej, då vet jag vilken avfart du menar. Hoppas toa-lådan står kvar för då vet jag ungefär var jag ska kika någonstans.
Bra gjort att polisanmäla. Alla sådan här fall måste in i statistiken.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Det fins en liten infart eller vad man ska kalla det - sedan är det instängslat med en stor låst grind, där står / stog lådan.

Men usch..detta var obehagligt….verkar inte bättre än att någon har dumpat en stackars misse..dom är då inte kloka!!:-(

Var förbi och kikade nu i eftermiddags. Lådan är borta. Ingen kisse i sikte. Tror man måste dit sent på natten eller snortidigt på morronen när det inte är någon trafik om man ska ha en chans att få se någon katt.
Om jag fattat saken rätt så var polisen där och hämtade lådan, de va mycket tacksama för en sån här anmälan - alltid nåttt positivt att de faktiskt bryr sej även om djuren..

Idag åkte jag buss från Värmdö in mot stan och det är väldigt sällan jag gör det.
Efter hållplatsen innan man åker upp på motorvägen ser jag en bengalkatt? med rött halsband. Den höll till på höger sida i diket men på "fel" sida om viltstängslet.
johnnys girl har du möjlighet att åka och titta?
hur går det här?