Ful annons på blocket
Läs här
Jag mailade och sade att man inte får ta kattungar från sin mamma och då fick jag följande svar:
"Ok,jag förstår att du läst på.Men fakta är att jag är 47 år har haft katt sedan jag var liten.Jag vet vad lagen säger.Vill du ha info varför lagen kom till vänligen ta kontakt med SLU eller närmaste länsveterinär.En katt är avvänjd vid 6-8 v ålder,och kan äta vanlig föda,att dom diar är ett lugnande beteende vilket honan accepterar så länge hon ger ifrån sig mjölk.Vill du mästra mig så kan jag ta det,anledningen till att jag angav 12 v är att jag inte vill ha "stora" katter och ville begränsa mailen,det finns trots allt ganska många katter som ingen vet var dom ska göra av dom.Har du mer att delge, vänligen ge det till den som behöver det."
Kanske några mail till inte skulle skada.
Jag har anmält annonsen till Blocket.

Förstår inte ens varför hon annonserar efter en. Ligger ju sida efter sida vareviga dag om kattungar till salu. Och de som kostar 100kr står det ändå att priset går att diskuteras på. Varför annonsera?
Har en känsla av det är något riktigt skumt med denna annons, speciellt med tanke på svaret. Vart gör personen av katterna när de blivit stora? Ormmat, slår ihjäl …
Skicka henne den här artikeln: Varför ska kattungar vara 12 veckor…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Bra idé att skicka denna länk, Alexej, men då måste nog någon annan göra det för jag är nog förbrukad. Det är en man bakom annonsen.
fixad
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Bra Alexej! Skadar kanske inte med fler. Han säger ju att vill begränsa antalet mail genom att säga max 12 veckor och då kanske det skulle vara bra med många mail just på grund av detta.
Anmälde annonsen till Blocket. Katt ska vara MINIMUM 12v vid leverans. Enl rubrik önskas här MAX 12v. Olagligt.
#1 och 2 Instämmer. Skumt. Blir ormmat el dyl genast?
Då är vi två som anmält och nu är annonsen borta. Kanske skulle vi rekommendera Blocket att även på köpannonserna ha som krav att det måste framgå att katten måste vara minst 12 veckor.
Det märkliga är ju, att man garanterar ju det när man lägger in annonsen…..det är Blocket som har slarvat….. OCh det är ju väldans bra om man uppmärksammar dem på det….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....