Katt/Väckarklocka?
Undrar om det är fler som har upplevt detta fenomen. Min Alfa hane (kastrerad hittekatt såklart) tycks ha en inbyggd radar på när jag ska stiga upp. Han väcker mig nästan alltid 10-15 minuter innan klockar ringer. Inte helt ovanligt kanske… MEN, nu är det så att jag är nattarbetare och stiger inte upp vid samma tid dagligen, utan det variera väldigt mycket… ändå så väcker han mig innan klockan ringer. Vaknar jag inte av hans vänliga puffande o tvättande så börjar han "grava fram mej" får han har förstått att jag kan inte stiga upp om jag har täcket på mig.
Någon annan som har samma upplevelser??

Nästan. Min förra stödis satt på golvet vid sängen och började jama när jag visade tecken på att vakna till. Hon vågade sig inte upp i sängen 

Mina katter brukar alltid vilja ha mat när jag kommer hem..spelar ingen roll om jag varit ute länge eller bara en kortare tid, -som att dom har fått det som vana.
Det lustiga i sammahanget är att dom aldrig anspelar på mat när jag är uppe tidigt om morgnarna innan sonen ska till skolan. Tycker man är så trött den tiden att jag helst vill vänta en stund med det bestyret..(alla katter äter inte samma foder)..så dom har vant sig vid att inte komma till skålarna då, däremot efter en eller ett par timmar, ja då är hela gänget där:-)
Jag har en katt som kommer springande INNAN jag öppnar kylskåpet för att ta fram osten. Lika kusligt varje gång!
och Mee skriker våldsamt klockan 8 varje morgon….Svältande katt, synd om henne……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Min äldsta katt findus 18 år är van vid att mina föräldrar gick upp tidigt på morgonen, så sover jag längre än till 08, vilkent jag gärna gör när jag inte jobbar, så har han massa knep, det värsta är när han går under täcket och biter mig i tåna=)
Imorse blev dock väckt av en morgon tvätt i ansiktet=)
de är för goa… vår gamla Pyssa slickade mig på ögonlocken och bet i dem…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina nuvarande katter har inte ännu skaffat sig så där tydliga morgon- eller sovvanor. Men min mångåriga följeslagare Fnatten sov alltid hos mig. Antingen under täcket som en varm gosig kattboll vid magen, eller vid huvudkudden och då gärna med huvudet mot mitt. Ljuvligt! Och gissa om det efter nästan 20 år varit svårt att vänja sig vid att sova utan honom.. Dessutom var han en mästare på att under natten ta sig in och ut från sin plats under täcket utan att jag märkte det.
Med åren blev han en riktig sjusovare och gick gärna och la sig igen efter att han fått frukost men i yngre dagar väckte han mig gärna, ofta strax innan väckarklockan. Precis som för TS ganska oberoende av vilken tid på dygnet den ringde. För det mesta snällt och vänligt.. men om han blev otålig kunde det gå till ungefär som i den här i mitt tycke himla söta videon. (Som jag hoppas kunna bifoga, har inte gjort det innan här så vi får väl se om det funkar:)

Ps. Hoppas det är ok att lägga till video/länk i inlägg här, om inte ber jag om ursäkt och moderator får då förstås gärna ta bort den!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nejdå, videon var uppe här många gånger. Den är jättekul!
Här kommer en annan Simon:) Klicka på"Titta på Youtube"
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag fattar inte vad det är för katter ni har. Mina sover som grisar. När jag går upp plirar Luffar´n med ett halvt öga. Minen är obetalbar "är du inte riktigt klok. kom och lägg dig igen" ser man att han tänker. Efter att bra tag kommer Flea vacklande ut i köket, sätter sig halvsovande och väntar på frukost. När han fått sitt vacklar han tillbaks till sängen igen. De övriga sover lugnt vidare, de vet ju att käket står där när de behagar kliva upp.
Så här är det oavsett när jag kliver upp, även om jag tar en rejäl sovmorgon så tycker de att jag är knäpp när jag kliver upp när vi har det så mysigt allihop.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se