Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 5016 ggr
lillmymlan
2010-08-01 00:43

Kolonikatter i Linköping 6

Det jobbas vidare med kissarna i kolonin, prio 1 är 2 familjer som ska komma in. Spökis med sötnosarna Buff & Tuff och Noname med 3 bebisar. Spökis bebisar är ca 10 veckor och Nonames bebisar är ca 12-16 veckor, det är inte alldeles lätt att gissa rätt i åldrar på kissarna.

Bloggen uppdateras ganska så ofta, här finns den om ni vill läsa :)

Stödhem sökes för flera missar som troligen kommer tillbaka till kolonin, efter att ha varit på ströv, men jag tror och hoppas att de kommer tillbaka, de som vi i nuläget saknar! Om du kan vara stödhem så skicka mejl till ostgotakatterna@live.se eller skriv ett pm här inne. Jag försöker att vara online i alla fall en gång per dag.

Svarta svansen som rymde för 2 månader sedan har inte återfunnits och det känns så jobbigt! Gråter Vi matar ju såklart även om det troligen inte är hon som äter. Jag hoppas att hon har kommit till en mkt snäll familj som har tagit hand om henne, eller i alla fall matar henne. Hoppas att vi en dag får in henne igen. Skönt att hon är kastrerad i alla fall, för det blir inga bebbar efter henne därute, det är en liten tröst i alla fall.

Här kommer redovisningen för juli månad, i tid den här gången :).

Tack goda vänner för att ni skänker pengar till kontot och snart hoppas vi kunna sätta dem i rullning. Bara familjerna kommer in så ska de undersökas och avmaskas och få första vaccinationen, om statusen är bra på dem och om veterinären tycker så kastreras mammorna omedelbums. Vi hoppas att vare sig Spökis eller Noname är dräktiga ännu en gång, så hjälp oss att hålla tummarna för det!

Här är den förra tråden.

Många kramar Malin i Östgötakatterna Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
lillmymlan
2010-08-01 00:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En av Noname´s bebisar Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
2010-08-01 02:11
#2

Tack för föredömlig redovisning Malin! Ordning och reda som vanligt! :)

Vad söt han är lilla kissen! Vilken bra bild du tagit!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
2010-08-01 02:31
#3

ursöt kisse, och du är verkligen en superfotografKyss

Maggan47

lillmymlan
2010-08-01 12:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Sötnosar! Mamma Noname och hennes bebis, det är alltså 3 bebisar hon har. Tur att vi är noga med att dokumentera innan de kommer in så att vi inte missar någon Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-01 12:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Den allra blygaste av ungarna Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Sehvrin
2010-08-01 12:48
#6

Skriver här så jag kan hålla koll på vad som händer med de söta kissarna i framtiden också *håller tummarna för fler stödhem*

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
lillmymlan
2010-08-01 13:01
#7

#6. Tack för tumhållning, det behöver vi Glad

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Delfinen
2010-08-01 13:04
#8

Lämnar också ett tassavtryck så jag hänger med här.

Ett enormt jobb du gör mymlan. En stor eloge till dig.

Lena
2010-08-01 18:01
#9

#8 Instämmer! lillmymlan gör ett kanonbra jobb där uppe i Östergötland. Det är så intressant att följa arbetet via ord och fina bilder.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
2010-08-03 01:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Muschie och Vitnos har fått namn nu :) så himla fina är missarna, vill bara ta upp dem och gosagosagosa med dem… men jag smider planer :) och en dag ska det gosas, så det så! Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

maggan47
2010-08-03 16:44
#11

vilken skönhet du fångat på bild, Kysstror på alla dina planer, som du sliter för dessa kissar

Maggan47

Puma77
2010-08-03 19:14
#12

Jag smider planer att komma upp och göra ett besök någongång med. ska tills dess fixa åtminstone en vinterbostad som jag då ska ha med upp till er. Men hoppas givetvis att alla missar kommer in så tidigt som möjligt.

 

//Pia

Gullimat
2010-08-03 19:51
#13

Hoppas innerligt att din önskan går i uppfyllelse med alla dom fina misarna.

#12

Hur ser din vinterbostad ut?  Vill också fixa, om det behövs till några kisar till vintern.

Annons:
Sidentass
2010-08-03 20:11
#14

Sååå jag önskar att de här missarna snart får sina stödhem…tiden rusar iväg..det dröjer inte allt för länge innan de kyliga vindarna, regn o rusk är här…

Puttar för att dörrar kan öppnas så att missarna äntligen får komma in i trygghet o värme..

Kramar i massor till dej Malin…du vet…du är en klippa!

majvi
2010-08-03 20:19
#15

Här är det 9 katter och stugan är inte så stor, men någon kanske kan vara stödhem åt någon eller några av de äldsta ungarna?

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Puma77
2010-08-03 23:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#13 så här ser de ut. Denna är en som är påbörjad målad.

 

//Pia

Puma77
2010-08-03 23:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Sen en som är helt färdig och på plats på katthemmet kompis utegård. man ser att de är ganska stora ändå om man jämför med kattlådan.

 

//Pia

Alexej
2010-08-04 00:17
#18

#17 Jättefina fast jag skulle ställa upp de felvända, botten upp. Så att öppningen hamnar högre. Bättre med skräp och snö.

fast nu såg jag på första bilden, öppningen ligger i mitten.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gullimat
2010-08-04 00:32
#19

Jättefina

Ser ut som frigolitlådor, hur stora är dom och vad målar du dem med för färg?

Puma77
2010-08-04 16:34
#20

#19 ja de är ganska stora, vet inte måtten i huvudet precis. Målar dem med vattenbaserad färg utan lösningsmedel då lösningsmedel löser upp frigoliten.

Hålet är borrat med en 15" hålborr för rätt storlek.

Lådorna fick jag från labbet på sjukhuset men funkar lika bra med andra liknande lådor med.

 

//Pia

Annons:
Hawknestgrove
2010-08-05 12:14
#21

OCh så har vi nytt lördagsgodis inne på lilla auktionssajten igen!!!!

http://insamlingsauktioner.egensajt.se/board/post1623.html#p1623

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Sehvrin
2010-08-05 20:19
#22

putt

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

lillmymlan
2010-08-07 14:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#12. Tycker absolut att du ska komma snart och hälsa på och fota kissarna i kolonin :)

Dåligt med tid i nuläget… skickar med  en bild på Buff från kolonin Kyss

#22. Du kommer att bli ett perfekt stödhem, det är jag övertygad om :) tack! Återkommer via mail :)

Tack snälla Delfinen & Hawk för att ni fixar och trixar :) och alla andra som puttar och fixar på annat sätt… ni är ovärderliga!

Kram

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Delfinen
2010-08-08 00:30
#24

Inte svårt att bli kär här inte Tungan ute

lillmymlan
2010-08-08 00:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Vitnos och Sötnos :) ser ni att den ena sitter bakom den andra? Jag missade det nästan, den bakre är alltid så himla blyg :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

brutt
2010-08-08 00:50
#26

23. Läste ordet stödhem och ett hopp väcktes, vågar man hoppas?

Ungarna är ju sagolikt söta.Kyss.

lillmymlan
2010-08-08 00:53
#27

Sehvrin är vän med vårt stödhem (Matilda) som har Fläcken och Nostippen Kyss så jag är helt övertygad om att hon kommer att bli perfekt stödhem, så du läste rätt! Skrattande

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
lilltasen-
2010-08-08 01:06
#28

Vad otroligt duktig du är att fota lillmymlan! Glad Varför inte satsa på en kalender till nästa år som kan ge intäkter till katterna?

Vi kan inte erbjuda något hem/stödhem i nuläget, men behöver ni några bäddar till katterna i stödhemmen? Eller önskemål om något annat? Obestämd Känner oss maktlösa….vet att hem/stödhem är det som står högst på önskelistan….Gråter

/Lilltasen o Bumbis

brutt
2010-08-08 01:27
#29

27.Blir jätteglad både för katternas och din skullSkrattande

misty89
2010-08-08 03:30
#30

vi skulle kunna ställa upp som stödhem till en liten unge.. men vi bor i sthlm.. lite långt kanske?

Ankie
2010-08-08 12:36
#31

men vilket jobb ni lägger ner på dessa undrerbara skönheter :)

hoppas fler kan ställa upp

lillmymlan
2010-08-08 12:39
#32

#30. Lite långt kanske, var i Sthlm finns du? Vår vet är i Linköping, Jägarvallen. Hur gamla är dina egna kissar?

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

misty89
2010-08-08 12:53
#33

jag förstår det. 2 stycken är 2 år och den tredje är 11 månader. alla är kastrater, innekatter, och vaccinerade.

vi bor då i botkyrka.. altså inte i själva centrala.. om det inte funkar så förstår jag självklart det.

lillmymlan
2010-08-08 12:54
#34

#33. Pm:ar dig!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
lillmymlan
2010-08-08 13:19
#35

#28. Kyss Om tiden bara räckte till, det är svårt att få tiden att gå ihop, men kanske…. kanske att det blir en almanacka med kissarna från kolonin, frågan är väl bara när.

Fotobok är på gång i alla fall, men den har jag fixat med sedan i december Skäms så allt måste ha sin tid och hela tiden byts bilder ut till andra, många bilder blir det.

Bumbis, gärna bäddar till kissarna i stödhem Kyss det skulle vara perfekt. Dina bäddar som jag fick till bebbarna när de var små används numera av kolonikissarna, de är så populära kan jag säga :) de älskar dem! Har många bäddar, men de räcker aldrig till :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-08 13:50
#36

#33. Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

misty89
2010-08-08 13:58
#37

#36 en del av pusslet börjar sättas ihop ^^GladKyss

maggan47
2010-08-08 19:54
#38

vilka sagolika bilder på kissarna, och ett stödhem, hoppar högt av glädjeSkrattande

Maggan47

misty89
2010-08-09 00:56
#39

jag vet att det kommer bli tufft, men jag ser fram emot det Glad

Sidentass
2010-08-09 20:48
#40

#39 Toppen att du finns som stödhem..´håller hårt i tummarna för att det ska gå bra med dina egna missar!

puttar för fler stödhem åt behövande missar..!

lillmymlan
2010-08-11 01:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Putt från Noname som inte ville visa sina ungar idag heller :(

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
lillmymlan
2010-08-12 06:43
#42

Igår vräkte regnet ner och ingen kisse alls var synlig :( så jobbigt när vädret ställer till det hela tiden :( Ge oss sol och värme tack :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-12 07:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Musse, troligen pappa till många bebbar i kolonin behöver också komma in, kan du ge honom en egen soffa att sova i?

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-12 18:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Putt för Musse och Co i kolonin :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Hawknestgrove
2010-08-12 21:53
#45

putt inga hem för dina heler?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

lillmymlan
2010-08-13 07:59
#46

Måns och Max som bor i Söderköping :) det skrivs papper i helgen och sedan är Max och Måns Christers missar! Förstår ni, permanent hem Kyss, det är ljuvligt! Har ni spanat in Christers blogg? Kolla in den, den är så himla bra och man blir alldeles blöt i hjärtat! Christer, du är världens bästa husse!!!

Kattfamiljerna är helt hopplösa för tillfället! Vi har haft så blandat väder att det inte har gått att se missarna ens, men vi ger inte upp. I helgen påstår de att det ska vara skapligt väder så vi laddar fällorna då och hoppas åter igen. Tror att Nonames bebisar är ca 14 veckor så vi får dela på dem, det känns inte helt okej, men vad göra?

Spökis och hennnes bebisar ska vara tillsammans, de kommer till exets ställe och får komma in i alla fall och nu måste Spökis och Noname kastreras snarast då Musse har varit och är på besök!!! Inga mer bebbar!

Helst skulle jag vilja ha familjerna (Noname med bebbar + Spökis med bebbar) tillsammans, men det är en dröm!

Misty89 har erbjudit sig att ta hand om en liten bebis, så den ska flytta dit i stödhem så snart någon av dem går in och har varit hos vet för undersökning och första vaccination! Misty, tack! Kyss

Så någon kanske har slutat med regndansen nu? Tacksam är jag för uppehåll och kanske till och med lite sol…. Glad

Håll tummarna för att alla kommer in och förhoppningsvis också får permanenta hem till slut.

Tack för att ni puttar och frågar och bryr er Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

hairballs
2010-08-13 09:49
#47

Men lilla söta Noname, har hon inget stödhem?

Kommer hon att behöva gå kvar ute? Rynkar på näsan

lillmymlan
2010-08-13 16:52
#48

Nej, Noname ska inte gå kvar, såklart kommer hon också in :). Min tanke är att kolonin ska vara avslutad till dec i år och det är mitt mål. Det är inte alltid man lyckas med målen, men att göra försök till att nå detta är inte helt fel :)

Musse måste komma in också, finns det någon som kan ta hand om kissemissen i #43 och #44?

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
Delfinen
2010-08-14 00:47
#49

Härligt att se att det börjar gå frammåt även om inte alla missar är inne ännu.

lillmymlan
2010-08-14 01:00
#50

Alla SKA komma in :) frågan är bara när de vill gå i fällorna :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-14 11:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Tuff hälsar att det är gott med mjukmat Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Puma77
2010-08-14 11:44
#52

Åh vad jag blir sugen på att hälsa på. Får kolla upp ekonimin framöver efter att kompis haft sin invigning med om man inte kan boka in en lördag till Linkan;)

 

//Pia

lillmymlan
2010-08-14 12:13
#53

:) kolla över läget Puma och sedan kommer du…det skulle vara så roligt!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Puma77
2010-08-14 12:30
#54

Ja det skulle det. Du och jag krälandes på alla fyra med kameror och värstingobjektiv ha ha. Kan se det framför mig. ;)

 

//Pia

lillmymlan
2010-08-15 10:47
#55

Igår var vi laddade när vi åkte till kolonin och tänkte att nu jäklars ska missarna få komma in :) (tycker att jag känner igen tanken på något sätt).

När vi kom till Nonames och bebbarnas ställe så hade de som fiskar roat sig med att slänga över 30-talet abborrar till missarna så de åt så det stod härliga till så… vi insåg att tonfisk nog inte skulle fresta kissarna att gå in i några fällor. Lapparna som vi hade satt upp var det tydligen ingen som såg, eller de brydde sig nog inte… suck! (Mata inte katterna - för de ska fångas in!)

Då var det Spökis och hennes bebbar då… de var ute på promenad och kom inte hem förrän efter 19-tiden och ville inte gå i vare sig fällor eller transporter… jahaja, till slut var det för mörkt och då fick vi ge upp för kvällen… men ikväll kanske de går in… någon av dem alltså :)

Idag ska vi till Måns och Max och sedan direkt till kolonin för nya försök med kissarna i kolonin.

Nostippen har rymt Förvånad från stödhemmet så nu håller vi tassarna för att hon kommer igen och går i fällan som vi lånat från Nilshult Kyss

Något annat roligt… vi har fått fina böcker signerade från Ylva Stockelberg till förmån för Östgötakatterna. Är det någon som har sett henne nya bok "Katter för kiddies" en fin och trevlig barnbok! Den ligger tyvärr inte ute på hennes hemsida ännu, men den är alldeles färsk så den kommer nog snart ut där.

Ha en god söndag Skrattande
Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
lillmymlan
2010-08-15 14:07
#56

Nu har även Fläcken rymt, så nu drar vi iväg för att hjälpa stödhemmet att söka efter henne. Både Fläcken och Nostippen hoppas vi hittar hem igen! Fälla är laddad med godsaker, men lockar det när det är frihet som gäller, vi hoppas det!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Sehvrin
2010-08-16 16:15
#57

Jag håller alla tummar jag har för att Fläcken och Nostippen kommer tillbaka så snart som möjligt.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Hawknestgrove
2010-08-16 16:20
#58

hoppas det går bra!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

lillmymlan
2010-08-16 18:38
#59

Håller också tummarna för att Nostippen och Fläcken hittar hem igen! Gråter

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-17 18:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Igår kväll var Nostippen synlig i närheten av stödhemmet :) så hon håller sig däromkring i alla fall :) bra bra! Får se hur vi ska planera för att få in kissarna igen, inte lätt när de en gång har gått i fällan, men envishet brukar löna sig!

Igår kom lilla Sötnos fram till maten direkt, men de andra höll sig lite avvaktande :( och idag… jo idag öser det förbannade regnet ner igen. Om jag är trött på pissväder JA, så himla trött! Nu går det åska och blixtrar som bara den… låt mig slippa tack! Gråter

Ha en god onsdag

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Puma77
2010-08-17 18:48
#61

Gu vad jag älskar dina bilder Malin. Såna underbart vackra bilder på magnifika svart/vita missar.

 

//Pia

misty89
2010-08-17 21:04
#62

inte kul med regn och oväder.. Rynkar på näsan här har det spöregnat halva dagen..

hoppas att det blir bättre imorgon..

Annons:
Alexej
2010-08-17 23:22
#63

Kan du inte kastrera alla vuxna till några hem dyker upp?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

lillmymlan
2010-08-19 07:37
#64

Katterna som går kvar i kolonin är på väg in. De måste själva gå i fällan, vilket inte är helt lätt när det finns de som saboterar hela tiden :( men jag jobbar på så gott jag bara kan!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-19 07:37
#65

Puma Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-19 18:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Vitnos och Sötnos Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

misty89
2010-08-19 21:36
#67

#66 sååå söööta att man nästan vill äta upp dom..OskyldigKyssSkäms

Sehvrin
2010-08-21 11:37
#68

Putt för de underbara katterna

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Delfinen
2010-08-21 13:28
#70

Håller alla tummar…tår…och tassar här för att rymlingarna skall återvända hem och alla dom andra missarna snart får hem/jourhem och får komma in.

lillmymlan
2010-08-21 13:57
#71

#69. Det är inte fällan som är problemet, det är att alla fiskare i området kastar över fisk till kissarna så de inte är hungriga när det väl gäller :( så fällan är i nuläget inget problem :(

Har satt upp lappar, men det skiter folk i tyvärr!

Tack för puttar och stöd :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Djurhemskampanj
2010-08-21 14:08
#72

#71 jaha :-S

kan dock tänka mig att det höjer chansen att fånga in katterna med en droptrap genom att det räcker att de sätter sig under den, av vilken anledning det nu må va, kattmynta eller en spännande leksak t ex?  ;)

En vanlig fälla käns oftast mer motbjudande och "krångligare" för de flesta katter än en droptrap när de inte är sugen på mat.

Hur som helst, lycka till!! :)

Sehvrin
2010-08-22 22:36
#73

Jag är så glad; på tisdag kommer Nalla och Semlan från kolonin att flytta in hos mig Skrattande

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Tizzla
2010-08-22 23:13
#74

Åhhh…grattis både Lillmymlan, Sehvrin och missarna!!!Kyss Äntligen ett eget hem…lycka till med dem!

Sehvrin
2010-08-22 23:22
#75

#74 Jag är tyvärr bara stödhem, eftersom jag inte kan planera min framtid längre än till juni nästa år (tar examen då). Men jag har ju en förhoppning om att kunna behålla dem om de inte fått egna hem innan dess.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Tizzla
2010-08-22 23:30
#76

Då håller vi tummarna för att de får vara kvar hos dig sen…men det är ju toppen med ett stödhem till också!Flört

Såg på bloggen att en unge är inne nu…hoppas på några fler ikväll!

Annons:
lillmymlan
2010-08-23 00:46
#77

Nummer 17 och 18 är inne :) Både Muschie och Sötnos finns nu i mitt kök tillsammans med Vitnos. Imorgon hoppas vi få in Noname!

Håll tummarna!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-23 00:48
#78

Sehvrin, tack för trevligt möte, kissarna kommer att få det kanon hos dig Kyss Vi ses på tisdag :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

misty89
2010-08-23 00:49
#79

#77 vilken toppen nyhet! hoppas, hoppas… håller tummar, tasslor, ja allt att hon ska komma in  i morgonGlad

Delfinen
2010-08-23 01:01
#80

Har alla missarna fått jourhem? hur många är kvar ute? Har tappat räkningen.

lillmymlan
2010-08-23 01:01
#81

#79. Kyss Ringer dig i morgon kväll, okej?

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-23 01:06
#82

Kvar är Musse som behöver stödhem :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-23 01:07
#83

Räknar bort Noname, Spökis Buff och Tuff för de ska in omedelbums de går i fällan :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
misty89
2010-08-23 01:07
#84

#81 låter toppenbra, du! :-) har på mobilen dygnet runt  FlörtKyss

Tizzla
2010-08-23 01:54
#85

Vilka glädjande nyheterGlad

*håller tummarna* för Noname först och främst…och de andra också!

maggan47
2010-08-23 14:14
#86

håller också tummarna för resterande kissar, och bra jobbat MalinKyss

Gullimat
2010-08-23 14:48
#87

Helt underbart att oturen har vänt till lite tur. Bra jobbat. Vem är Muschie?

Tizzla
2010-08-23 14:56
#88

Muschie är den sötaste av dem allaKyss Nonames bebis det också.

lillmymlan
2010-08-23 14:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Sötnos

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-23 14:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Vitnos

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
lillmymlan
2010-08-23 14:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Muschie

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-23 15:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Nu ska Noname också få komma in :) Mamma till Vitnos, Sötnos och Muschie Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Gullimat
2010-08-23 16:01
#93

"Vackre Musse" far till alla barnen. Flört                                         Vackra barnKyss, inte konstigt med en sådan far. Vackra Mammor också naturligtvisKyss

Tizzla
2010-08-23 16:17
#94

Ja där sa du ett sant ord Gullimat…Musse är nästan ännu sötare än Muschie…och Nonames teckning på bröstet…Kyss…och Spökis…

lillmymlan
2010-08-23 16:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Musse vid fällan, som han inte vill gå in i Rynkar på näsan

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-23 16:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Snygg-Musse Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-23 16:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Kan någon öppna hemmet för den snygge herrn?

För även pappan till alla barnen behöver ett hem!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
Tizzla
2010-08-23 16:37
#98

Han är verkligen vacker!

lillmymlan
2010-08-24 10:52
#99

Putt för Musse!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-24 10:56
#100

Igår fick vi ett stort paket på posten.

I paketet fanns det 4 ljuvliga Bumbisbäddar till kissarna i kolonin, tack snälla Bumbis… Kyss Inatt sov Vitnos, Sötnos och Muschie i samma bädd tillsammans, ljuvligt mjukt och skönt… kurr och spinn… de är så fina småttisarna!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

essut50
2010-08-25 00:18
#101

Åh va kul att höra att kattungarna gillar bäddarna. Dom är ju populär här hemma oxå.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

lillmymlan
2010-08-26 01:01
#102

Ingen kisse i fällan idag heller… men imorgon sker nya försök!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Djurhemskampanj
2010-08-26 10:38
#103

#95 Den katten kommer inte att vandra in i fällan bara sådär, det syns på hela han :)
Har ni fällan framme hela tiden så att de kan gå in och äta utan att den slår igen? Vi brukar kedja fast fällorna så att katterna kan vänja sig med att äta i de. Att ställa ut en fälla pats bum gör de flesta katter mistänksamma, framförallt när man redan har fångat en del katter :)

Ett annat tips är att ställa fällan direkt längs ladans vägg och lägga över ett fillt så att det ser ut som ett spännande krypin. Antar ni lägger ut matspår med t ex sardiner i tomatsås?
Och droptrapen är absolut något ni borde pröva tycker jag :)

Man måste ibland hitta på nya grejer för att överlista katterna :)

Lycka till!

Alexej
2010-08-26 12:16
#104

#103 Det låter bättre. På bilden 95 ser fällan verkligen främmande ut. Skulle nog ingen katt våga gå närmare.

Jag gör alltid en tunnel av fällan med en filt över och ställer den lite gömt eller inklämd mot typ en väg eller nånting på båda sidor. Sedan får katten inget att äta innan så att de är hungriga.

Jag tar gärna tonfisk i olja och gör ett spår som börja typ en m framför fällan. Häller bara ut oljan. Alltid något som luktar mycket i fällan. Tonfisk, räkor, kykling.

På golvet av fällan lägger jag gärna gräs för att dölja metallen.

Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
lillmymlan
2010-08-27 19:43
#105

Putt för Musse som behöver ett stödhem!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
2010-08-28 14:12
#106

Ni sliter på och är beundransvärda där uppe i Östergötland! :) Tyvärr har vi ingen plats här hemma annars skulle vi adopetat Musse.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
2010-08-28 14:26
#107

Bloggen är uppdaterad :) nu har vi medvind… tjohoooo!

Tack Lena, tanken finns, det är gott nog det! Glad

Ingen av katterna i kolonin har gått in i en täckt fälla, det är nog olika från katt till katt kan jag tro :)

Matar i fälla gör vi också, men det äts mkt dåligt där! Obestämd Inte så konstigt när 18 kompisar har blivit infångade, att de som är kvar blir rädda och avvaktande. Flört

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-28 14:33
#108

5 katter kvar i kolonin i nuläget… så ljusningen är där, snart är alla kissarna inne!

3 månader efter den 5:e kissen är intagen gör vi spaningar 3 gånger i veckan för att kolla av att det inte kommer nya katter. Inga katter ska vara kvar, för då blir det snart en ny koloni och det vill vi inte vara med om!

Så målet verkar kunna uppnås, att avsluta kolonin innan december slut! Håller tummarna för det här hemma.

Det har varit en lååååång resa, men det har varit värt varenda sekund och det gäller att vara envis och aldrig ge upp!

/Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Sehvrin
2010-08-30 18:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Putt från Nalla i nya stödhemmet där hon har hittat en favoritplats i fönstret.

(Kompisen Semlan ligger fortfarande och trycker under sängen)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

soso
2010-08-30 21:48
#110

Ni gör verkligen ett fantastiskt jobb med kolonin!

Jag var i Linköping i helgen. Promenerade  med hundarna i Lektorshagen och såg då flera efterlysningar efte Nostippen och Fläcken. Inget nytt om dem?

Gullimat
2010-08-30 22:56
#111

Vilket grovarbete ni gör och har gjort, beundrar er verkligen.Glad

Kan inte se mig mätt på dina bilder här och i bloggen. Du är verkligen en mästerfotograf, men så har du ju också fina fotomodellerKyss att fota.

Annons:
Sidentass
2010-08-31 13:32
#112

-Är så glad för de missar som erbjudits stödhem..en stor eloge till er som öppnat er dörr för behövande missar!

Putt för resterande missar som såväl behöver få komma in i värmen innan höstkylan slår till - tiden går fort och vi är snart där:-(

Eloger och massor med kramar till er som lägger ned så mycket tid, kraft och inte minst det känslomässiga engagemanget -( som nog är det allra jobbigaste i motgång)för katterna..

Bamsekram

lillmymlan
2010-08-31 15:50
#113

Igår flyttade Coffee och Bönan till permanent hem i Sthlm och småttingarna här hemma, Nonames bebbar, flyttade till stödhem, också i Sthlm men inte i samma hem.

Lycka till Coffee och Bönan! Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-08-31 15:56
#114

#109. Härligt att du får se Nalla, det dröjer inte länge innan Semlan också kommer fram :) Kram till dig som ställer upp som stödhem för dem! KRAM

Nostippen hittar hem igen, hon har varit på altanen och ätit, men Fläcken har ännu inte hittat tillbaka, men jag hoppas att det inte dröjer innan de båda är där och mumsar.

Svarta svansen är fortfarande osynlig, men vi hoppas på hösten och att hon då kommer att längta in igen, eller att hon blir mer synlig så vi kan fånga in henne.

Varje dag görs tappra försök att få in de missar som är kvar i kolonin, vilket är svårt då det är få kissar kvar där, men… igår var det så nära att Buff och Tuff gick in, så vi hoppas att de går in i kväll och så även Noname och Spökis :) som har vet-tid i morgon, ifall de behagar gå i fällorna!

Tack igen Nilshult för att vi får låna din fälla, med fler fällor är chansen större att få in alla :)

Hemma idag med magkatarr, men jag hoppas att det snart ger med sig så jag kan komma ut på fält igen… skam den som ger sig!

/Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Delfinen
2010-08-31 16:07
#115

Härlig läsning….lycka till små missar

essut50
2010-08-31 21:23
#116

Vad härligt att Coffee och Bönan har fått  ett hem. Kul att dom har blivit Stockholmare, likaså att kattungarna har fått jourhem där oxå..

Så håller vi tassarna att alla dom andra missarna kommer in i fällan snart.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

maggan47
2010-08-31 21:31
#117

håller såklart allt vad vi har av tummar och 16 tassar

Maggan47 med Coffee

brutt
2010-08-31 22:17
#118

114.Glöm inte bort att ta hand om dej själv nu så du blir fri från magkatarren det är inte nådigt att ha magkatarr det gör ju bland annat väldigt ont.Tycker du har arbetat så hårt och lyckats fantastiskt bra med "dina kolonikatter"du är värd all världens beröm

117.Jag läste Maggan47 med Coffee och tror jag förstår sambandet underbart med människor som dej.

Annons:
essut50
2010-08-31 22:36
#119

#118 Du är bra på att fatta ..Skrattande

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

brutt
2010-08-31 22:45
#120

119.Hurra!!!Skrattande Gud så skönt att veta

lillmymlan
2010-08-31 22:52
#121

Nummer 19 och 20 är inne Glad… Noname och Spökis… imorgon bär det iväg till veterinären för kastrering av dessa två. Imorgon försöker vi få in Buff och Tuff och Musse.

Håll tummarna!

Idag var det sol och då var det perfekt väder att fånga in katter, vi hade i alla fall tur med vädret och till och med kissarna ville ha makrill idag. HURRA!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Alexej
2010-08-31 23:02
#122

Du är verkligen bra!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

essut50
2010-08-31 23:13
#123

Vilken härlig nyhet, ni är verkligen bra att fånga katter.

Håller tassarna här hemma att dom andra vill oxå in snarast.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Gullimat
2010-08-31 23:14
#124

Hurra,hurra va ni e bra, och rätt misar med tanke på vettetidGlad

brutt
2010-08-31 23:19
#125

121.Vilket flyt du har fått fantastiskt är imponerad så skönt att Spökis och Noname är inne nu också och får komma till veterinären i morgon.Skrattande

Sedan håller vi tummarna för Buff, Tuff och Musse också förstås!

Annons:
lillmymlan
2010-09-01 00:08
#126

Ja, ibland måste man få ha lite flax, samtidigt som man aldrig få ge upp, envishet lönar sig :)

Underbart att de här kissarna är inne, 3 kvar i nuläget vad jag vet, kommer det fler tar vi hand om dem med såklart :)

Inga kissar får gå kvar där, alla ska komma in!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

MariannE11
2010-09-01 00:47
#127

blev så glad att få veta att noname o spökis är inne…bästa nyheten på MYCKEt länge…bra jobbat lillmymlan!

3 små ulltussar hälsar till noname….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Tizzla
2010-09-01 00:49
#128

Vilka underbara nyheter!!!!Glad

Behövde det efter att ikväll ha hittat en kattlåda dumpad i skogen…hoppas inte katten blev dumpad på samma ställe…

lillmymlan
2010-09-01 01:59
#129

Marianne: Noname skickar pussar till sina bebbar :) tack för att du tar hand om dem Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
2010-09-01 02:31
#130

Redovisning augusti kommer här, trodde jag skulle hinna innan 24.00 men här kommer den i alla fall :)

Någon kan låsa tråden då det kommer en ny för september, tack :)

Här är den nya tråden

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
2010-09-01 20:24
#131

Tusen tack för redovisningen och för ert enorma arbete med katterna i kolonin. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: