Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 7365 ggr
Debattia
0

PÄLSBOLLAR I HELSINGBORG !

Startade upp  tråden för ett par år sen då jag sökte hjälp för en kattkoloni i Helsingborg .Sen har tråden fortsatt rullat och under tiden har hänt massor  gällande kattproblematiken.Har haft lite olika benämningar och namn tills jag kom på "Pälsbollarna."

Är ingen förening utan endast ett nätverk med någon form av hjälp till självhjälp.Det är jag och en bekant som brukar ställa upp och försöka hjälpa de nödställda katterna. Har inget katthem och kan oftast inte hämta hem någon kisse hem till oss utan försöker ordna det på annat sätt ,via nätet och andra kontakter.Samarbetar över gränserna och ställer upp och hjälper föreningar  om vi har den möljligheten…

Ett tag hette vi Norrkatterna,sen Helsingborgskatterna.Handlar mest om att ha ett namn till veterinärkontot.

Fanns en period då vi var några  som funderade på att bilda en förening. Men jag tyckte det blev alldeles för mycket och kostsamt..För många konton o.s.v. Vill arbeta i det tysta och lugna och hjälpa utifrån de möjligheter och ork jag kan erbjuda just då.

Tar inte  emot några pengar kontant utan enbart till vettekontot. Får en katt ett permanent hem  går  pengarna till kontot.

Brukar ha egen loppis för hjälp  med pengar till mat,sand,annonser, medicin ,mm.

Oftast har de som kontaktar oss frågat 10 till 12 kattföreningar om hjälp innan..

Har också startat upp en hemsida där finns det lite mer ingående info om oss..

http://www.palsbollarna.onatima.se/

Har konto hos Smådjurskliniken DIN VETERINÄR . Ekvändan 2 . Helsingborg. "PÄLSBOLLARNA" Bank-giro 5142-4976.  Måste skriva pälsbollarna  på inbetalningskortet annars går pengarna till kliniken.

Vi är i behov av ekonomisk hjälp hela tiden!!!

Tack alla snälla djurvänner  som skickat pengar ! Det har hjälpt många katter som varit sjuka ,som blivit kastrerade,vaccinerade och märkta.GladDom får möjligheten att var helt klara inför sina nya kattliv .

Tyvärr får jag  bara namnet på de som skickat till kontot ,kan därför inte tacka på annat sätt!!!

Har tagit upp det med vetten så jag hoppas få namn och adress i fortsättningen.

Stort eller litet bidrag, allt är lika välkommet !

Josefa har räddat många kattungar där mammorna blivit överkörda , försvunnit på annat sätt och   blivit övergivna. Dessa  söker bra hem.

Vill du hjälpa oss i arbetet med katterna ?

SÖKER DIG SOM VILL STÄLLA UPP OCH HJÄLPA OSS MED! TRANSPORTER- INFÅNGNING.- SKRIKER EFTER DIG SOM KAN ÖPPNA DITT HEM FÖR EN HEMLÖS KATT. ANNONSERING,KOPIERING.O.S.V.

Brukar göra en ny tråd när jag får redovisning på kontot från veterinären .rSätter också in och redovisar kontot i  bloggen..

Pälsbollarna i Helsingborg !

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Debattia
0

En dagsfärsk redovisning av veterinärkontot ! Finns orginalkopior på räkningar , som jag kan kopiera och skicka vid önskemål..

Datum       Summa in          Ut      Kvar       Not.                           Namn        

100127        1 .500                        3.249                                         Jose

100128                               936       2.316     Lillen.        Kast,vac,märkn,

100128             200,                        2.513                                      Lillemor

100102                            2.167           346.  Garagekisse.Kastr,vac,märk

100203          100                                 446                                        Fia

100210                               468                                                Timmy    Gråter

100210                                 936          42                           Ikeakissen

100211        1000                               1.446                                      Maria

100212                          1.296                         Tiger.     Kast,vac,märk

100212                           1.296                       Findus.  Kast,vac,märk

100212                              936        -986      Kolonikisse  Kast,vac,märk

100215           500                               1.946                               Susann

100215        2000                                 2542.                                Lorne

100222          500                                                                        Debattia

200301            500      Här hade vi     14 kr                             Susann

100303           100                                114                                       Fia

100303            200                                314                               Roger

100308       1.44                                   1.714                             Maria

Debattia

Debattia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns någon som skulle kunna ta hand om Tiger och Lillen under tiden det söks permanenta hem till dem?? Ev kan dom få hem om c:a en månad,i början av maj månad.Väntar på besked…

Debattia

Debattia
0

Snön är borta nu men jag har tyvärr bara detta vinterkort på Goe Lillen…..

Debattia

Debattia
0

Så är det vackra Bianca som också söker ett bra hem.Hon fyller 1 år nu i maj….

Debattia

Ankie
0

men varför är det gråt vid Timmys namn, är det nåt som hänt som jag missat?

xray
0

putt

Lena
0

Tack för nogrann redovisning Debattia! Samt en fin beskrivning av hur arbetet bedrivs. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0

Ser nu att jag glömt en nolla vid sista summan som kommit in,det ska vara 1044 kr.

Timmy hade vatten i magsäck och övriga organ.Det fanns små chanser till att hon någonsin skulle kunna bli frisk så hon fick somna in,det lilla livet..Kan vara för hon hade värk som hon bet tjejen som tog in henne i buren.Hon fick ju inflammation och blodförgiftning och fick ligga på lasarettet ett par dagar..

Debattia

kattassen
0

Nytt intressemail Debattia! Jag har mailat dig.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Debattia
0

9.Tack så jättemycket ! Då ska jag kolla….

Debattia

Debattia
0

9.Den ena tjejen hade redan hittat sin drömkatt. får se med det sista.. Tror också vissa skickar frågor till flera stycken,i alla fall den här tjejen.

Lillan. Undrar om det gick bra att du tog din vette och att jag skickar dig pengar.. Har försökt hitta något tillfälligt på en månad till Tiger och Lillen men tyvärr, inte ännu i alla fall.Hade du någon möjlighet att ha dem avskilt någonstans och att paret kan komma hem till dig och titta på dem ?

Det kan bli svårare hitta hem till dem om Tiger hoppar upp och anfaller tyvärr. Vad var det som skedde när han anföll dig?? Har du någon aning om varför han gör så? Kan det vara som han känner sig instängd??

Tyvärr är det för kallt ännu att vara i sommarburarna,annars får det bli en av lösningarna.

Debattia

Lillan7704
0

Ja, jag får väl ringa vetten i morgon. Lillen måste ju få medicin..igen..

Angående Tiger så kände han sig trängd av mig, jag skulle in och hämta en sak i ett skåp precis brevid honom, och det var, som jag skrivit innan, därför han flög på mig. Men det hade kunnat vara ett av mina barn och inte jag, och det är inte acceptabelt att det ska vara så!

När jag tog emot Tiger och Lillen så fick jag infon att dom var tama och friska. Tiger är långt ifrån tam och Lillen är inte frisk. Hade jag vetat detta hade dom inte fått komma hit.. Så enkelt är det.

Vi har nu flyttat ut dom till en bod som vi håller på att göra i ordning. Den är full med mögel och absolut inget bra ställe för dom att vara på, men jag har inget annat val.

Från och med nu så är det Xray som kommer att hantera dom varje dag, vi har delat upp det så att jag tar hand om de katter som jag har inne hos mig, och Xray tar dom ute i vagnarna.

Jag vet att Tiger redan nu har gjort utfalll mot henne när hon skulle ha fram Lillen och titta på hans ögon.. Hon uppdaterar själv i morgon efter jobb.

Som sagt, boden är full med mögel, så det är ingen bra plats för dom, men i dagsläget finns det inget annat alternativ. Jag kan inte ha dom kvar inne hos mig.

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Jättebra att du tar honom till vetten och att vi kan hjälpas åt på så sätt.

Har Tiger varit ensam i ett rum hela tiden??? Jag fick också info om att dom var tama .tjejen som räddae dom hade tagit in dem kvällen innan dom skulle till vetten och sa dom var lugna och fina och hon hade bara stoppat in dom i transportburen morgonen därpå .Dom hade varit lugna och fina hos vetten. Klart man då tror att dom är vana människor. Dom hade även bott i ett hus innan dom blev övergivna.

Det var jättesnällt av dig att ta in dem men det är alltid svårt veta hur en katt är som man tar emot.. Tycker också det är bra att du hjälpte dem även fast de var skygga och Lillen har problem med ögonen. Tycker det påvisar att dom var i behov av hjälp…

Som jag skrivit förut så finns ett par som vill titta på dem och om det funkar vill öppna sitt hem för dem i början på maj. I så fall är det ju bra ifall dom nu slipper byta människor och miljö i en månad och allra helst ifall dom är skygga…

jOSEFA ! Johan kommer på onsdag !!!!

Debattia

Lillan7704
0

Nej, Tiger har inte varit ensam i ett rum. Inte över huvud taget.

Pälsbollarna i Höganäs

Ocea
0

Hejsan, det är jag vars katt som försvann förra året. Vi har ett litet problem i vårt kvarter nu, vi har en återkommande besökare.

En svart hankatt ca 1-2 år misstänker jag, en mager stackare som inte är kastrerad(då han pinkar fint inne i vår altan), han är lite halvskygg, vågar inte komma när man lockar utan gillar betrakta på avstånd.

Vi vill gärna att han får komma in i ett hem då han verkar vara en pojke som varit med om mycket.

Vårt hus i kvarteret är populärt kattställe då dem flesta katterna söker sig hit för att sova och nu under dem senaste veckorna har den katten dykt upp och haft slagsmål med en av våra töser.

Och nej han har inget halsband och med tanke på hur han ser ut och hur mager han blivit så är vi ganska säkra på att han inte ägs av någon.

Skicka ett pm efter mitt mobilnr om ni kanske kan hjälpa oss fånga in honom.

Jag kan tyvärr inte erbjuda något hem hos oss om inte mina föräldrar tillåter det. Kanske som tillfälligt hem men inte längre. Dock kan jag försöka höra mig runt efter folk som kanske är sugna på en katt.

Debattia
0

15. Vill du pm:a mig, vilket område det gäller o.s.v. Kan väl inte ha sån tur så detta är katten som vi har blivit av med ???

Debattia

Ocea
0

Skickat, håller tummarna att det är han så han har en chans att få komma i rätta händer.

xray
0

Debattia! Tiger agerar "livvakt" åt Lillen. Jag får överhuvudtaget inte komma i närheten av Lillen. Tiger slår, morrar och anfaller om man kommer för nära. Barn tycker han absolut inte om…..

Lillan var hos kissarna igår kväll med en massa leksaker, och då lekte Lillen som ett barn. Fullt hallå!!! Hon kunde t.o.m klappa Tiger under hakan, trots att han var i ett trängt läge! Han morrade, men inget mer. Men observera… hon hade inga barn med sig. Då var det ok!!!

Vi hoppas att paret som ska komma och titta på dom inte är en barnfamilj. Det är inte okej att placera Tiger i en familj med barn, pga av skaderisk på barnen och Tigers mentala hälsa. Visar det sig att dom har barn kommer vi att avsäga oss allt ansvar, och katterna överlämnas till dig omgående.

Pälsbollarna i Höganäs

xray
0

Glömde säga en annan sak. Det kan ju faktiskt vara så att barn har varit elaka mot Tiger… Vi vet ju inte vad som hänt….

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Blir verkligen förvånad och börjar undra om Tiger inte är en hund??

Har han blivit farlig för barn också ? Uppfattat en gång då han satt i bokhyllan och flera stod intill och pratade.Han hoppade ner på ryggen på ett barn. Kan han då inte ha blivit rädd och hoppade ner för att gömma sig någonstans? Sen hade han bitit eller rivit Lillan i bakbenet, menade ni inte vuxna Lillan ?Eller var det ytterligare ett barn???

Har meddelat att så fort jag eller någon annan har möjlighet ska vi hämta dessa katter om dom inte kan vara kvar hos er.Då hjälper det väl inte katterna att bara komma hem till mig med dem när jag inte har någon möjlighet att ta emot dem??Just nu.

Debattia

Debattia
0

Äntligen,äntligen ,har en liten tussilussa gått in i transportburen  för att åka till vetten och kastreras. Det är en liten skyggis så det får bli titthålskastrering. Sen om några dagar ska hon få komma ut till sina kompisar igen….Hon har det bra för hon kan gå både in och ut och har mat och värme vid behov.

Har fått kontakt med en tjej som antingen vill ha en svart eller en vit katt och den ska vara okastrerad ifall hon ska avla på den i framtiden. Jag placerar bara kastrerade katter så jag är inte intresserad av det….

Debattia

Lillan7704
0

Jag gör ett sista försök att få dig att förstå Debattia. Har förklarat för dig 200 ggr både här på iFokus och på telefon, men det verkar inte gå in..

Tiger är ingen social katt som platsar i en barnfamilj. Inte än i alla fall. Han behöver LUGN OCH RO och inte komma till ett hem med mycket liv och rörelse!

Andra här på forumet har insett att han INTE ska vara ihop med barn, varför kan inte du göra det? Lyssnar du verlkigen på oss, hör du vad vi säger?

Händelsen med min dotters kompis har jag förklarat flera ggr, gå till den andra tråden och läs ordentligt vad jag har skrivit där, för jag kommer inte att dra det en gång till.

Jag vill att du kommer hit och träffar Tiger! Ring mig så vi får komma överens om en dag som passar oss båda.

Sen undrar jag om det är någon som vet hur mögel påverkar katter?

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

22. Jag tror vi får ta och lugna ner oss lite här.

Jag varken kunde eller kan ta in fler katter och sökte därför hjälp härinne  för 6 st katter där ägaren flyttat från huset och lämnat katterna kvar. Tack vare Kattassen fick en av dem ett permanent hem direkt. Två till fick permanenta hem. En fick tyvärr avlivas då hon hade en obotlig sjukdom. Två av dessa 6 katter erbjöd ni er att ta in tillfälligt ,vilket jag är tacksam för att ni ställde upp och hjälpte dem.. Hon som fångade in katterna ,tog dem till vår veterinär för kastrering,vaccinering och öronmärkning innan dom placerades ut förutom den första som fick hem omgående. Sa att katterna var tama.Jag kan gott tänka mig att i deras egen hemmiljö var dom mycket säkrare och lugnare. Under hela tiden har jag sökt hem till de katter som finns hos er.Jag har även hjälpt fler akuta under tiden.Jag har annonserat här och där och överallt för att hitta hem till dem och det fortsätter jag att göra.Tyvärr är det inte så lätt hitta hem till skyggisar och börjar den ena katten anfalla så blir det genast mycket svårare få eller hitta någon som kan ta hand om dem. Jag har mig veterligt inte nämnt någonstans i tråden att jag ska placera någon katt i en familj med små barn så det har nog blivit en missuppfattning.

Än en gång, är tacksam för alla er som ställde upp och hjälpte dessa katter så dom kom från huset, nu gäller hitta någonstans till dessa två sista som ännu inte fått något permanent hem.

Hade jag haft möjlighet och kunnat hade jag helt klart tagit hem dem till mig men eftersom den möjligheten inte finns för tillfället hoppas jag någon har möjlighet ställa upp och hjälpa dessa två kattpojkar.

Det är inte hälsosamt varken för människor eller barn att vistas någonstans där det finns mögel.

Debattia

Lillan7704
0

Jag är lugn Debattia. Jag blir bara irriterad på att du verkar läsa det du vill och inte vad det egentligen står.

Vi har inte heller sagt att du någonstans har skrivit att det är en barnfamilj som ska komma och titta på dom. Vi har FRÅGAT om det är det, men du svarar ju inte på det.

Och ja, vi tog in dom. Helt rätt. Men under andra förutsättningar än vad det visade sig vara och eftersom det är DU som har placerat dom här anser jag att dom är DITT ansvar, och fungerar det inte pga att en av dom är aggresiv/extremt rädd och det finns barn i jourhemmet så ligger det hos DIG att få dom därifrån. Omgående!

Jag kan dra mig till minnes en tråd som fanns här för ett tag sedan, där en tjej inte fick den uppbackning hon behövde från KKs när hon tagit en jourkatt från dom som hon inte kunde ha kvar.. Detta tyckte du var "förjäkligt" och att det fick dom fixa . Och nu gör du samma sak själv…

När jag och Xray hade Sam och Maja i jourhem i Helsingborg och det inte fungerade, så åkte vi dit och hämtade dom och tog hit dom. Trots att vi egentligen inte hade plats för dom. Vi gjorde plats!

Och att mögel inte är bra för människor vet jag,  jag undrade hur det inverkar på katter.

När kommer du och tittar på Tiger? Det har du inte svarat på.

Pälsbollarna i Höganäs

kattassen
0

Jourhem/stödhem/permanenta hem växer inte på träd. Vad jag förstår så är det nog lättare sagt än gjort att ordna ett ny lösning för en katt placerad i jourhem. Det är också något man läst många gånger att så fort det inte fungerar hos jourhemmet skall katten hämtas omedalbart och bums. Det har i allafall kks ofta drabbats av och det är nog en av det svåra med att vara förmedlare - att snabbt i en fingerknäppning fixa en ny lösning. Det bästa är väl om förmedlare och jourhem kan göra en vettig kompromiss och försöka på båda håll lösa det för katten. Är det mycket bråttom kanske även jourhemmet måste göra en större insats för sin egen skull.

Om nu det är en månad kvar till det tilltänkta nya hemmet skulle kunna ta emot Tiger och Lillen måste det väl kunna gå att lösa på befintlig plats?. Har man övervägt att separera Tiger och Lillen? Det verkade ju som om Tiger ville överbeskydda Lillen med "näbbar och klor" och då kanske han borde vara ensamkatt ett tag för att hitta sig själv och bli trygg. Att kanske ha honom själv i boden med Feliwaydosor och ingen konkurrens från andra katter.

Några tankar från en som dock inte är insatt i detalj i ärendet men funderar utifrån det som skrivits.

Lillan7704
0

Det du skriver stämmer väldigt väl. Vi vet att det är svårt..

Men det finns barn med i bilden här, både mina två och Xrays dotter. Vi är inte villiga att riskera att dom kommer till skada. Tiger har redan skadat en kompis till min dotter.. Hade vi fått rätt info om katterna så hade Tiger inte kommit hit alls.

Angående boden så är det mögelskador som inte kan vara speciellt bra att bo i. Den var under renovering, är fortfarande, men vi fick ta den som en akut nödlösning.

Att Tiger ska sitta ensam i en månad är för mig inget alternativ…

Det finns mer bakom än det som skrivs i forumet men det behöver vi inte ta här och nu.

Pälsbollarna i Höganäs

Ankie
0

hoppas det löser sig på nåt vis

kattassen
0

#26 Oki jag skall inte pusha någon för jag har ju inte alla fakta i målet så att säga. Men har ni ingen möjlighet att hitta någon i er krets som kan hjälpa? Ni har väl också en pälsbollsverksamhet i Höganäs?

Debattia
0

Jag vet inte om det hjälper med att hota tangenterna på skrivbordet men jag ser att dom har skrivit fel nu igen. Ang möglet så menar jag "människor och djur.Barn är ju också människor.Tyst

25.Jag vill också veta vad det är mer som ligger bakom????

Du får gärna skriva det här på tråden….

Hoppas vi nu kan resonera på ett sakligt sätt ang katterna och jag gör vad jag kan för att kunna ta hand om dem.Men respektera när jag informerar om att jag inta kan hämta hem dem till mig när jag inte har någonstans att placera dem. Vårt måtto är väl att hjälpa och inte stjälpa dem…

Varför vill du jag ska komma hem till dig ?Är det inte bättre jag kan lägga den tiden på att försöka hitta något  och att vi sen kommer och hämtar dem????

Debattia

Debattia
0

Måste berätta att idag,äntligen fick jag in en honkatt som varit mycket smartare än mig under en längre tid.Hon har krypit in i transportburen och legat där inne och myst.Tre ggr har jag ringt vetten och beställt tid för kastrering åt henne. De gångerna har hon vägrat,jag har absolut inte fått in henne. Första gången fick jag ringa återbud.Andra gången fick jag ta en annan katt för ringer man återbud flera ggr ligger man inte så bra till sen. I dag hade jag också garderat mig,en annan tjej hade en som behövde kastreras ifall jag inte fick in henne. I går kväll knallade hon bara in i buren och la sig,presis som hon hade gett upp… Hon var jätterädd,fräste och morrade hos vetten och jag var lite nervös för att det inte skulle gå att genomföra.Men denna underbara vette,som jag gärna hade sett som svärson.Tog det bara lungt, stilla öppnade han gallret förde in filten sakta,sakta.Så var det klart.Jag hjälpte till och höll buren under ifrån,när jag tog bort händerna blödde jag på ena fingret och Frågade ,om han hade stuckit fel och stuckit mig i stället??? Nåt hände,jag vet inte vad och det var bara en bagatell.

Det är bara så synd att denna vette kommer endast en dag i veckan till Helsingborg.Grattis Göteborg !Det är hos er han är de övriga dagarna.

Debattia

Debattia
0

Så kommer lite sorgligt igen!!!

Har fått info om en tam ,kastrerad,äldre hankatt som äga av en man med problem. Katten lämnas ensam under längre tider i lägenheten.Längre tider kan betyda 14 dagar….

En bekant har nu fått nyckel och kan gå dit och mata.o.s.v. Men katten behöver ett nytt hem där den har sällskap och där det fungerar socialt……

Någon som vet eller känner någon som söker en äldra katt så hör av er!!!!!

Debattia

Lena
0

#30 Veterinären du skriver om är en av Sveriges bästa specialister på katt. Har svårt att tro att det går att hitta någon bättre veterinär. Anlitade honom under alla år vi bodde i Göteborg.

#26 När det gäller katterna Tiger och Lillen är det precis så här det kan vara att jobba med skygga katter. De kan reagera och bete sig på ett sätt som man inte förväntar sig även fast de varit hanterbara tidigare. Miljöer, människor, andra katter och djur, ljud och ljusintryck och andra faktorer kan trigga igång panikreaktioner. En för oss helt obetydlig sak kan t.ex utlösa en betingad reflex som får katten att bli helt vettskrämd. En vettskrämd katt kan gå till attack om den känner sig trängd. För att förstå varför Tiger går till attack måste man vara lite av en detektiv. Det handlar om att försöka ringa in i vilka situationer som det här uppstår.  vad det är som utlöser anfallen. Kan ju t.ex mycket väl vara negativa upplevleser i anknytning till möten med barn. Inte helt ovanligt att skyggisar är rädda för barn.

Som andra skriver växer inte jourhem på träd. Därför går det inte alltid att trolla fram ett nytt hem på fem röda. Sedan sk det ju helst bli så bra som möjligt också så att inte problemen förvärras. Jag vet inte under vilka former ni tog er ann dessa katter? Jag trodde att ni arbetade  på egen hand med era Pälsbollar. Hjälpte katter på samma sätt som Debattia gör, eftersom ni har er egen insamling. Alltså inte att ni var stödhem åt Debattia.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lillan7704
0

Debattia:

Tycker inte att vi ska vädra resten här eftersom det inte angår andra än oss.

Att du ska komma hit och träffa Tiger beror på att du fortfarande, efter 200 försök från min sida att förklara, inte förstår hur han är till sättet och hur han beter sig. Det vore en bra idé att du träffade honom själv, men visst, vi kan strunta i det. Du verkar ju inte direkt intresserad av det så…

Och att du ska lägga den tiden på att leta….? Det tar MAX 1 - 1,5 timme, från det att du lämnar hemmet, kommer hit och träffar honom och tills du är hemma igen..

Lena:

Jo, vi jobbar på nästan samma sätt som Debattia. Till skillnad från att vi bara tar in så pass många katter att vi klarar av att lösa eventuella situationer som kan dyka upp.

Och jo, vi är även stödhem åt Debattia, till Lillen och Tiger.

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Vi har ju redan påpekat just det du skriver. Att det kanske är barn som varit elaka mot honom.. Och då är det väl ändå ingen bra idé att tvinga honom in i ett hem där det finns andra barn? Det tycker inte jag.

Det är inte rätt mot honom som säkert är rädd hela tiden och det är inte rätt mot barnen som inte får röra sig i sitt eget hem.

Pälsbollarna i Höganäs

Lena
0

#34 Det är naturligtvis viktigt att ta hans behov i beakttande inför framtida placeringar. Att dra nytta av de erfarenheter ni fått under tiden. Om jag förstår saken rätt finns det väl inte heller några planer att sätta honom i en barnfamilj.

Lillan & Debattia! När det gäller kommunikationen er emellan föreslår jag att ni försöker träffas IRL och reda ur vad det nu är för slags missförstånd som har uppstått. Det är mycket lättare att göra när man ses på riktigt. Annars tar ni det över PM eller telefon. Öppna forumtrådar lämpar sig inte alls för den typen av diskussioner. Hoppas att det löser sig!

Lillan7704
0

Debattia vill ju inte komma hit så det blir nog svårt tyvärr..

Angående barnfamilj eller inte så har vi fortfarande inte fått något svar på om det är en barnfamilj som ska komma hit och titta på honom eller inte…

Men, han är ju i en barnfamilj NU!! Och även om vi flyttat ut honom ifrån huset för tillfället så tvingas vi ändå att ta med våra barn när vi ska mata dom och göra rent i lådor osv.. Så problemet kvarstår liksom och som sagt, det är barn inblandade i dagsläget. Oavsett om det kommer ett par utan barn och tittar på dom.

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Jag undrar hur det gått med Lillen och hans ögon?Har han varit till veterinär och vad sa  veterinären ? Vad kostade det ? Hur mycket är jag skyldig????

Debattia

Debattia
0

Tänk om Lillen och Tiger har sån tur så det finns någon här inne som vill och kan ställa upp och hjälpa dessa kissemissar, tillfälligt eller permanent. Det är dom gossarna jag har i början av tråden.

Har tyvärr inte hört något mer om picasso som rymde i Ängelholm., men man får aldrig ge upp hoppet !

Väntar fortfarande på kort på kattkillen som bor ensam i en lägenhet hos en missbrukare som inte är hemma så ofta .Den här katten får ju  varken färskt vatten eller mat och ingen social kontakt.

Sätter in en bild på en kattflicka som också söker ett permanent hem..

Linore är en hittekatt som förmodligen blivit hemlös av ena eller andra orsaken, men ett hem måste hon haft en gång i tiden för hon är tam.C:a 1 till 2 år. Hon är nu kastrerad,vaccinerad och öronmärkt. En mycket snäll kissefröken som inte gör så mycket väsen av sig..

Debattia

Debattia
0

Här kommer ett kort till på vackra Linore !

Debattia

Debattia
0

Ett kort på en katt som ger mig huvudbry! Denna kattkille är okastrerad och har inget halsband men heltam.  Tog in honom i sommarburen. Frågade om någon rådde om honom men hittade ingen ägare. Tänkte då kastrera och göra honom klar för ett nytt hem. Då bet han upp ett hål i nätet i sommarburen och flydde.Var borta ett bra tag. Kommer med jämna mellanrum och vill ha mat.Det kan vara en dag eller tre,sen håller han sig borta i månader.Är fin i pälsen  och inte mager när han kommer,men det syns han har några år på nacken.

Debattia

Ankie
0

men va fin, men angående missbrukaren och katten så får inte katten vatten eller mat så ska det ju anmälas

Debattia
0

Dom håller på och  söker  möjlighet till att komma in.Där finns vatten i flera skålar med det blir ju gammalt efter ett par dagar,tror det är lika med mat ???

Vet inte hur det går med katten om polisen hämtar den ????

Debattia

Debattia
0

Dessa kissemissproblem. Idag fick jag veta att det finns en jättefin katt vid ett sommarställe i Örkelljunga. Katten ska vara gulrandig och heltam.Dom har satt upp lappar i närområdet,folk har varit där och tittat om det är deras katt,men ännu inget napp.

Snart åker dom hem från stugan och kan inte mata den längre.Jag har bett dem skicka kort på kissen samt åka till vetten och kolla om den är märkt.. Även bett dem hjälpa till med att få någon som kan ta in katten,tillfälligt eller permanent….Hoppas verkligen det ska gå att ordna något för kissen.Dom tror det är en hona.

Debattia

Josefa
0

Jaha. En dräktig hona då.

Debattia
0

Förmodligen… Får se nu om dom tar henne till vetten och kollar om hon är märkt och dräktig…..

Debattia

Debattia
0

Var nu ett tag sen jag var inne och skrev i den här tråden…Har  varit så mycket den sista tiden så det har inte blivit så många timmar vid datorn.

Kattflickan Sollie är kastrerad,vaccinerad,öronmärkt och avlusad och utsläppt i sitt fria liv igen. Hon var lite skygg de första dagarna hon kom ut men nu är hon lika tuff igen och har hittat sin gamla kompis.

Två av Ikea kissarna  blev räddade sen har jag inte hört något mer från kommunjägaren..Han tog ju god tid på sig.Plockade in en katt till vetten och sa:Ja ,nu är där bara 4 kvar.En fångade vi själva in.

Sen har det varit helt tyst. Dessa två är på olika ställen.Dom är jätteskygga men kommer mer och mer… Är tillsammans med andra katter..

Till helgen ska ett par tjejer åka upp till Örkelljunga och kolla upp katten där,ta kort på den o.s.v.

Tiger och Lillen har jag siktat in mig på att ta hit till sommarburana under tiden jag söker permanenta hem…..

Debattia

Gullimat
0

Så bra att du kan ta hem Tiger och Lillen till din sommarbur, den såg ju ut att vara jättefin och det blir kanske lugnare för dom hos dig också

Debattia
0

Har hållt på med att göra iordning  burarna i dag. Har hittat ett par sidor som gått sönder nu under vintern men ska försöka hitta matrial till det i morgon.Hoppas det blir lika fint väder då också som det varit i dag ,men nu i kväll är det rätt kyligt,Hoppas det också blir varmare om nätterna snart  för katternas skull .

Debattia

Lillan7704
0

Debattia:

Sen vi pratades vid har vi trixat och fixat och ordnat och donat, och vi har nu lyckats ordna så att det inte är riktigt lika akut att flytta Tiger och Lillen. Dom har ett eget rum avskilt i huset, vilket inte var ledigt innan, och där är dom helt ostörda från barnen. Att sätta Lillen i drag i en utebur är nog inte bra för hans öga….

Börjar fundera över om han kan ha kronisk ögoninflamation…? Kan man ha det?

Pälsbollarna i Höganäs

Tizzla
0

#48 & #49 Bra jobbat! Glad

Khiraz
0

#49 japp katter kan ha kronisk ögoninflammation

se här:

http://kolonikatter.blogspot.com/2009/04/nya-katter-till-veterinaren.html

läs under bild 2…

Kusten-
0

39, 40 - Så stiliga kissar.

Hoppas killen dyker upp snart igen och att han då vill bli kastrerad och kollad hos vetten : )

Lillan7704
0

Tusen tack för infon! Hade en känsla av att jag har hört det nån gång, men var inte säker… Jag får behandla honom denna gången med och blir han inte bra nu så blir det vetten igen.

Pälsbollarna i Höganäs

Josefa
0

Han kan ha Clamydia också. Då behöver han behandling en mycket längre period.

Debattia
0

Har inte haft möjlighet vara här inne och kolla på ett tag.Det är ju mycket bra ifall det finns en lösning ett tag till för Tiger och Lillen.Men så fort det blir varmare kan jag ta in dom i sommarburarna. Det är fortfarande kallt om nätterna och har dom nu då varit inomhus ett tag så är det bra om Lillen slipper vara utomhus om nätterna.

Och jag kan slappna av ett tag och ha Loppis i helgen för gudarna ska veta att det behövs dras in pengar efter denna kalla vinter då jag inte alls kunnat haft öppet.

Skulle det inte kunna hjälpa med penicilin på Lillen. Det hade jag på JP när han fick rinnande ögon och då  blev han bra ????

Hittekatten Pyret löper för fullt nu och har börjat kissa i sängen så nu får man använda båda ögonen samt det ögat man har i nacken för att kunna hejda henne.. Hon är så liten och jag trodde jag skulle hinna kastrera henne ,men skenet bedrar.Har hört att man ska kunna ge dem p-piller när dom höglöper ? Någon som vet om det är bra eller dåligt ????

Debattia

ChanelBM
0

I krissituationer går det bra med P-piller tills man får tid hos vet. Dock skall du veta att effekten av pillrena tar 1-4 dar innan den syns, o hörs…

Detta hände mig en gång o jisses vilket liv. Var mina föräldrars kisse o de drog till sommarstugan över helgen o lämnade mig hemma med det ylande vraket. Sov knappt en blund mellan fredag kväll o söndag eftermiddag när hon helt plötsligt tystnade, o la sig att sova i 3 dygn….

Veterinären kunde inte ta henne på helgen så han rekommenderade P-piller tills han hade tid så det skal funka, men inte omedelbums då…

Sagolika
0

Det är aldrig bra att avbryta ett löp, så det bästa vore om hon får löpa färdigt och att ni sen kastrerar henne direkt. Låter det sig inte göras direkt så sätt henne på 1 p-piller i veckan fr o m att hon löpt klart och tills ni kan kastrera henne.

Ocea
0

Okey seriöst vi behöver hjälp nu. Jag har fångat in den svarta hankatten nu, han är på vår altan och jag kan bara honom kvar några timmar, om någon kan vara snäll och hämta honom skulle jag uppskatta det, han är mager och äter glupskt, han har nu vatten och torrfoder på altanen och han har flörtat lite med våra honkatter.

Ring mig för mer info om ni kan hjälpa;
0734-223494

Debattia
0

Ja,det är nog bara att fortsätta lyssna på Pyrets klagosång tills hon sjungit färdigt nu.Har plastat in sängarna också .Gissa om hon gör sig till för kattpojkarna men dom bara lägger sig en bit från henne och tittar som att ,är hon inte riktigt vettig,eller????Men sika ideér att börja kissa i sängarna??????

Hoppas det finns någon här som kan hjälpa Ocea med hankatten.Dom tror det är en tamkatt som ev blivit utkastad.Jag har lovat ställa upp med hjälp till kastrering men mycket mer kan jag inte göra.. Någon som kan ställa upp och ta hand om honom så söker vi hem under tiden???Hoppas,hoppas????

Debattia

Debattia
0

Någon som är här inne i kväll,lördag och kollar och som har möjlighet samt skulle vilja transportera katter i Helsingborg i morgon?????

Debattia

Ankie
0

puttar

Debattia
0

Tack så mycket för putten Ankie ?Här kommer sista kortet på Linore när hon är hemma hos mig för idag åkte hon till sitt nya permanenta hem.Jag hoppas nu av hela mitt hjärta att det ska gå bra och att både familj och Linore kommer att tycka om varandra.Hon ska nu bo tills med en äldre kattherre.Ska få åka med till sommarstugan och springa utomhus och klättra i träd,ha sköna kattsemestrar.

Debattia

Josefa
0

Har den andra kissen kommit till dig?

Lillan7704
0

Har problem med modemet till mitt trådlösa nätverk så jag kan inte vara här så ofta. Har kopplat upp mig via mobilen till datorn nu och det är svindyrt!! Behöver du ha tag på mig Debattia så är det bäst om du ringer mig eller skickar sms.

Lillens öga ser mycket bättre ut nu, men det har det ju gjort dom andra gångerna med… Det är bara att vänta och se om han får det tillbaka.

Tiger verkar trivas bättre i det rum dom är i nu. Han var framme och åt ur handen på mig i förrgår!!! Och jag fick klia honom både under hakan och bakom öronen!!!! Behöver väl knappast förklara vilket lyckorus jag fick!! Skrattande

Men det verkar nästan som att det bara är mig han accepterar för tillfället.. Min man rev han ganska så rejält igår när han sträckte fram handen en bit ifrån honom.

Men som sagt, han verkar trivas bättre nu i alla fall.

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

63 och alla andra. Den katten jag skrev och berättade om förut som bodde hos missbrukare.Katten var ensam inlåst i en lägenhet upp till 14 dagar emellanåt. Det sattes ut mat och vatten till den ,men vattnet måste ha blivit gammalt,hände även att där heller inte fanns någonting. Länstyrelse och polis var och är inkopplade. En granne med civilkurace har räddat katten och den är nu hemma hos mig.En jättefin kattkille,helgrå eller (blå).Hörde innan att den var kastrerad men det är den inte.Den har fått tagit platsen Lenore hade. I det här rummet kan jag bara ha en tamkatt och Tiger och Lillen skulle inte kunna vara här. När tamkatten känner sig trygg tar jag ut den i resten av lokalen när dom övriga katterna är ute i nätburen. Den måste få röra på sig eftersom rummet är så litet. Innan jag tar in de övriga måste jag ta in kissen i rummet igen. Den här kissen är absolut inte van andra katter. Han ska nu få ta det lite lungt  och få känna sig trygg innan det blir veterinärbesök. Kissen är mellan 6-7 år. Tänk så mycket denna vackra lilla kissekatt har varit med om..

Lillan. Det är skönt det går bättre med Tiger och att Lillen blivit bättre. Jag brukar undvika sätta fram händer till skyggisar för dom är rädda för händer innan dom kommer underfund om att dom inte är så farliga. Brukar ta det lungt och låta dem få komma själva när dom känner för det..

Debattia

Debattia
0

Här är ett gäng som också undrar ifall dom inte ska få ett riktigt hem snart ?

Debattia

Debattia
0

Ett nytt kattproblem !! Det stryker en honkatt omkring här där jag bor och hon är dräktig,ser ut som hon kan få ungarna när som helst. Problem,problem, för jag vet inte var jag ska kunna plocka in henne ????

Debattia

Josefa
0

Suck.

Men så skönt att Farbror Blå sluppit ur sitt fängelse.

Lillan7704
0

Jo tack, jag sa det till Goe med så han får skylla sig själv! Tungan ute

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Här kommer ett par kort på farbror Blå .Han är så rädd,så rädd för mig,men han har i alla fall lämnat buren ,ätit och gått på lådan,fast det var sand i den,han är ju bara van tidningspapper i lådan.

Debattia

Debattia
0

Han undrar  säkert  var han har hamnat nu ????

Debattia

Gullimat
0

Vilken vacker farbror Blå. Hoppas någon snäll människa kan ta honom till sitt hjärta.

Puttar för hem till den dräktiga honan och dom andra som inget hellre vill ha ett alldeles eget hem.

Sätter in ett litet bidrag till dig

Alexej
0

Vilket jobb du gör, Debattia!! Respekt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
0

#71 Vilken vacker kisse Farbror Blå är!Glad Hoppas han känner sig lite mer "varm i kläderna" snart när han inser att han är trygg och får fin omsorg.

Heder till dig Debattia! Du gör ett storartat jobb.

Debattia
0

Tack alla för era puttar och tack för bidraget ! Glad

Jag gör egentligen inte mer än er andra så heder till er också som kämpar på för alla hemlösingarna.

Håller på och försöker få tag i hon som har fällan så jag kan fånga in honkatten.Hon kom i kväll igen och ser högdräktig ut.Hoppas verkligen jag ska hinna.Tillhör hon den jag tror så avlivar dom bara  ungarna  och bryr sig absolut inte om någon kastrering av honan eller hennes känslor när dom tar ungarna från henne..

Får sitta och kolla Pyret samtidigt som jag är inne i datorn så hon inte kissar i sängen..Nu när hon löper är hon verkligen en kissekatt i dubbel bemärkelse,tack och lov så verkar det hålla på och avta.Hon är världens goaste och keligaste katt när hon är på det humöret,men samtidigt skygg när det kommer folk,skyggheten verkar sitta i  fast hon kom in som en pytteliten tulta.

Debattia

martdat
0

#75 men om du bara tar honan så skaffar de nog en ny katt och så börgar det om på nytt, är det inte bättre att försöka påverka de att kastrera,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Debattia
0

76. Dom skaffar säkert  ny katt ,har förmodligen flera , katter har ingen status i deras värld.Dom ska bara fånga möss….Tar jag in honan och räddar ungarna och kastrerar .Sen när det är dags för att hitta hem till ungarna  kanske honan går tillbaks till dem ,men då är hon i alla fall kastrerad och veterinärundersökt.Men hon kommer säkert tillbaks hit också. Så fort jag får en chans så pratar jag kastrering och respekt för katterna , ibland är det som att hälla vatten över en gås. (Dumt uttryck egentligen)Varför ska man hälla vatten över en gås????

Debattia

Gullimat
0

Det blir ju en okastrerad mindre i allafall. Du gör ett jättejobb

Debattia
0

Egentligen är det svårt säga hur det blir med honan just nu för helst hoppas jag ju kunna hitta ett bra hem till henne också,men det kan vara svårt med en liten skyggis .Men hon är jättesöt,ett litet tigrerat huvud har hon,hela hon är tigrerad.

Debattia

martdat
0

lungt, bara funderade högtGlad

Debattia
0

Ute på landet är det tyvärr de  som har katt som inte borde ha det.Det är musfångare helt enkelt,sen det med mat,kastrering,o.s.v. är ingenting dom vill lägga pengar på.Blir det ett visst antal så skjuts dom av.

Det viktigaste för mig nu är att försöka få in henne innan hon föder ungarna ute någonstans. Kanske är hon som är mamma till Pyret också?????

Debattia

Debattia
0

Frustrerande !Jag får inte tag i hon som har fällan.Vet hon skulle åka till Stockholm i helgen men hon verkar ha blivit kvar där.Vad har dom i Stockholm som vi inte har i Skåne??Förvånad

Tänk om det finns någon här inne som kan hjälpa mig och ta in den högdräktiga katthonan ???

Debattia

martdat
0

#82 vulkanaska har kanske stoppat henne från att ta sig hem,

Har hon ingen mobil? förhoppninghsvis har hon väll extranyckel lämnad till släkt elr granne så att nån kan komma in om det är akut,

Debattia
0

Tack och lov var det ingen vulkanaska och inget annat vulkaniskt.Har nu fått tag i henne och ska försöka fånga honan så fort jag får fällan.Hoppas hon går in i kväll.Det värsta är ju platsen var hon ska hålla till ,så finns här någon  som kan och känner att du eller ni vill ställa upp och hjälpa denna kattflicka får ni gärna höra av er !!!!!!!

Debattia

Josefa
0

Debattia!!

En annons på Eniro om en upphittad svart/vit hankatt i Helsingborg. Picasso? Står visserligen att han är okastrerad, men vissa kastrerade kan ju se sådana ut.

Debattia
0

Ska gå in och kolla.Fast han försvann i Ängelholm,någon som bor i HBG kan ju ha tagit hand om honom.Det fanns ju tel,nr på de uppsatta lapparna.

De tre katterna som vi fick ta in akut i ett garage.Två av dem fick hem medans den tredje blev kvar i stödhemmet så länge.Nu får den stanna permanent ,den har verkligen bott in sig i familjen. Det var den skyggaste katten av dem när de var ute i garaget.Nu hoppar den upp och lägger sig med familjens tre hundar på sängen….

Debattia

Debattia
0

Josefa !Har varit inne på blocket och kollat.Där finns 4 upphittade katter i Helsingborg men ingen Picasso ????

Har även kollat Ängelholm och där finns han kvar som efterlyst.

Debattia

Josefa
0

Debattia, den har annonsen är inne på Eniro!!!!!

Debattia
0

Gomorron YXSKAFT! Nu har jag vaknat !! TystDet var ju inte blocket utan Eniro,men det är tyvärr inte Picasso.

Debattia

Debattia
0

Har nu satt in annons på Bianca med kort i 5 dagar.Hoppas nu det finns någon seriös därute som vill öppna sitt hem för Bianca.

Debattia

Debattia
0

Några har ringt ang annonsen.Får avvakta och se om där blir något bra hem till Bianca…

Har haft loppis i dag och ska så ha i morgon också.Får passa på när vädret tillåter.Har i alla fall fått in vad annonskostnaderna  gick på plus lite till .Kom en snäll djurvän med mat och en mysig kattbur till mig i dag.Sånt blir man minsann glad över …

Sist men inte minst. Har fått tillbaks fällan och i kväll fångade jag in den högdräktiga honkatten. Den osmarte Tajge satt där först när jag kollade fällan .När jag släppte ut honom försvann han som ett streck i  rymden.Har nu  honan i en sommarbur och hoppas  det ska gå bra. Tror hon är alldeles för långt gången för att ta abort.Ska höra mig för lite försiktigt om någon vet  något mer om henne. Men eftersom hon är en riktig skyggis  tror jag inte hon har något riktigt hem i alla fall.. Kanske finns någon här inne som kan ställa upp och ta hand om den lilla gumman ????

Debattia

Debattia
0

Lycka till nu vackra lilla Bianca i ditt nya hem som du åkte till i dag.

Här hålls både tummar och tassar för att du ska gilla familjen och att du får en fin och bra framtid som inne och utekatt !!!!

Debattia

Debattia
0

Har funderingar över ifall man inte ska ta och sätta Tiger och Lillen i varsitt hem eftersom det har kommit fram här i tråden att Tiger vaktar Lillen.Jag har en som är intresserad av en av dem,förmodligen Tiger .Kommer i så fall ge ditt telnr Lillan till den personen så kan ni komma överens om en tid det passar för henne komma och titta på Tiger och Lillen…

Debattia

Gullimat
0

Hos Pälsbollarna rör det på sig.

Önskar Bianca lycka till i sitt nya hem och hoppas man kan få uppdatering hur det går för henne. Och, lycka till med den tigrerade skönheten också.

Debattia
0

Här vare Loppis!!!

Debattia

Debattia
0

Loppis med en kissekatt !

Debattia

Debattia
0

Medans andra får titta på!!

Debattia

Lillan7704
0

Tror att det är en väldigt bra idé att dela på dom!

Jag har under den senaste veckan fått ett helt nytt förhållande till Tiger. Han har accepterat mig och låter mig klappa honom över hela kroppen nu. Skrattande

Men så fort någon annan kommer nära så drar han sig undan och både morrar och fräser..

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Ja,jag tror att jag placerar 2 av mina egna katter i det hemmet som blir aktuellt nu i maj och sätter dom i ett varsitt hem.

Mycket ska man vara med om innan huvudet trillar av. I dag har en kvinna ringt ett par ggr ang annonsen på Bianca så jag ringde upp henne. Herregud!!! Jag förklarade att hon har fått ett nytt hem och det inte var aktuellt längre ,kanske hon ville hjälpa en annan hemlös kissekatt ?? Hon skulle polisanmäla mig och undrade om jag betalade skatt på pengarna jag fick för katterna??? Att det skulle ha stått i annonsen att katten var såld eftersom den fått ett hem..Att jag tjänade pengar på att hjälpa hemlösa katter…Hon frågade om jag kom från Iran eller Irak???Tungan ute

Debattia

Debattia
0

Nu håller jag tummar och kissarna håller tassar för att antingen Lillen eller Rambo får ett hem nu.

Gällande Lillen så tror jag han passar bättre i detta hemmet än Tiger eftersom här redan finns en kattflicka..

Ska bli spännande höra hur det går?????

Debattia

Debattia
0

Någon som kommer ihåg mitt rop på hjälp angående hemlösa katter som fanns vid Ikeas parkering utanför Helsingborg. En tjej hade ringt katthemmet och blivit lovad få komma dit med dem om dom blev infångade.Hon skramlade ihop 800 kr och betalade kummunjägaren för att han skulle fånga in dem.Ringde upp katthemmet igen och berättade att nu skulle katterna bli infångade och komma till dem.Katthemmet kunde inte ta emot dem . Ringde mig och jag lovade de skulle få hjälp hos vetten via mitt konto med undersökning,kastrering,vaccinering,märkning o.s.v. samt försöka hitta hem till dem. Kommunjägaren fångade in en katt som nu finns hemma hos mig.En jättefin liten tigrerad sak,en liten skyggis. En  till fångade vi själva in ,den är ännu inte kastrerad. Sen har inte kommunjägaren brytt sig mer om katterna.

Har nu fått  veta att tjejen blivit lovad en annan kommunjägare som ska ta infångningen på allvar. Har ingenstans att placera de nya katterna. Söker febrilt efter någon som kan ställa upp och hjälpa till ta hand om någon av dem!!!

Debattia

Debattia
0

Jag hoppas nu att en eller två kissar får ett nytt hem i dag!!!

Hoppas också på hjälp med Ikeakatterna !!!!

Sen behöver jag all ekonomisk hjälp jag kan få också till veterinärkontot ! Ska nu kastrera en Ikeakatt.3 honkatter,hankatten som bott hos mannen med problem. Lovat hjälpa hankatten som springer hemlös i Råå utanför Helsingborg…

Ska kastrera 2 den här veckan….Kontonumret finns längst upp i tråden….

Debattia

Debattia
0

Josefa! Kommer och hämtar en av dina honkatter fredagmorgon för kastrering,vaccinering och öronmärkning.Ikeakissen ska få göra likadant.Får vi inte in ikeakatten så får det bli två av dina. Ska vara hos vetten mellan 8-9.00.

Debattia

Josefa
0

Det låter alldeles utmärkt Debattia!!!

Debattia
0

Josefa ! Vad jag tror mig förstå så har du två svart,vita honkatter.Jag har ett hem till en svart,vit honkatt i så fall om 10 dagar. Det är hos en kvinna som bor i ett hus på landet.Hon har redan två kastrerade hankatter.Kan tänka sig att ta två till men avvaktar med en annan som hon vet att blivit utkastad och är hemlös.Hon har bara tagit hand om hemlösa katter. Kommer den katten inte till rätta så kan hon ta en till. Hon vill ha svartvita eller helsvarta eftersom hanarna har samma färg och hon är rädd för mobbing av katterna ifall hon tar en med annan färg. Jag vet inte hur hon tänker men så är det och hemmet verkar bra.Dom kommer att få vara både ute och inne ifall dom själva vill det. Hon bor ute på landet och har hela trädgården inhägnad..

Debattia

kattassen
0

#105 Intressant teori det där om färgerna. I hästvärlden är det väl lite så att vita hästar inte alltid blir accepterade i flocken?

Våra gråtigrerade med vitt funkar bra ihop och var så från början medans grå-ludde-långhår behövde lite mer tid för att smälta in.

Nja, funkar det för henne så är det väl helt ok.

Hur som helst tycker ajg att det var väldigt fint att hon vill ha just svarta och svartvita då dessa färger normalt inte är så eftertraktade.

Josefa
0

Ja, två svart/vita töser på ungefär ett halvår, som jättegärna vill flytta (hm, jag vill).

Debattia
0

Då är den kattfröken vi kastrerar på fredag lovad ett hem i alla fall,sen kanske även den andra kan få komma till samma hem också ??

Jag har även ett hem  som söker en helsvart  tam honkatt som är kastrerad men jag har ingen sån katt .Finns här någon som har en sån katt och söker ett hem till den så hör av dig?????

Debattia

Debattia
0

Den familj som var intresserad av en hankatt vill avvakta så då blir det nog ett samtal mindre till Lillan. Men en kvinna ska i alla fall ringa om en tid det passar att titta på kissarna.

Debattia

Debattia
0

Lite uppdatering så här i kvällningen… Pyret har börjat löpa igen och vill så gärna kissa i sängen så här får man vara observant.Ska kastrera henne så fort hon löpt färdigt.Hanarna luktar bara henne i rumpan och sen går dom och lägger sig, inget intresse för nån katttjej där inte.

Debattia

Debattia
0

Sen har två till ringt i dag som vill ha svarta honkatter. men dom har inget krav på att dom ska vara kastrerade utan det kan dom göra själva. Fick in ett svar igår på en svart katt som tillhör KKS. Problemet är att jag skrivit 500 kr i annonsen och KKS TAR 800 KR för en liknande katt.

Sen tar det slut på det trevliga !!!!

Har fått info om 6 katter som är hemlösa i Billesholm,dom ska vara halvtama och folk ska slänga flaskor efter dem. Hörde också att lyckas någon fånga en så skär dom halsen av den.. Låter alls inte trevligt… En sak till jag hörde var att ni pälsbollar i Höganäs sagt att Billesholm tillhör Helsingborg och att det är vi som får ta hand om de katterna???? Stämmer det????

Sen en intagen katt som inte går ihop med de som redan bor där ¨å den kan inte vara kvar i det hemmet…….Gråter

Debattia

Josefa
0

Billesholm har aldrig tillhört Helsingborgs kommun utan isf Bjuvs kommun. Men vad har det med saken att göra? Katterna har väl flyttats över kommungränserna här inne förr?

Lillan7704
0

Nej, det stämmer inte Debattia.

Antar att du vet vem det var som ringde?

Hon bad oss om hjälp och jag sa då att vi inte har någon möjlighet att ta in fler och att hon skulle ringa er och fråga om ni kunde.

Pälsbollarna i Höganäs

Josefa
0

Debattia, hon som ringde och bad om hjälp brukar ha sina egna sanningar.

Debattia
0

Ja,ja… Om sanningen är vit och lögnen svart kommer grått alltid att vara en modefärg.Cool

En av de katterna ska vara högdräktig också…

Debattia

Gullimat
0

Puttar för all hjälp till era fina Pälsbollar.

Så stor lilla Pyret blivit, och söt är hon.

Debattia
0

Jo,hon är jättesöt den lilla kisslisan!!Gissa om hon kan sjunga.Hon jamar så man får knabbt en blund i ögonen…..Rynkar på näsan

Josefa !Har gett ditt telnr till en tjej som vill ha en yngre katt,spelar nog ingen roll om det är en hane eller hona….Hon vill komma och titta…Vill du ge henne ett infoblad om oss???

Sen ska en familj komma och titta på lilla goa Silke i morgon och sköter hon sig så får hon också ett hem som hon förhoppningsvis ska trivas i. Skriver mer om Silke i kväll….

Jag vet om tre hem som vill ha svarta honkatter.Finns det ingen här inne som söker hem till en svart honkatt?Kravet är att hon ska vara tam,två av hemmen kan själva kastrera ????

Debattia

Debattia
0

Återstår se hur det går för lilla Bianca för familjen verkar vilja lämna tillbaks henne för att hon verkar lite skygg.Hallå,det har bara gått 4 dagar i hennes nya hem.Rynkar på näsan

Vill också informera om att den högdräktiga honan som jag fångade in i söndags har nedkommit med minst 4 små liv. Vill inte störa henne för mycket eftersom hon är jätterädd,men ska försöka ta lite kort på dem en dag.

Ska nu åka till grannen en stund för hon har en förskräcklig kväll i kväll då henens älsklingskatt ,deras enda har blivit överkörd och finns nu uppe i regnbågslandet hos de andra kissarna.

Debattia

Lillan7704
0

Måste honkatten vara helt svart? Det kan inte vara en svart sköldpadda?

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Du kan maila ett kort till mig så beskriver jag lilla kissen och frågar om det är okey. Dessa människor!!!Tänk om alla hade känt dom ville ställa upp och hjälpa en katt oavsett vilket utseende den har.Men många tänker närmast på sig själva i första hand och ser dom ett kort på en katt så blir dom förälskade i ögonen eller hela katten och kan inte tänka sig någon annan ,ibland såg deras förra katt likadan ut..Gråter

Det blev Josefas två tjejkatter som fick åka till vetten i dag och ev har båda ett hem sen att komma till.

Debattia

Debattia
0

Här är hemlösa lilla Silke som ev ska få ett riktigt hem att krypa in i…

Debattia

Ankie
0

härligt :)

Debattia
0

Hoppas det gick bra för kattfröknarna hos vetten i dag ?Har nämligen inte hört något mer .

Det är 100% säkert nu att Silke har fått ett nytt hem. Hon var skygg och ville knappt visa sig men dom bestämde sig för att ta henne i vilket fall som helst. Hon kommer att flytta dit på måndag….

Har pratat med husse till Bianca och han säger att dom vill prova ett tag till.Matte hade kunnat hålla i henne och klappa i 10 min i dag.

Så kommer första kortet på  mamman och hennes små bebbar.I går när dom låg och diade tyckte jag det såg ut som en hel hög,men kortet säger att där är tre ifall hon inte ligger på någon.

Debattia

Gullimat
0

Det är väl typiskt, att svarta katter är så populära när det inte finns några.Förvånad

Ser ändå ut som det löser sig iallafall för några av era PälsbollarGlad

Lena
0

#120 Det är ju synd det där att många bara vill hjälpa katten om den ser ut på ett särskilt sätt. Har man den äkta "hittekattandan" tänker man inte så. Däremot är det nog sådana saker som kan motivera gemene man till att ställa upp för en katt. Det är olika motiv som driver oss.

Josefa
0

Inte nog med att de absolut vill ha en svart katt. Det ska vara en hona också. Annars finns ju Manfred här hos mig. Och en svartare katt en honom kan man inte få.

Gullimat
0

Lille Manfred, önskar ju honom det bästa

Alexej
0

Spännande att läsa din blogg:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Debattia
0

Tror det har varit bara en som ringt och som inte brydde sig inte om hur katten såg ut,ej heller om den var tam eller skygg. Dom ville verkligen ställa upp och hjälpa en hittekatt. Det var Silkes nya hem.Sen hon som menar att färgen spelar roll ang mobbing bland katter,har jag ingen aning om??ifall det är sant eller inte???

Hoppas nu att de som ville titta på Lillen och Tiger har ringt dig Lillan??

Har nu sett att det är en kattunge till.I dag har jag tid att försöka göra lite fint efter nedkomsterna av bebbarna.Hade ju bäddat en liten barnsoffa så fint till henne, men den dög tydligen inte??Smaken är ju olika mellan mig och mamma katt tydligen…Kanske bra att hon födde därinne också för det är konstigt väder och i går störtregnade det här emellanåt och var kallt..

Det ska finnas 6 st katter vid Hallbergs trappor i Helsingborg. En familj hittade en katt i en buske som var helt uppsvälld i ansiktet och hade ett skadat öga. Hon ringde djursjukhuset i Helsingborg och var välkommen dit med katten men dom hade ingen möjlighet hämta den på platsen.Ringde polisen och dom kunde ingenting göra.Ringde olika djurvänner och bad om hjälp.Detta var i fredagskväll. Dom försökte själva ta in katten i en bur,men även fast hon bara verkade vilja ligga och sova så fick dom inte in henne i transportburen. Det finns en mattant som brukar gå dit och mata katterna och dom skulle ta kontakt med henne dagen därpå,alltså i går. Ska kolla upp hur det har gått, om katten har fått någon hjälp??? Det är inte klokt att katter ska behöva ha det så här!!!

Debattia

Debattia
0

Fick lura bort mamman så jag kunde byta underlaget till den nya familjen. Nu är det i alla fall helt klart att där finns 4 nya små  kissemissar….Alla verkar friska så vitt  jag kan se ….

Debattia

Debattia
0

Det går bra för Linore i hennes nya hem. Hon är lite rädd i vissa situationer men blir tryggare och tryggare.Är mycket kelig men vill själv bestämma om hon ska sitta i knä eller inte. Ska få börja gå ute i sele.Ska vara en hejare på att äta så hon har nog lagt ut lite grand. Har  blivit omdöpt till Jolanda.Lycka till i fortsättningen goa Jolanda !!

Debattia

Debattia
0

Blå farbrors ägare har ännu inte kommit hem och enligt ryktet ska det heller inte ske på jättelänge. Hade ingen brytt sig om katten och agerat hade han suttit där ensam vecka efter vecka…Tills han förmodligen dött av både hunger och törst.

Debattia

Debattia
0

Brunstiga Pyret får i brist på kattkillar nöja sig med att leka med sin älsklingsboll.. För här ska inte bli några fler små bustroll..

Debattia

Lillan7704
0

Debattia: Ingen har ringt mig om Lillen & Tiger.

Jag efterlyser en grå katt med vita tassar, runt året eller äldre.. Är det någon som har en sådan katt? Och det måste vara dessa färger och teckning, tjejen som letar är mycket bestämd på den punkten! Hon vill inte ha en kattunge.

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Ska kolla upp varför hon inte ringt men helst ville hon nog ha en honkatt,tyvärr !

I går åkte Silke till sitt nya hem.

Får se ifall en svart honkatt från KKS får ett hem nu då hos någon av de som ringt mig..

I dag har kommunjägaren lämnat in en Ikeakatt hos veterinären och den kommer hem till mig i eftermiddag.

Jag behöver all hjälp jag kan få med dessa Ikea katter i första hand nu!!!!

Debattia

Lillan7704
0

Det finns möjligtvis inte en grå kisse med vita tassar där Debattia? För i så fall har jag nog ett hem till den..

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Ironiskt nog så var det en helsvart hona som kommunjägaren fick in i går.. Ska kolla om någon av de som hört av sig kan ta hand om henne, är tveksam eftersom hon är en skyggis.

Har bara forbror Blå och han är helgrå.

Undrar om det är så logiskt försöka fånga in fler Ikea.kissar nu när dom är högdräktiga ?Eller om man ska vänta till hösten,men då är där många fler???

Debattia

vilda-hilda
0

Lillan

Jag har mejlat dig ett Grå-Vit underbara kattermejl.

Nalle

Debattia
0

Hur man än vänder sig så har man ändan bak !Obestämd

Har idag ringt och bett dom vänta med att plocka in fler IkEA- katter.Är rädd för att dom tar in en hona som kanske fått ungar.Då ligger ju ungarna och svälter ihjäl. Har man tur kan den fortfarande vara dräktig men jag tycker inte det är värt att chansa?? Kanske har  jag fel????För det kan bli många fler att plocka in senare för att man inte gjorde det nu. Det är en dålig tid att fånga in honor på nu,tycker jag…

Har ev ett nytt hem till nya lilla vackra IKEA-kissefröken.Dom kommer och tittar på henne i helgen… Jag håller tummar för dom verkar vara seriösa ,ej heller rädd för att ta en skyggis.Dom har redan en katt innan och den har dom tagit i ett stall..Den var också skygg. Hörde även talas om ett stall där det finns fyra kastrerade stallkatter och såna stall vill vi väl ha flera av ????

En tjej har varit och tittat där garagekatterna höll till.Vi har ju inte hört något mer från den människan.Vi ville ju också rädda de som var kvar där,tre st. Helt plötsligt hade kvinnan flyttat därifrån och en annan tagit över som jag bett få kontakt med,men det har varit heldött med kontakten.Vilket fall som helst så var matskålar och katter borta.Dom tror det har kommit nya ägare till stället??? Ska kolla igen till helgen…

Så finns det ett problem med lille Findus.Han är för pigg och busig. Vil lev lämna tillbaks honom men tycker samtidigt mycket om det lilla livet. Vi ska börja med att göra ett krafttag och få hennes balkong innätad,kanske det hjälper att få honom lite lugnare.Tjejen som snickrar ligger sjuk så vi får vänta med att vara hantlangare till henne några dagar.Vi andra klarar nämligen inte av att sätta upp det så det blir snyggt…..

Debattia

Debattia
0

Som ni  ser så ""I det lugnaste vattnet """

Hon som skulle titta på Lillen ringde och sa  hon ville vänta … Att hon nu var borta för mycket ,ville vara hemma mer med katten eftersom den är skygg."Hon ringde i alla fall""

Ringde själv upp det hemmet som ville ha två hankatter men dom hade redan hittat och var inte längre intresserade…..

Pyret har lugnat ner sig "Tack och lov""Hon har slutat med sina arior om nätterna och med kisseriet.. Hoppas jag hinner till vetten med henne innan hon börjar igen????

Debattia

Debattia
0

Skulle vara kul få se ett kort på Pipan som fått nytt hem i dag..Hoppas jag stavar namnet rätt???

Debattia

Josefa
0

Här är Pipan

Debattia
0

Vilken goding !lycka till i ditt nya hem lilla Pipan!!!!Jag tror hon kommer få det riktigt bra !!!!

Nu är det någon idiot som varit framme i Höganäs igen.En katt har blivit ihjälslagen och hittades inne i en privat trädgård..Gråter

Skulle gärna vilja ha lite uppdatering på Lillen och Tiger. Hur tama är dom nu? samt lite aktuella kort ifall det går bra???

Debattia

Gullimat
0

Lycka till Pipan.

#139 Vilken gosboll, är det Findus, och Pyret är så söt

Debattia
0

Då har dom här två töserna fått ett hem i dag då. Dom har flyttat hem till två kattherrar.Jag tycker fortfarande dom ser ut som tvillingar.. Det värsta är att jag hela tiden trott det varit en kvinna som varit intresserad av dem och så visar det sig vara en man.Skäms

Lycka till i ert nya hem kissemissarna!!!!

Debattia

Debattia
0

Här är Ikea-kissen som kom in härom dagen… I dag kom hon och gick mot gallret och kelade med katterna utanför…Hon verkar alls inte så rädd av sig…Kommer ett par i helgen och tittar på henne..

Debattia

Debattia
0

I morse rinde dom från Din veterinär och sa: Nu är kommunjägaren här med en ny katt.Jag blev orolig ifall det skulle vara en honkatt som hade små bebbar där ute någonstans.Tack och lov var det en hane. Nu har det kommit in fyra st och från början sa dom att det var det antalet. Hoppas det är sant för i så fall finns det inga fler kissar där ute..  Veterinären stänger tidigare på fredagar så det gällde hitta transport snabbt och det ornade sig tack vare en kattängel som även har kissekatten hemma hos sig nu. Hon sa att när hon satte fram händerna så kom han fram och luktade på dem samt att hon kunnat klappa honom i buren. Han kanske inte är så skygg då???? Han ska vara gråtigrerad.Hoppas på ett kort snart..

Debattia

Debattia
0

Nu har lilla Ikea-kattkissen kommit till sitt nya hem.Jag håller tummar och tassar för att allt ska gå bra !!Hon bor nu i ett stort hus ,nära naturen,långt från farliga vägar, för en lten kissekatt.

Har ev ett hem till Blå farbrorn också. Ska kastrera ,vaccinera och märka honom nu till veckan. Ibland lossnar det . Men oftast är det ett steg fram och två tillbaks.

Debattia

Debattia
0

i dag är första dagen som Blå farbrorn hoppat ner från sitt utsiktstorn och kommit ner och kelat med mig..Det behövdes bara lite godis för att charma honom idag.Går det som bestämt så har han ett permanent hem som väntar honom den 1 juli.Hon som ska ha honom betalar även kastrering o.s.v. Hon kommer att hälsa på honom lite då och då först så han vänjer sig vid henne. Dom ska nämligen vara bortresta hela juni så det är därför han får vänta ett tag till…Väntar man på något gott så väntar man aldrig för länge!Cool

Debattia

Gullimat
0

putt för fler hem till Helsingborgskisarna

Debattia
0

Fast nu sista veckan har det varit lite fart i att fått tag i nya hem då 7 kissemissar har fått permanenta hem. Och Blå farbrorn blivit lovad ett. Undrar vad han har varit med om egentligen??? Han börjar bli lugn med mig nu ,men idag när hans nya matte tittade in till honom så började han skaka,undrar om han har blivt slagen ??

Debattia

Gullimat
0

Det kan han säkert ha blivit, behöver inte vara av ägaren, men av andra som ofta är många som besöker sådana hem

Lillan7704
0

Tiger accepterar mig och att jag klappar honom, även när han är trängd. Men det är bara jag som kan göra det..

En kompis bor här tillfälligt och han bor i rummet där Tiger och Lillen bor och han har faktiskt klappat honom två ggr. Inte mer än en klapp åt gången, men ändå!

Nästan alla andra fräser och morrar han fortfarande åt så fort dom visar sig.

Lillen är en busig och väldigt nyfiken liten kille, men han är fortfarande blyg, men han går att lyfta upp utan problem.

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

152. Jag vet att under en period så flyttade där in en man som hade en hund med sig och grannarna hörde hur katten skrek där inne.GråterVet inte vad som hände men skräckslagen måste han varit..

153.Ska nu sätta in en annons om tigrerade hankatter i hopp om hem till dessa kattherrar också, och där räknas även Tiger in…

På fredag ska lilla busiga Pyret kastreras,vaccineras och öronmärkas.

Finns det någon här inne som vill ställa upp och sätta in en liten peng på Veterinärkontot för hjälp till dessa herrar och fröknar så är den mycket välkommen !!!!!!!

Debattia

Debattia
0

En ny bild på kissemamman med sina ungar.. Hon blir irriterad på mig som fotograf. Tycker jag är en plåga med kameran.Tar gärna emot lite tips på namn till den här familjen !!

Debattia

Debattia
0

Tror jag tog fel kort !!Här kommer ett till dåligt !

Debattia

Debattia
0

Tänkte försöka visa att dom växer de små liven.Mamman klappade  till mig så jag tappade kameran…

Debattia

Debattia
0

I går var det dax igen. På min väg till jobbet låg en överkörd brangul kissemiss.Jag fick låna en spade och ta bort den från vägen.Var överkörd av en buss… Det var en man som ägde katten och han var helt förstörd  och chockad. Han,katten och hunden brukade dagligen gå ut och gå,hunden hade han i band,när han gick över vägen så brukade alltid katten stanna kvar och vänta tills dom kom tillbaks för han var jätterädd för bilar.Så skedde alltså inte. Det är andra katten som varit gul och som blivit påkörda och döda här på kort tid nu.Gråter

Pratat med hemmet som lilla svarta IKEA-kissen flyttat till.Hon är nu döpt till My. Dom hade öppnat transportburen när dom kom hem och hon hade hoppat upp och lagt sig på en stol direkt.Så hade hon lyckats se en öppning ner i källaren och blivit där ett tag.Sen hade hon kommit upp för trappan och suttit kvar när matte satt och pratade med henne. Hon sticker i väg vid hastiga rörelser men kommer snabbt tillbaks igen.. Det låter inte som en jätteskygg katt,dom brukar ju gömma sig och ligga och iaktta i början…????

Har kollat upp veterinärkontot och ligger back för tillfället med 2.333 kr.Ska ha loppis på torsdag och hoppas få in lite till Pyrets kastrering på fredag.

PS! Ser ni att kattungarna har öppnat ögonen ????

Debattia

Sagolika
0

Lite namnförslag: Tigra (mamma katt). Vackert namn + hon försvarar sina små som en Tigrinna ;)

Ungarna ser ut att vara blå?

Blåsippa, Lilla Blå, Blå Molnet, Bluebell Glad

Gullimat
0

Jadå, dom är så söta såKyss

Naquita
0

debattia behövs det fortfarande hem till en svart hona har jag vackraste Sara som är kelen och gosig.

Hon behöver ett nytt hem innan Juli då hennes stödhem studerar och ska åka hem på sommarlovet

Hittades ute i Karlskrona i vintras.

Kastrerad, idmärkt, vaccinerad, avmaskad och försäkrad ett år i Folksam.

Naquita
0

jag har en blåvit sötnos som vill ha nytt hem. blåtabby med vita tassar:)

Charmig knäkatt som älskar allt och allaKyss

Debattia
0

Tack så mycket för namnförslagen !Tigra ska mamman få heta.Det är vackert och passar denna dam som så tappert försvarar sina små så jag knabbt kan ta kort på de små liven.Avvaktar med dopet av bebbarna.

Har avbeställt tiden hos vetten på fredag för Pyret har börjat löpa igen, det är tredje gången som det försvunnit och kommit igen.Vill inte sterilisera henne så länge hon håller på med detta.

Kan kolla upp om där är några fler hem och då pm:ar jag dig. Vet ett hem men det var en man på 79 år som absolut skulle ha en hona och hon skulle vara innekatt.Han bor i hus, hans dotter bodde i Frankrike.Han hade varit inlagd på lasarettet ett tag, dottern hade varit hemma och lämnat hans katt till ett katthem, när han skulle hämta katten var hon avlivad sa han. Vet inte om man vågar sätta en katt där??????

Den gråvita vet jag inte om Lillan har hittat något till????

Debattia

Lillan7704
0

Tiger

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Tiger & Lillen

Pälsbollarna i Höganäs

Lillan7704
0

Så här nyfiken är Lillen jämt! Skrattande

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Det var kul få se kort på pojkarna, men ser inte lilla Tiger ledsen ut???

Senaste kortet på mamma Tigra med sina ungar.

Debattia

Gullimat
0

Vilka gosbollarKyss

Debattia
0

Ja nu börjar dom bli så stora så jag får försöka lura ut mamman och börja ta i dem så dom blir tama.

Tog kort på ett historiskt ögonblick.För första gången kom IKEA-kissen Ranjo ut i helfigur ,vände rumpan mot mig och ställde sig och åt. Innan har han bara stuckit ut huvudet och ätit från buren när jag varit i närheten.

Debattia

Naquita
0

Vilken söt liten Ranjo hon är:) tur hon kom in, annars hade det blivit bebbar. Söta paddbebbar ifs^^

Debattia
0

Ja, fast Ranjo hade nog aldrig fått bebbar hur mycket han än hade försökt. Han kunde bara hjälpa till.Flört

Debattia

Lillan7704
0

Ja du, han kanske är ledsen över att behöva sitta instängd i ett och samma rum hela tiden…? Men det är det enda jag kan erbjuda honom och det vet du Debattia.

Om du tror att du kan få honom gladare så är det bara att komma och hämta honom.

Pälsbollarna i Höganäs

Naquita
0

Me Ranjo, är han kastrerad? Det är ju en svartsköldpaddaFörvånad

Debattia
0

172.Jag frågade om han inte såg ledsen ut,det kan väl bero på många orsaker,bl.a. att han inte  tycker om att bli fotograferad.

173. Han är kastrerad,vaccinerad och öronmärkt.Jag ser ingen sköldpadda i honom ?????

Idag har en familj varit och tittat på Myrro och han ska få flytta hem till dem nästa helg. Det är på tiden att den lille gubben får ett riktigt hem också..

Hittar jag nu någon mer som vill öppna sitt hem för en tigrerad kissekatt så rekommenderar jag Tiger…

Debattia

Gullimat
0

Vem är nu MyrroObestämd

Debattia
0

Myrro är en kattpojke på c.a 3 år. Han var en riktig skyggis och hemlös. Tillhörde de som kallas vildkatt.

Han har blivit mer och mer social. Har blivit kastrerad,vaccinerad och märkt.Med andra ord klar inför framtiden i sitt nya hem.

I dag är han klappbar och alls inte så skygg. Hans blivande matte kunde klappa honom och han vågade komma fram. En jättevacker kille och mycket snäll.

Debattia

Debattia
0

Tjejen som tagit in två av IKEA-kissarna har skrivit en insändare till tidningen.Jag tycker den är skriven med sån värme och kärlek så  jag vill dela  den med er också…

Jag har en dröm !

Att ingen katt skall behöva födas oönskad! Just nu har jag en katt boende hos mig som infångades på Ikea Parkeringen vid juletid. En grå mycket söt liten katt men ack så rädd de senaste fyra månaderna har den inte vågat komma ner på första våningen men det gör den nu. En morgon kändes det något vid mina fötter då var katten där och nosade och ville leka med tårna. Den pinglar i mitt upphängda vindspel som hänger under trappan, den kan putta till den så att den ringer flera gånger i sträck på så vis har den kommit på att jag kommer och pratar med honom och oftast vill han ha mat då. Himla smart katt att lära mig att ge honom mat när han vill ha. Han leker gärna med pinglor och är hur glad som helst men klappa honom det får jag inte. Men det kommer han är på väg att bli en normal katt som får sina behov tillfredställda samtidigt som han underhåller mig med sina upptåg. Jag har döpt honom till OSCAR för han är så majestätiskt så snart han vill att man kan klappa honom så är det dags att söka ett nytt bra hem till honom.

Förra vecka flyttade en ny katt in i badrummet, morrande och orolig men det skall bli en kärleksfull katt av honom också det tar bara lite tid. Han är gråspräcklig med vita tassar, ska han heta ??? Ville vilse

Nu fortsätter min dröm och då är min önskan att ingen släppte ut sina katter utan att de är kastrerade så att inte det skulle kunna födas oönskade katter. Du som skaffar dig en katt låt den inte få ungar år efter år så att vi som jobbar frivilligt med att hjälpa alla oönskade katter till ett bättre liv har en chans att hinna hjälpa de som behöver hjälp. Just nu finns ett flertal katter i Billesholm som far hemskt illa och vi har inte plats att ta hand om dem, den känns förfärligt. Jag har en dröm att det finns fler som vill hjälpa till.

Pälsbollarna

http://www.palsbollarna.onatima.se/

Debattia

Naquita
0

Så fel kan jag väl inte se, han har ju jättemycket rött i sig. Du har ingen annan bild?:)

Debattia
0

178. Jag ska ta en ny bild av honom så fort jag har en chans,alltså om han vill visa sig för mig.

Pratade med Mys nya matte i går. Den svarta katthonan från IKEA:s parkering som fick ett hem förra helgen.Det var hon som det togs abort på. Hon smälter in mer och mer i sitt nya hem så dom tvekar inte alls utan hon blir kvar där permanent. Dom hade redan en katt,den gick hon bara fram till och kelade med och spann.Så fort hon ser honom så spinner hon. Hon har tagit efter honom och springer ner i källaren på lådan,sen upp igen. Hon ligger bara en bit från dem när de tittar på TV. Hon går in i köket och äter sin mat fast dom är där. Detta är en skyggis som aldrig varit inomhus  och jag är riktigt förvånad över att hon inte är räddare. Hennes bröder är ju mycket skyggare????Kan detta vara kattungar som haft ett hem men som blivit lämnade på parkeringen som små ????

Jag har ju bara fångkort på henne men har blivit lovade nya ..

Debattia

Debattia
0

Ett kort på Ranjo.

Debattia

Debattia
0

Ett nytt flygfoto på bebbarna..

Debattia

Debattia
0

Sist men inte minst.Blå farbron…

Debattia

Debattia
0

Bli nu inte så avundsjuka !FlörtHär kommer två godingar !!!

Debattia

Debattia
0

Tycker Blå farbrorn liknar en varg på det kortet.

Här kommer lite uppdatering.. Pyret har "tack och lov" slutat löpa just nu och jag hoppas jag hinner till vetten innan hon börjar igen.Hon har nu löpt tre ggr. Kattungarna växer så det knakar. Jag får lura ut mamman så jag kan ta i dem.Tror faktiskt dom kommer att bli tama,hoppas det så dom inte tar efter sin skygga mamma sen. På lördag åker Myrro till sitt nya hem, både sorgset och glädjefullt,…

Håller på och diskuterar med ett hem som kan vara intresserad av Tiger eller Lillen också. Satte in en annons om tigrerad kisse med kort.Eftersom jag skrev skygg i annonsen har inte så många hört av sig denna gång,men några har gjort det..Flera kan bara tänka sig katten på bilden..Inte ställa upp för att hjälpa en kattstackare.Halleluja!!!!

En bonde hörde av sig.Han ville ha en kastrerad hankatt.Hade redan en okastrerad honkatt som hade fått massor av ungar,men dom hade blivit sjuka eller överkörda och dött,så nu var bara honan kvar.Han hade haft upp till 30 katter ett tag.Ville inte kastrera honan,hon fick heller inte bo inne i huset. Denna man måste jag arbeta vidare med och försöka få honom kastrera honan,men skulle aldrig vilja placera en katt hos honom.

En kvinna ringde som ville ge sin son en kattunge i födelsedagspresent. Sonen var 8 år. Glöm det!!!!

Debattia

Alexej
0

Man blir så trött på idioter som vill skaffa en katt.

Här ringde en kvinna och ville köpa en hona. Jag sa 700 för en färdigbehandlat katt men då ville hon hellre ha en okastrerad för hon tyckte att 700 var alldeles för mycket.

Debattia
0

Hur tänker såna människor egentligen ? En kvinna som var intresserad av en katt,vägrade registrera öronmärkningen för katten skulle aldrig  rymma !!Tyckte det var bättre ha försäkring på katten.

Märkningen är ju en engångskostnad…..

Debattia

Josefa
0

Speciell när katten redan var öronmärkt. Så det var bara registreringen hon behövde betala.

Hon behövde dessutom inte betala hela den summan som lagts ner på kattens veterinärsvård.(kastrering, vaccinering, öronmärkning).

Debattia
0

186.Jag har svårt förstå hur den människan tänker ???

Debattia

Lena
0

Hur går det för katterna i Helsingborg? Blå farbrorn är min favorit.

Tror bestämt att den här tråden börjar bli så pass lång att det kan vara idé med en nystart. :)

Debattia
0

Jag har startat en ny tråd så du får gärna låsa denna.

Debattia

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer