Veckans OT Vecka 33
Startar en ny tråd för vecka 33 som börjar om 6 minuter.
Hoppas att vi får lite bättre väder här i Västra Götalandsregionen när jag nu börjar min sista semestervecka.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det öser ner regn och jag måste snart bege mig mot jobbet.. Urk, urk.. Jag är ju ute hela tiden i jobbet med så jag ser verkligen fram i mot detta..
Vill ringa och säga att jag fått förkylning i lilltån eller nåt. =/

Höstväder här i Skåne. Fick iallafall en sovmorgon efter helgens många jobbtimmar, men det värsta är en tandläkartid i em.Vill också avboka p.g.a någon anledning

Suck, sitter på jobbet och väntar på att få besked om jag får kicken eller inte…
Här i Dalsland har det varit en skapligt fin dag igår men annars mest regn. Idag var vi till veterinären i Göteborg. Där regnade det inte medan det hade gjort det här hemma under tiden vi var borta.
Lägger in en bild som jag tog i trädgården igår när solen sken.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Dagen började med katastrof kan man säga här..så kallar jag det när man inte kommer ut på nätet. Försöken var många. Tog cykeln in till stan istället för att gå här o klättra sönder väggarna för att handla lite provians till två- och fyrbenta..belöningen efter att cyklat hem i regnet är ett åter funkande internet..Halleluuja - ses på chatten ikväll:-)
Regnet är jag så sabla trött på och jag vill ha tillbaka sommaren, är den verkligen slut nu?
Jobbar som en tok, massor att göra och drar sedan iväg för att försöka fånga in missar i kolonin, vilket inte är så himla lätt, tyvärr!
Hoppas på bättre tur ikväll
/Malin
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Jättefina foton Lena!
REGN, REGN, REGN! Hela dagen Lååång!
I lördags serverade jag fika på dottersonens fotbollsmatch! Då var det minsann sol och varmt! Skönt och jättekul!
Axel "Zlatan" slog in 1:a målet samt passade till den som gjorde 2a målet. 4- 3 till det andra laget.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
i går var det ju jättefint väder! Var ute och plockade 6 liter lingon på en timma och 2 liter kantareller
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Grattis Gunilla, det var inte dåligt på bara en timme.
Rasmus bror är här och jag känner mig liksom felplacerad i min egen lägenhet.. =/ Inge kul.. Och det enda dom gör är att spela dator..
I morgon ska jag en runda till Nybro med familjen så får tråkmånsarna sitta här hemma och spela själva.
#3 Jag hoppas att du har eller kommer att få ett glatt besked.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Just det, ja. Har ju glömt att skriva det. Har börjat på jobbsökningen. Hade kunnat vara kvar, men på andra villkor som är mycket sämre…
Så skicka lite tur åt mitt håll då och då om ni vill 
#14 Hoppas det löser sig med nytt jobb. Håller tummarna!
Här har vi fått solen tillbaka. Det ska visst hålla i sig säger de. Det vore väl fint om det kunde bli ett bra avslut på min semster som mera gått i regnets tecken än i solens.

sol sol sol har vi också i dag!
Tyvärr kom det fina vädret av sig. Idag blev det regn igen. Fast på em klarnade det upp något och började sedan blåsa kraftigt. Solen lös med sin frånvaro.
Vi har en liten damm i trädgården som vi gjorde för grodorna. De lade rom i den i våras och nu har vi följt grodynglens utveckling under sommaren. Men det är inte bara grodor som sökt sig till dammen. Vi fick även skräddare i den. Det började med två kärlekspar som besökte dammen i våras och sedan försvann. Efter ett tag fick jag se massor med bäbis skräddare på ytan. De var så små att man knappt såg dem. De växta snabbt och blev vuxna. De försvann i förra veckan alla utom en. (De kan även flyga) Nu fick jag se att det var en ny omgång småttingar som hade kläckts. Det är riktigt intressant att följa utvecklingen vid den lilla dammen.

Har spelat canasta sedan 14.00 i går lördag och nu är det söndag ,:-)) med avbrott för mat och fika.
#18 Det kan bli långdragna spelsessioner har jag förstått. :)
Är sååå trött på detta jäkla datorspelande nu så jag skulle kunna kasta ut hans dator genom fönstret..
Dom har haft så kallat lan sen torsdag och jag tror inte någon av dem har lyft på arslet mer än gå på toa och hitta mat.. Sen direkt till datorskärmen igen =(
Känner väldigt väldigt ensam fast det är tre stycken i min lägenhet. För jag existerar inte BARA SPEL, SPEL, SPEL..
Som igår, tog hem pizza till dem.. Fick jag ett tack? Nej då.. Bara tog kartongerna och satte sig vid datorerna och åt..Är seriöst så arg så jag bubblar över snart!! Min sambo kommer få veta ett och annat när hans vänner åkt hem idag. Fy fasen.. Arg som attan..
#20 Inte lätt det där när datorerna tar över. :) Men om jag förstått det rätt är det inte så ofta de ses. Ni får göra något extra trevligt när de åkt hem istället du och sambon.
och vi hoppas på tork en lägre period. Vi behöver byta andra halvan på magasintaket också…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#22 Vi har några ytor som behöver målas om. Vi behöver också torkväder nu.
#21 nej, det är inte så ofta dom ses in real life men dom spelar över nätet med varandra dagligen och snackar över headset.. =/ Så jag tycker personligen att det hade varit roligare att dom typ skulle hitta på något tillsammans.. Något fysiskt.. Typ gå på stan, bio, gå utanför lägenheten..
#24 Det kan man ju tycka. Men det tycker de uppenbarligen inte själva. :)
Det är ju det där som kan vara så svårt i relationer att hitta någon slags medelväg där båda parter känner sig nöjda och tillfreds med situationen. Där båda får utlopp för sina intressen och behov och allt det där. Ömsesidig respekt helt enkelt.
Försöka att prata med din sambo i lugn och ro om hur du upplever det hela. Det bästa brukar vara att ta samtalet när man själv inte känner sig allt för uppjagad. Det är så lätt att det skenar iväg i galen riktning då.