Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 2332 ggr
Mandusius
0

Hemska människor...

Misstänker att min katt har blivit slagen/sprakad av någon…

Han har varit öm i baken och är i "chock" ännu. Blir så arg!

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

essut50
0

Det finns såna människor som hatar katter tyvärr..Därför har jag inga utekatter skulle inte våga i dagens samhälle.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

tuska
0

Vanligt är att katter hugger mot svansroten när det är osämja.  Kolla om han reagerar med smärta där.   Ofta blir det bölder.

[Vetauriel]
0

Inte helt ovanligt, var glad att det inte var värre. Nån bröt nacken på min ena katt (på den tiden jag hade utekatter) och slängde henne utanför dörren.

Vissa människor är hemska. Skulle jag få reda på vem det var skulle hämnden inte vara nådig. Fine att man kanske stör sig på katten, det är okej. Men mina katter har alltid haft halsband med adress och telefonnummer, så folk som är så upprörda på djur kan väl ta diskussionen? Jag stör mig på skrikande barn i matbutiker, det ger inte mig rätten att misshandla dem.

Håll katten inne ett tag om det går tycker jag.. :/

Mandusius
0

Han har haft en böld nydligen som har spruckit men läkt utommodentligt.

Men har varit öm mellan bena som om någon har sparkat honom. Idag går han ut och gömmer sig inte men något har hänt då han går nära huset hela tiden. Han har varit inne i två dagar.

Vetauriel: Vad hemskt! Dom kunde ju ha sagt till om det var något…

Förstår mig inte på vissa människor ibland "/

Mvh Amanda

Hawknestgrove
0

usch… ja den risken tar man ju med utegående katter. Aldrig  en utegående katt för mig i alla fall.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mandusius
0

Han har kommit ur chocken och det är jag glad för och jag tror inte att han kommer gå fram till någon han inte känner igen..

Mvh Amanda

tuska
0

#6   Att han inte går fram till okända, är inte en garanti att katten inte på nytt kan bli skadad.

Det finns tydligen en katthatare i kattens revir.

Mandusius
0

Än så länge ser jag honom när jag går ut för han vågar inte gå långt.

Mvh Amanda