Svältande katter...
…har tagits från deras numera förra ägare.
Denna tjejen som tagit dom är kraftigt allergisk så hon kan ej behålla dem. Hade hon ej tagit dem så kanske de inte levt länge till… Familjen som fråntogs katterna bryr sig inte.
Ett hem sökes nu till båda, eftersom de ej går att sära på… Katterna finns i Landskrona-trakten. Båda är ca 1 år gamla, okastrerade, om jag förstått det rätt. Jag uppdaterar med mer info när jag kan…
Här är kort på flickan:
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
… och här är pojken:
Ett enklare avtal kommer nog att skrivas mellan henne och de "nya ägarna", om jag förstått det rätt, eftersom katterna redan en gång haft det svårt.
Snälla, hjälp till med detta.
Jag kommer även att lägga ut detta på Facebook.
Hon som nu har dem, har själv försökt att annonsera, men utan resultat.
PM:a mig om ni kan ordna jourhem, stödhem… Vad som helst…
Dessa behöver hjälp NU!!!!

Men vilka fina små missar…putt för att dom ska få chansen att hitta till det mest kärleksfulla hem som finns..
Ja, visst är de…
Jag vet inte hur detta ska lösas, men jag hoppas VERKLIGEN att det kommer en vänlig själ snarast och säger till dessa pärlor: "Välkommen in i mitt liv och mitt hjärta…"
puttar för kissarna
Förstår att vi har att göra med ett vanvårdsärende, Alltid lika tragiskt! Hoppas någon dyker upp som kan ge dem det där goda hemmet de så väl behöver. Har du annonserat på flera ställen?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag hann bara lägga in här på kattforumen igår kväll. Har även lagt in på Facebook.
Vad jag har förstått så har hon tydligen lagt in på Blocket, eller om hon ska göra det… Jag känner henne inte, hon är bästa vän med min fd arbetskamrat som jag känner väl…
Jag vet inte om han har gett henne min mailadress eller mitt telefonnummer. Jag fick reda på detta i förrgår och han åkte iväg igår, kommer hem imorgon. Han ska höra av sig till henne då…
Jag tycker det är strongt gjort av henne att rädda 2 vanvårdade katter trots sin allergi…
Om ni vet något ställe, lägg gärna ut denna tråden där, är ni snälla…
Jag vill också passa på att påminna om min tråd "Mina sk katter". Jag håller på att lägga ut en film på mamma Tindra och hennes bebbar… Uppdaterar under kvällen. Det är 5 bebbar, 8 veckor gamla. De behöver nya hem om en månad, men mer om dem i deras egen tråd…
Jag puttar upp! Ingen som kan? 
snyft… detär lika illa överallt.
se bara på Eslövskissarna….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag vet, Gunilla! Dessa två hade inte överlevt om hon inte hade tagit dem. Hon tåler dem inte, men hon räddade ändå livet på de små söta, vackra och underbara liven…
HURRA! HURRA! HURRA!
Hon trotsar sin allergi och behåller dem! Hon kan inte skiljas från dessa två! Hon har kontaktat läkare för att få hjälp med allergin!
Hon är värd sin vikt i guld!
Denna tråden kan låsas pga lyckligt slut!
wow!!!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vad kul!
Jag själv är kraftigt kattallergisk och får astma utav katter. Jag har två katter. Jag har upptäckt hur man blir av med allergier och astma. Kort kan sägas att man ska ändra kost. GI-kost är bra mot allergi. Ännu bättre är stenålderskost.
Och katter utsöndrar mycket allergener om de äter torrfoder. Om katter äter BARF så blir de inte lika allergiframkallande. Burkmat är bättre än torrfoder.
Jag har skrivit mycket om hur man botar allergier på min blog. Tipsa henne att läsa min blog, så kan hon behålla katterna utan problem! T.ex. OS medaljören Lars Frölander har också upptäckt hur man blir av med allergier, om man ändrar kost.
http://marianova.com/users/kebabbert/blog/kost-och-allergi-lars-frolander-berattar
men helt otroligt, gud sån rolig läsning
jag själv är allergisk men har 5 katter, jag kan känna av om jag är på djurskyddet för att hälsa på,
det är smällar man får ta för utan mina missar vore livet inget värt
Ja, det är verkligen WOW. Jag skrev till min fd arbetskamrat att han skulle krama henne från mig. Jag tycker verkligen att det är strongt gjort. Hon har förälskat sig så i dessa små. Om honan blir av med hanen så skriker hon tills hon hittar honom. Han brukar komma direkt när hon kallar…
Hon ska in med dem nu för kastrering, idmärkning och vaccinering.
De är tydligen ganska vana vid att vara ute, så de kan ju de trakterna nu.
Hon tycker det är bäst att låta dem bo kvar. De var tydligen ganska dåliga psykiskt när hon tog dem, men de märkte ganska snart att hon var snäll, så de har blivit "sig själva" igen.
Tänk om alla kunde trotsa sin allergi, så katter inte blev returnerade eller vidareskickade…
Ja, slutet gott allting gott…