Bilder i inlägg - Tips!
Ett litet tips när du bifogar en bild i ditt inlägg. Om du har iFokus+ har du tillgång till en funktion som gör att du kan visa din bild direkt i inlägget.
Under dialogrutan där du skriver texten finns två val:
Aktivera betygsättning
Visa bild direkt i inlägget
Om du sätter kryss i rutan för "Visa bild i inlägget" kommer bilden att synas direkt i inlägget som i mitt inlägg.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Inte riktigt. Om man redan har iFokus inställt på: Visa alltid bilder direkt i inlägget blir bilderna dubbla.
Mina inställningar (höger hörn), Profil, ändra inställningar för teckenstorlek och utseende, Bilder direkt i inlägg:
Visa alltid bilder direkt i inlägget
Något som de flesta har automatiskt bockad redan när man bli medlem.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#1 Där fick jag lära mig något nytt som jag faktiskt inte kände till. Tack för tipset!
Verkar dock inte som om alla har den inställningen automatiskt. Det är nämligen ganska ofta jag lägger in bilderna manuellt även fast det är medlemmar som har iFokus+. (Hade det inte själv heller - fast nu är funktionen aktiverad.) Antar att det har att göra med att de flesta inte blir iFokus+ medlemmar förrän efter en tids medlemskap.
Gör nu ett test för att se om det fungerar.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#2 Ja det gjorde det! Kul!
Jag har aldrig bockad själv den rutan utan den fanns redan bockad. Det blev så efter att iFokus ändrade allt för nåt år sedan.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#4 Konstigt att det inte fungerat lika för alla!
Ingen aning…
Tror det beror på vilken webbläsare man har. Jag som har firefox kan tex. inte få stor text så som du har i första inlägget eller få in dessa kryssrutor. Eller så gör jag helt enkelt fel när jag testar 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag har också FF. Måste vara nån inställningsfel.

#7 Texten är stor i rubriken för att det är namnet på tråden, så blir det automatiskt för alla, titta i tilken tråd som helst:)
#9 Hahahaha jag är visst fortfarande morgontrött, tyckte det var två stora rubriker alldelens nyss. 
Att själva rubriken blir stor det vet jag ju innerst inne 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Puttar upp dessa tips!

Om man vill lägga flera bilder i samma inlägg, hur gör man då? Det kunde man ju förut, är den funktionen ändrad?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
jag har bara aktivera betygsättning