Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 2033 ggr
eja4
0

Kalas med "dans"

Min son med sambo fick en idé. Vi gör ett kalas för Bill och Bull och våra katter. Blev väl lite fundersam men ok…. Mina "herrar",fegisarna fäller otroligt just nu och det bästa de vet är att bli borstade av en rotborste. Jag borstade och gjorde i ordning allt för kalaset. Vad dessa gossar inte visste var att det kommer två katttjejer!!!

In kliver min son med sambo och två kattburar med två(kastrerade) kattfröknar som varit hos mig förut men…..innan Bill o Bull.

Dessa fröknar är två bortskämda stycken som enligt min son inte kan tugga! Det köps "barnmat" och matas.

GIRLPOWER! Jag bara säger det!

Allting startade med en dans som skulle få Shakira att blekna. Bill, den alltid klumpige, gick på tå. Bull, den saklige, stuffade runt och inbjöd till maten. SOM DE ÅT!!!

Sedan blev det rena partyt. Flickorna fattade inte riktigt var toan=Pee-Wee- lådan skulle användas till men fattade ganska fort.

Ingen av dem kunde motstå Bills charm.(Han har säkert inga klor kvar efter att ha trippat runt). Det släpptes loss vill jag lova. Den ena överträffade den andra. Det snosades och kråmades.Tror att det sprangs ett maraton med hip-hop steg.

Bill inbjöd den mest avvaktande till "sitt revir", under mitt överkast. Hon antog det och båda var nöjda.

Bull tog sig an surpuppan. Hon som inte tuggar. Bull älskar ju allt som knastrar och jag hade lagt ut godis lite varstans.Han älskar utmaningar och tydligen gjorde hon det också. Dessa två var outröttliga.

Vet inte riktigt vem som var mest nöjd när kalaset var slut.

Jag var det och inser att mina missar e mitt allt!

Tänk, fyra missar som räddats, träffas och lever rullan i sämja. Fyra katter som är älskade.

vilda-hilda
0

Som vanligt Eja.

Bara en massa glädje från dig.

Kram till dig o Bill o Bull och deras nya kattfrökenkompisar med.

Nalle

Barbro55
0

veckans höjdpunkt är rolig läsning från dig o katterna.

Hawknestgrove
0

härligt….. kan  meddela att tyvärr, så kommer det 4 nya Kosterkissar nästa vecka… räddade även de från en laglös och hemsk död. Vi kan inte göra något, vi vet, men vi har ju inga bevis. de döda talar ju inte….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

eja4
0

Hej Gunilla.

Så vidrigt att läsa men ack så sant. Skall försöka kolla på mitt jobb, jag börjar nästa vecka. Blir så ledsen över människors beteende.

/Eja

Hawknestgrove
0

Suck…. fem ungar blir det har vi fått veta……och så har vi en liten Nordbyfamilj just nu, mamma med 5 ungar…. Det var de, som vi trodde var två ensamma ungar förut…. Poff, en vecka senare, så kommer mamma med fem små. OCh de två första var ju egentligen för små att flytta, men vad gör man? de velade omkring bland truckar och lastbilar. så de fick ju flytta från Nordby först och hem till familjer med kattkompisar. Så nu blir det till att kastrera mammakatt i rödaste rappet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....