Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2389 ggr
[Ai-chan]
2010-02-15 21:42
0

Akuthem

Namn: Annie Gunnarsson
**
Användarnamn**: Ai-chan (fd. Parakiss)
**
Stad & län**: Bollnäs, Gävleborgslän
**
Kontakt**: Anniiie86a@hotmail.com
**
Djur**: Dom flesta djur, smådjur, udda djur, fåglar, reptil, småa kattvana hundar, kattungar, mm. som är upphittade djur, om någon annan lösning INTE finns. Ej katter (undantag för småa upphittade kattungar utan mamma), större hundar och kattgalna aggressiva hundar & även bondgårdsdjur kan jag inte eftersom jag bor i lägenhet. Kan inte alltid ta emot djur. Beroende då på ekonomin, plats, sjukdomar och pluggandet. mm. Men det mesta går att diskutera och kanske lösa. Tar inte emot privat ägda djur. Endast upphittade som sagt. Ev kan annat diskutera så som omhändertagna djur, mm.
**
Krav**: Om möjlighet finns; Så undersök gärna hos veterinär innan. Eller om du kanske har nå tbh som kanske kan följa me. Och om du vill så får du även gärna lämna in en frivillig slant för mat och veterinärkostnader då min egen ekonomi inte är stor. Men det mesta går nog att diskutera. Transport hem till mig får göras då jag är körkortslös.
**
Övrigt**: Annie heter jag och är en 86a (24 år). Bor själv tillsammans med 3 katter och 1 guldhamster. Har erfarenhet utav alla möjliga djur slag. Katter, hundar, smådjur, igelkott, reptil, insekter, fåglar, mm. Även djuraffär (pappa zoolog), uppfödningar (mamma har haft olika djuruppfödningar, även jag själv har född upp lite), djurhem/omplaceringshem (Hadde Lilla Skagans Omplaceringshem i Söderhamn), mm. Det jag inte kan kollar jag upp. Inget är omöjligt! Bor i en lägenhet på 2 rok ca 67 kvm. Och en liten innätad balkong.

Lena
2010-02-15 23:36
0

Hej Annie! Trevlig att se dig här och bra att veta att du kan hjälpa till om det dyker upp hemlösa kattungar. Det verkar ju vara ont om akuthem i norr.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Ai-chan]
2010-02-16 00:15
0

Tjo! =)
Japp. verkar ju de =)

Naquita
2010-02-16 09:50
0

hej Annie

Jag har flera hemlösa katter som behöver komma in i värmen, se www.kks.nu under emmas katter

[Ai-chan]
2010-02-16 10:42
0

Jag kan endast ta kattugar 12 veckor o under om dom har tex mist sin mamma för tidigt osv.

Sidentass
2010-02-16 12:08
0

Så bra att du finns för små kattungar och andra djurs om behöver komma in!

Naquita
2010-02-17 11:46
0

#4 det behövs framåt sommaren=)

martdat
2010-02-17 19:49
0

Vill inte verka taskig,  men så sent som i höstas så kunde du inte ens ha kvar dina egna djur pga hälsan, Är du säker på att du mår så bra att det fungerar nu? jag menar bara väl, Är glad för att du är piggare som det verkar, men kanske bättre att lungna sig med att ta in nya djur lite?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

monsi
2010-02-17 20:46
0

Kul du mår bättre o bra du vill hjälpa.

Undrar lite som martdat om du orkar efter allt du har kämpat dig igenom.

Fast det är långt till sommaren än o hoppas då att du kan hjälpa många små som behöver hjälp då.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

[Ai-chan]
2010-02-17 21:00
0

Inte i höstas. Tidigare i sommras.

Först o främst. Mina djur är kvar förutom igelkotten som fick flytta pga det inte funka me katterna.

Och marsvinen dog i sommras.

Dvärghamstrarna fick flytta pga olika saker.

Katt jourhems familjen som jag fick ta in pga det va akut och dom va dåliga i början. Bara skin o ben. Och jag fick mata upp dom. Antagligen för hoppet litade på mig. Trodde det skulle bli okey mellan katterna. Men mina katter är hopplösa på nya o äldre (som jag trodde att dom alla 3 inte skulle va). Därför jag kan bara ta kattungar med. För det funkar bättre. Och det blev för mkt med kattfamiljen som jag hadde. Pga det var dagligen bråk o tjaffs. Mina hoppade hela tiden på mamman. Och kattmamman bodde i köket mer eller mindre. Och hon började göra behov överallt o började må sämre. Det blev för mkt. Eftersom jag bara bor i en 2a så har jag inte så många rum så jag kan stänga för. Därför det blev akut o bli av med henne tyvärr.

Nej. Jag är inte 100% frisk. Senast igår åkte jag in me ambulans till akuten pga överdosering.  Men var för svagt så jag fick åka hem igen efter nån timme då de inte hände något (över 50st tbl).

Men att hålla på med djuren och hjälpa dom som behöver. Ställa upp som akuthem. Pyssla o hålla på. Det gör så att jag får tänka på något annat.
Bara det inte blir för mkt.

Och ja. Ibland så kan jag må sämre. Därför skrev jag även "Kan inte alltid ta emot djur. Beroende då på ekonomin, plats, sjukdomar och pluggandet. mm" Och kommer då såklart att avböja när jag känner att jag inte orkar eller klarar av.  Men sköter om dom som jag tar emot såklart. Och försöker göra mitt bästa i allt så att djuren har det bra.

Men jag har mina 3 katter och min guldhamster gamel gubbe kvar.

Dock har jag lite problem me min skogis hona o vet inte riktigt vad jag ska göra me na. . Så kan typ bara ta in ett djur just nu bara eller nåt. Ropå situationen.

martdat
2010-02-17 21:04
0

Var rädd om dig gumman! låter inte nått vidare i går,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

monsi
2010-02-17 21:05
0

Starkt av dig att du trotts allt vill hjälpa de små.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

[Ai-chan]
2010-02-17 21:10
0

Ända sen barndommen har jag velat hjälpa djur. =)

När jag var barn så lekte jag o gjorde varje garderob o lådor o allt möjligt där man kunna ha djur. Och ja, lådor… Jag va barn. Så fort jag hitta nåt ställe där ett djur kunna få plats så tänkte jag att ett djur som hadde ont eller inte hadde nå hem skulle bo där.

Och sen så var jag lite elak, eller snäll eller nåt, mot insekterna med. Gav mitt dockskåp åt dom o stoppade in myror o alla möjliga insekter dit. ^^ Men dom va inte glada. Dom försvann eller dog till sist. Och ja, dockskåpet vart förstört efter några dagar ute i regn o alla möjliga väder ute. ^^

Så jag har alltid velat så länge jag kan minnas. =) Och det kommer nog inte att försvinna. =)

Lena
2010-02-17 21:11
0

#9 Ja du får sköta om dig Annie! Försöka att hitta en balans i tillvaron om det går.

Det kan bli en del störningar bland katterna när man tar in en kattmamma med kattungar. Mammor med unga har högre rang och det brukar bli en hel del bråk med de gamla katterna. Därför brukar det bästa vara att hålla kattfamiljen i ett rum för sig, vilket kräver sitt utrymme.  Inte helt enkelt med andra ord.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Ai-chan]
2010-02-17 21:14
0

Jo. Kattfamiljen krävde en hel del. Men hon gjorde inget mot mina andra katter. Vaktade inte änns på kattungarna ifrån dom andra katterna. Och Svea ville leka o få kontakt me dom andra katterna. Inge fräs eller något alls ifrån henne. Inte änns första gången dom träffade varann. Hon strök sig mot dom direkt när dom träffades. Pratade o sånt me dom.

Medans mina var elaka. :( Men men. Nu så har alla i den kattfamiljen nya familjer. Och 2 av dom kattungarna hamnade hos min moster. =)

Lena
2010-02-17 21:16
0

#14 Skönt att höra att allt löste sig så bra för katterna!

[Ai-chan]
2010-04-18 11:51
0

Puttar =)

Ankie
2010-04-18 13:05
0

#16 tror djurskyddet i Bollnäs är i behov av jourhem nu. Åh såg nu att du ej kan ta emot vuxna katter och bara små kattungar. Är 5 6 månadet för stort det?

[Ai-chan]
2010-04-18 13:40
0

hm tror det :/ mina katter är så kräsna :( men kanske går me en 5 månader. men är osäker. isåfall läre de finnas reserv hem ifall det inte skulle funka. så det inte blir som sist me katt familjen.

mina katter vill väll helst inte ha någon till hit hem ^^

[Ai-chan]
2010-04-18 13:40
0

ska kolla me djurskyddet här i stan o på de andra stället =)

[Ai-chan]
2010-08-03 13:07
0

puttar lite =)