Stödja en katt - hur?
Hej
Vet ej om jag la detta i rätt kategori men ni får flytta på det i så fall.
Eftersom jag är allergisk mot katter och ej kan adoptera/vara jourhem åt någon så undrar jag om man på nått sätt kan vara fadder eller liknade åt katter som finns på nått katthem.
Skulle vilja kunda stödja katterna lite iaf så att de får ett bättre liv/status.
Tycker det är hemskt med alla katter som söker hem, kastas ut och vi ska inte tala om hur mkt kattungar som finns på blocket.
Tusen Tack på förhand!
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!
du kan även vara fadder eller kanske hjälpa till på alla möjliga sätt. Typ anordna loppis där intäkterna går till ett katthem du har valt. Köpa kattleksaker och ge bort till katthem då dom alltid behöver allt möjligt.
Du kan göra reklam för katthem? Typ ordna så att dina vänner väljer att köpa en katthemskatt eller omplaceringskatt istället för en kattunge. Det finns massor av saker man kan göra^^ Det gäller bara att vara kreativ:3
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Kika gärna in här: www.kks.nu . Finns massor man kan göra utan att ta hand om en eller flera katter.
Det finns många sätt att hjälpa till på. I den här artikeln kan du läsa om vad du kan göra.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"