Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2115 ggr
Alexej
2010-07-22 23:05
0

Är så trött!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just nu är det för mycket, katter överallt. Mitt barnbarn bröt benet förra veckan och det kommer in så många kattärende nu. Hur ska man orka med allt?

Fick åka med lillan för att hämta en utslängd kattunge. Det var bara att lägga henne med gipsad ben på baksätet och hoppas att inte polisen stoppar mig.

Igår kom ett par som har en granne som misskötte sin katt 8-år. Hon gick då och då på p-piller. Nu fick hon dödfödda ungar som hängde ut ur henne. Killen drog bara ut den döda ungen, inget mer. Jag skickade de till Blå stjärnan där hon avlivades. Det hade kostat minst 18 000 kr att behandla henne. Nu vill de inte lämna ut journalen-tystnadsplikt. Jag måste till polisen och anmäla honom-sedan ska polisen begära ut journalen. Grannarna fick inte ta honan för en begravning för det är ägaren som bestämmer också över en död katt.

Jag tror inte att det blir djurförbud för det men kanske nån varning. Han hade tydligen 4 katter från början som försvann.

En kvinna med 5 barn flyttade bara från huset och en kattmamma med 2 ungar. Lämnade henne med lite mat och vatten. Efter 3 veckor upptäckte en granne katterna. Honan kommer nog inte att klara sig men kanske ungarna-ca 5 veckor. Både polisen och socialen är inkopplade.

En kattunge blev utslängd på en rastplats. En annan unge satt i ett träd i 5 dagar, brandkåren ville inte hjälpa fast det var kommunal område. Efter 5 dagar ramlade kattungen ner.

Så mycket skit. Någon som vill ha en vi 7-år gammal hankatt som vantrivs på katthemmet. Han måste bli utekatt. Han har börjad kissa överallt. Avhysningskatt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
2010-07-23 00:01
0

Åh… fy fasen för alla folk!!!! OCh du har PM…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
2010-07-23 19:48
0

ja du det är verkligen inte lätt inte….

kram på dig :)

Sidentass
2010-07-23 20:33
0

Åhhh…så ledsamt..så sorgligt alltihopa..men det är ju den krassa verkligheten du beskriver…så svårt det är att försöka att hjälpa när man ser så mycket elände omkring sig som du gör…puttar upp för katthemsmissen..någon som har en plats för en misse som vill gå ut o lufta tassarna ibland..

Gullimat
2010-07-24 23:59
0

Denna hittekattsväld är så tragisk, och så lite man kan bistå medGråter

catfoot
2010-07-25 01:15
0

Gråter

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Molly1
2010-07-25 12:47
0

Usch vad hemskt !  Kan man inte skriva i lokaltidningarna, kontakta tv , sätta upp lappar i affärer mm.      Jag vet att det görs redan men folk måste upplysas mera ändå verkar det som.   Dom borde bli påminda om vad dom gjort….här är det ju mest djurvänner som läser antar jag, det är ju de ansvarslösa människorna man vill  lära….

Lena
2010-07-25 22:15
0

Håller med er andra, Hittekattsvärlden är full av sorgliga öden och gräsliga människor. Det är ofattbart hur folk behandlar sina katter. Tror som #6 att artiklar i lokaltidningen kan göra skillnad. Att stå vid skampålen i ortens tidning svider nog för de flesta, även om de inte nämns vid namn kan nog många list ut vem det handlar om.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Catwoman
2010-07-25 23:42
0

Tänk jag förstår att många människor inte har empati mot djuren. De har det ju inte ens mot andra människor. Världen blir bara råare och råare. Strunta i andra bry dig bara om dig själv. Och det blir värre och värre för både djur och barn.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

maggan47
2010-07-26 00:34
0

så fruktansvärda öden det finns, och som du säger, hur ska man orka, när man bara ser elände överallt, har gett upp om folks empati, finns inte hos alldeles för mångaSkrikandes

Maggan47

Lena
2010-07-26 01:46
0

#0 Vad fin den vita hankatten är! Här har vi ju tývärr knökfullt, är ju annars svag för den färgen som säkert många vet. Hoppas det ordnar sig för den fine pojken!

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
2010-07-26 13:50
0

"Tänk jag förstår att många människor inte har empati mot djuren." Det förstår inte jag. Det är väl lite skillnad på djur och människor! Människor kan tala för sig själva (oftast), djur kan inte det. Jag vet inte hur ofta ett barn blir utslängt på gatan i Sverige men skulle det ske tas det om hand direkt, katter däremot…

"De har det ju inte ens mot andra människor." För mig är djur inte mindre värda än människor.

Visst har du rätt - "Världen blir bara råare och råare" - inte minst för oskyldiga djur.

Catwoman
2010-07-26 15:19
0

#11 Förstår du inte ironi?

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

destiny
2010-07-26 15:29
0

#12 Vanligen men inte i en sån här tråd. Eller uttryckt så här!

Catwoman
2010-07-26 15:35
0

#13 OK då är det bäst jag håller mig härifrån. Tack för mig

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

SaraC
2010-07-26 17:35
0

Skickar en stor kram till dig Alexej. Hoppas du orkar kämpa på.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Leffe
2010-07-26 20:44
0

#13 Man kanske inte ska ta ut mening för mening för att leta fel utan läsa hela som ett stycke så tycker jag det passar jättebra i den här tråden. Det skulle det göra i vilken tråd som helst i den här sajten för det handlar ju om människor utan empati. Annars tror jag du är lite på fel spår

Lena
2010-07-27 00:17
0

#13 Nu blev det nog lite feltolkningar här tror jag bestämt. Som #16 skriver är det viktigt att läsa hela texten i inläggen.

#14 Tycker det vore jättetråkigt om du slutar skriva på sajten. Hoppas inte du ger upp för att det har blivit ett tråkigt missförstånd. Beklagar verkligen detta.