Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2021 ggr
Hawknestgrove
2010-07-23 01:12
0

Småproblem....

Nummer ett.

Vi bytte ut våra soffor idag, till ett par nygamla i skinn från vår granne. De har ju två kastrerade hankatter, som går ut och in. Det  märkliga är, att den gamla soffan  kom ju också från ett hem med katter. Ändå, så fick Arne för sig att han skulle strila rejält, alltså inte kissa sittande på denna nya soffa. HAde ändå tvättat den med citron och Dettol, ok, vi fick i samma veva främmande här och lådan var inte perfekt, rengjord i morse….. Kommer dt att upprepas tror ni? Ska köpa Feliway i morgon. Mina tankar går med en gång till att ge honom Ppiller. Han är dock 11 år och  det är ju bättre om han får kanske två år mindre att leva, men med god kvalitet.

Sen skrattade jag lite åt lilla Pipis…. stackarn… hon satt i rastgården och var VÄLDIGT intresserad av något under telefonstolpen…. Plötsligt, så såg katten ut som hon hade rabies. Saliven formligen sprutade och rann ur henne. PAdda…… Måste det ha varit. nu är allt OK igen.  Tog en timme att  bli av med giftet som är ofarligt. Vad tror ni att hon gjorde när hon blivit Ok igen? satte sig på vakt  på samma ställe. Då  stängde jag kattgården för idag…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
2010-07-23 12:11
0

Strilande katter har jag ingen erfarenhet av tack o lov.

Men padda har jag varit med om att en av våra hundar fick i munnen. Innan vi förstod vad det var. Vi gick i godan ro och helt plötsligt började det bli en massa fradga och hon hostade som en tok. Trodde ho skulle dö sen hostade hon till och ut hoppade en liten, liten padda så då skrattade vi gott.

//Pia

Sidentass
2010-07-23 20:36
0

ja..även om dom är kasterade så kan dom ju strila..det händer att mina hanar gör det också..verkar som att Arne känner att det luktar katt, trots medlen soffan är rengjord med…zoobutikerna lär tillhanda håller som ska vara tufft för urinlukt..

Hawknestgrove
2010-07-23 21:51
0

ja inte trevligt. ändå så tvättade jag av den med citronrengöringsmedel och Dettol och i dag så strilade han på den igen….Så nu tvättade jag av soffan i ättika. Märkligt. den förra soffan kom ju också från ett hem med katter….

Hawknestgrove
2010-07-23 23:22
0

Ok, då kommer min fråga. jag lägger den i ett nytt inlägg och refererar hit….