Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 4718 ggr
Cindy
2010-05-07 03:26

Ester och hennes ungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag antagligen kommer att skriva en hel del om min tid som jourmatte åt Ester och hennes tre ungar, så tänkte jag att det var lika bra att starta en ny tråd. Den gamla (från tiden hos Emma i Ronneby) finns här.

Resan upp från Ronneby kändes lååång för oss allihopa. Ester var ändå lugn större delen av tiden, men X2000 var hon inte alls förtjust i, så jag spenderade en timma på golvet bredvid bagagehyllan, innan jag lyckades övertala konduktören att låta mig ställa buren i sätet bredvid mig. Kvinnan som satt där var vänlig nog att gå med på att flytta sig.

Sista 1½ timmarna av tågresan flåsade Ester rejält. Jag hade svårt att avgöra om det var stress eller värme, så jag tog ut henne för att kolla efter. Öronen var ganska svala, men tassarna dygnsura, plus att fröken stressfällde och -mjällade något enormt. Alltså stress, inte början på värmeslag, pust! Bjöd fröken på medhavd babycat-mousse från Royal Canin vid två tllfällen, för att hon skulle få i sig vätska och energi, och den gick ned med ett glufs.

Vi kom hem för inte ens en timma sen, och sedan dess har hon ätit, druckit, lekt, ätit, kollat till ungarna, lekt. Emellanåt går hon runt och småmorrar och letar i alla vrår. Antar att det fortfarande luktar katt hos mig, och att hon undrar var dom är.

Mig stryker hon sig emot, ger huvudbuffar och är allmänt trevlig mot. Bebisarna verkar inte ha märkt ett smack av resan, de sover och snuttar om vartannat precis som hela vägen hit!

Jag hade även med en dräktig hona upp, vars jourmatte hämtade upp på centralen när vi anlände. Denna lilla dam sa inte ystan på hela vägen, vägrade äta eller dricka och gömde sig bara under sin filt… Håller tummarna för att hon blommar ut i sitt nya hem och att bebisarna mår bra i magen!

Nåväl, Ester kommer väl till ro snart som hennes bebisar redan har. Nu ska jag störta i säng efter mitt 17 timmars äventyr… Gonatt!

Vänliga hälsningar
Cindy

Annons:
Cindy
2010-05-07 04:03
#1

Psst, jag fick just sällskap i sängen! Kyss

Vänliga hälsningar
Cindy

Tiana
2010-05-07 11:51
#2

Visst är hon en liten kelgris ;) Så härligt att höra att resan har gått bra.

Jourhemmet
2010-05-07 13:59
#3

Oj vad hon måste ha tyckt att det var skönt att komma ur buren efter den resan. Det var jag som tog hand om den andra dräktiga pissemissen. Och halleluleja vad det luktade i buren, hon måste ha varit halvt medvetslös av att ha suttit i den doften..lilla gumman. Nu ligger hon under sängen och när jag kom in första gången i morse så spann hon i ca 5 sekunder.. måste ha varit av skräck??!?

tervmatte
2010-05-07 14:01
#4

Mysigt med en misse i sängen Tungan ute

Sidentass
2010-05-07 14:09
#5

Massor av eloger till dej som finns för familjen….! Denna tråd kommer jag att följa med spänning..och….gläjde!Glad

Naquita
2010-05-07 14:58
#6

#3 det måste inte ha varit av skräck, kanske ville hon hälsa..Hon är ju tam i grund och botten:) de spinner ju både när de trivs och när de är nervösa.

har mailat dig!

Annons:
Cindy
2010-05-07 21:11
#7

#3 Ja stackarn, jag vågade inte öppna och rota i buren för att byta handduk eftersom hon inte är tam… Hade varit lagom kul att jaga katt på tåget… Rynkar på näsan Hoppas hon fått pusta ut efter färden nu! Katter kan spinna för att blidka också, för att säga att jag är snäll hoppas du också är det.

Ester har redan gjort sig hemmastadd. Hon myser massor med mig, leker förstrött med olika leksaker, ser till ungarna och sitter o kikar ut genom fönstret. Morrandet hon höll på med i natt är borta, antar att hon insett att hon är ensam katt i huset!

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-07 21:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Har skaffat Youtube-konto familjen till ära! Ni får ursäkta usel kvalité från mn iPhone, och att jag inte kan hålla snattran, men där finns nu tre klipp!

Kan understryka att jag bad Ester om lov innan jag plockade upp ungarna ur bolådan, hon kom och tittade på mig, lät sig klappas, och gick och la sig på golvet en bit bort. Förutom att gosa lite kollade jag att de klarat resan bra, och försökte bestämma kön. Gissar på att svarta är en tös och de andra pojkar.

Efter en stund kom Ester upp på sängen och la sig precis framför mig för att dia.

Ester ger di

Bebisarna tränar brottning

Bebisarna vill inte hålla sig på filten

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-07 21:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Syskonmys! Man blir trött efter maten!

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-07 21:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Söt? Vem? Jag?

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-07 21:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag vill stå upp!

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-07 21:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Välfylld bebismage!

Vänliga hälsningar
Cindy

Naquita
2010-05-07 21:22
#13

svartvita med blixt i ansiktet är en pojk, de andra honor=) Iaf vad jag såg vid födseln..har haft fel innan..*skratt*

underbart söta är dom, maila mig lite bilder för utläggning på hemsidan, och kom på namn till de alla tre;) gäller att börja i tid, snart har de tusentals kattungar att konkurrera med:((

Annons:
Cindy
2010-05-07 21:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Och sist men inte minst - en mycket nöjd kattmamma!

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-07 21:27
#15

#13 Nej det kan stämma! Jag var osäker på den ena svartvita, men mer säker på svarte och den med blixten. Min pojkvän kommer hit imorgon med sin systemkamera, skickar över dom bilderna efteråt! Ska spåna namn också! Jag är sci-fi-nörd så varning säger jag bara! Flört

En liten fråga, dom har smånyst alla fyra idag, tror du det beror på resan/nya miljön eller har Ester visat upp några förkylningssymptom tidigare? Ingen är snorig eller visar på något sätt upp sjukdomstecken i övrigt, så jag tror och hoppas att det bara är miljöombytet som spökar.

Vänliga hälsningar
Cindy

Naquita
2010-05-07 21:29
#16

saknar bild på blixtbebisen=)

Puma77
2010-05-07 21:31
#17

Mmmmmm ett lakritstroll skådar mitt öga;)

 

//Pia

Naquita
2010-05-07 21:43
#18

#15 det är nog resan, har inte sett något innan:)

Sidentass
2010-05-07 21:55
#19

Åhhh Epincindy….är det enligt iFokus policy tillåtet att visa bilder som dessa??Kyss..du vet …jag smäller av snart av något så vackert…du milde vilken underbar familj…om du hör något hos dej som tassar o strular…så kan det vara inbrott i huset ditt - mitt i sena spöktimmen!!

Råder dej att räkna dom alla imorrn bitti!TystKyss

Cindy
2010-05-07 22:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

#16 Hon är svår att få att sitta still, men nu lyckades jag, så här kommer en bild!

#18 Skönt, då ger det sig snart.

Vänliga hälsningar
Cindy

Annons:
Cindy
2010-05-07 22:11
#21

#19 Skrattande Skrattande Jag ska sluta genast! *går och reglar dörren och barrikaderar fönstren, bor ju på bottenvåningen…* Flört

Vänliga hälsningar
Cindy

Puma77
2010-05-07 22:28
#22

Bottenvåningen minsannOskyldig

Hörru siden, vad säger du om att åka en liten svängCool

 

//Pia

Tizzla
2010-05-07 22:35
#23

#22 Jag hänger på…blir sååå avisTungan ute

Cindy
2010-05-07 23:12
#24

Jag har lite fina nya kattprylar som jag vill använda för att dra in lite slantar till vaccinering etc till familjen. Vad tror ni, ska jag slänga ut dom som auktioner eller lotteri? Det är bl.a. fem katthalsband, produkter från Biodistra (stomax, glukosamin, plaqueoff) och tre söta små handväskor med djurtryck.

Vänliga hälsningar
Cindy

Gunlog
2010-05-08 01:05
#25

Naturligtvis kan du sätta in dessa på auktion. Det hade varit trevligt, väl? Iofs har jag inte nytta av dem, så jag kommer inte att buda, tyvärr…

Jag är så nöjd och glad att allt har gått bra med resandet, måste ha varit jobbigt med 2 oroliga familjer. Att jag hjälpte dig var bara ett rent nöje, 2 kattfamiljer fick ju nya och trygga hem…!

Jag kommer att lägga in en slant till dig senare också… Flört

Bara du lägger in bilder som gör att vi alla blir helt saliga *SLURP*…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Cindy
2010-05-08 01:37
#26

#25 Jag och katterna tackar och bockar för ditt stöd! Tack vare dig och Daisys resekassa har jag nu möjlighet att bekosta mer kring ungarna och Ester själv! Kyss Känns otroligt bra, eftersom KKS behöver sina pengar till andra katter i nöd, och för att förhindra fler dräktigheter.

Jo resan var ganska jobbig, dels pga att min smärtsjukdom jäklas extra mycket när jag reser, men dels för att jag oroade mig så för katterna på väg hem. Men det var det verkligen värt!!! Vi har vilat ut hela dagen, och Ester äter som en liten häst. Tror katten det att hennes energi tog slut av att sitta och flåsa i flera timmar!

Jaadå, givetvis ska jag dränka er i bilder!

Nån som har tips på var jag kan lägga upp auktioner? Tradera känns ju hutlöst!

Vänliga hälsningar
Cindy

Gunlog
2010-05-08 01:47
#27

Jag har skickat mail till dig… Gå in på Budera…

Att jag hjälpte var en självklar sak. Jag får hjälpa Daisy senare, så lider ingen någon nöd…

Huvudsaken att alla kommit dit de skulle…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Sidentass
2010-05-08 14:08
#28

#22 Bra idé Puma…du vet…jag har många burar..o sen har finns ju kärror här att sätta dom på,,dom som vi brukar ha när vi far till jämtlandsstugan…borde väl funka lika bra åt andra håll i sveriges rike! Sen att pressen får lite att klistra dit på löpet kan vi väl bjussa på!CoolOskyldig

Lena
2010-05-08 21:49
#29

Auktionerna är välkomna här på sajten! Det är jättefina saker kan jag tala om för er. :)

Ser fram emot en länk så vi kan buda på grejjerna och samtidgit hjälpa dessa katter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Cindy
2010-05-08 22:30
#30

Tack Lena! Här kommer länkarna!

Alla auktioner är med helt nya produkter!!!

PlaqueOff till hund/katt motverkar plack och tandsten

PlaqueOff till människa motverkar plack och tandsten

Stomax kosttillskott för magen till hund/katt/smådjur

Biopet Glucosamin till hund/katt för lederna

Handväska med två söta katter

Handväska med fyra katter i en korg

Handväska med två söta hundar

Orange/svart dyna

Vänliga hälsningar
Cindy

anebit
2010-05-09 02:57
#31

Mum mum mumma såna sötnosar som fått födas inne i värmen och haft lyckan att få ett stödhem.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Wikipedia
2010-05-09 10:31
#32

Jag tycker den söta missen med ansiktsblixten ser ut som en William (vet inte varför hihi Skrattande). De är supersöta!

Naquita
2010-05-10 14:27
#33

blev det inga bilder i helgen=)

Sidentass
2010-05-10 15:15
#34

Fortsätter att njuta till fullo av dessa bilder på skönheterna..mamma med sina små….så gott att veta att dom är under ditt beskydd Cindy…

Annons:
Tiana
2010-05-10 15:28
#35

Så härliga videos! Såg dem först nu Skrattande

Cindy
2010-05-10 23:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Gruppmys!

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-10 23:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Lakristrollet säger "Bläää, brorsan! Haru hört att budgivningen på Budera går trögt?" Flört

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-10 23:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Hur man ger di med stil!

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-11 23:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Mitt hjärta smalt just totalt… Ester ligger o diar ungarna på sängen bredvid mig. Nyss kröp lillkillen från henne, upp i mitt knä och la sig tryckt mot min arm o somnade. Kärlek!

Vänliga hälsningar
Cindy

Puma77
2010-05-12 00:02
#40

Inte ett dugg avisOskyldig

 

//Pia

Gunlog
2010-05-12 00:29
#41

Eller hur, Puma, han är en Keeper… Han har ju valt henne…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Naquita
2010-05-12 09:28
#42

håller med Puma och gunlog, Mamma Ester o sonen kan få stanna, de är ju så underbara..Ester är ju världens goaste katt..pussas hon fortfarande?Kyss

Tiana
2010-05-12 12:18
#43

Nä, varför skulle vi vara avis OskyldigFlört

Cindy
2010-05-12 12:46
#44

#42 Jag blev just väckt med handpussar och "prrrt"-ljud från en fröken som ville ha hjälp att bära in svatvita honan som tagit sig ur bolådan (!). Sen massa tack-pussar. Första jag fått faktiskt!

Tur att jag lagt ut en lammfäll framför bolådan så liten landat mjukt o låg varmt o tryggt! Jäkla busfrö, inte börja med äventyr redan!

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-12 14:05
#45

Tror ni inte killen gjorde det igen!? Denna gång la han sig högt upp på bröstet, nästan runt min hals!

Vänliga hälsningar
Cindy

Tiana
2010-05-12 14:11
#46

Men oj vad stor sötnöten har blivit!!!

Sidentass
2010-05-12 20:23
#47

Milda makaroner…jag sitter här o grinar efter att ha sett den filmsnutten…!!! Helt klart känner sig missarna mer än trygga..dom känner sig fyllda av kärlek till en stödmatte som du…det går liksom inte att ta miste på när man ser bilderna…

Hur är skapelsen funtad som kan åstadkomma något så vackert…Kyss

lillmymlan
2010-05-12 20:46
#48

Jösses så fina de är missarna! Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
Puma77
2010-05-12 21:15
#49

Den lille plutten har hittat hem, det ser ju vem som helst och med mamman som pussa som hon gör så har även hon hittat hemFlört

På ett sätt mycket glad att det inte är jag som är stödmatte. Jag hade inte kunnat släppt dem 5 meter från mig.

 

//Pia

Gunlog
2010-05-12 23:29
#50

Helt otroligt, vilken historia! Ja, hon ska stanna hos dig Cindy, om jag får råda… Mamma Ester har valt dig också, så…

Jag vet inte riktigt hur jag ska skriva det… Det kanske är så att du skulle göra henne en otjänst om du ger bort henne… Förstå mig rätt. Hon skulle kanske inte trivas hos någon annan som hos dig…

Du har hjälpt henne genom denna första period nu, med både nytt hem och bebbar… Hon har ett jättestöd av dig, och det förstår hon. Hon är en mycket klok katt… Jag tycker nog att du ska tänka allvarligt på vad vi föreslår: att behålla mamma Ester och Lillgubben…

Många kramar till dig, Cindy och ett jättestort grattis för att du lyckas så bra!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Sabbekatt
2010-05-12 23:34
#51

# 45. Cindy, så gjorde min katt också när han var kattunge Skrattande. Han gör så fortfarande, 7 år och 6 kg senare….Glad

Gullimat
2010-05-13 00:19
#52

Vilket charmtroll

Gunlog
2010-05-13 19:48
#53

Ha nu tittat på alla filmsnuttarna… De är helt underbara…

Lyckost där…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Cindy
2010-05-13 21:47
#54

Hihi, jodå Ester låter det inte gå någon nöd på mina små julgrisar… De har stora fina magar allihopa!

Jodå, det är inte för inte man är nugen på att behålla dom allihopa. Dock har jag ju en katt hemma hos min kille (lilla Sigma) som väntar på att mamma ska hämta hem henne, och om jag kan behålla Ester beror helt och hållet på om de trivs ihop! Klart att jag kommer ha extremt svårt att slita mig från grabben, men eftersom kattungar är lättare att omplacera än vuxna så… Gah! Får rysningar bara av att tänka på flyttdax!

Nej, det får bli som det blir. Just nu njuter vi allihopa av varandra bara. Kan ju lova att det blir en hoper gosegrisar iaf! Kyss

#49 Jag är deltidssjukskriven, plus kan jobba delvis hemifrån, så jag behöver inte lämna dom ensamma särskilt ofta eller länge. Tur i oturen för en arbetsnarkoman!

#51 Hehe, min pojkväns hankatt är också en halsduks-wannabee, och han är inte heller en nätt liten sak. Men det är myyysigt!

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-15 04:09
#55

Tänkte svänga förbi apoteket o köpa avmaskningsmedel imorgon. Har hört att Banminth ska vara skonsamt mot kattungar, nån som har erfarenhet? Ester ska också få sig en omgång.

Idag fotade vi ungarna, min pojkvän ska photoshoppa dom lite bara. Men jösses amalia vad svårt det är att få dom att sitta stilla nu! De kryper runt som små räserbilar! Skrattande De växer verkligen så det knakar!

Vänliga hälsningar
Cindy

Annons:
Puma77
2010-05-15 11:46
#56

Banminth är det som man brukar använda på kattungar. Men mer än det vet jag inte om vilken ålder mm de ska ha. Men det får du säkert svar på;)

 

//Pia

Tiana
2010-05-15 13:05
#57

Ser fram emotnya bilder på de små skönheterna Skrattande

Naquita
2010-05-15 16:22
#58

Kattungar kan man avmaska först vid 6 veckors ålder, innan dess är de för små. banminth är skonsammast på små kattungar, Ester kan äta Milbemax eller Drontal. Drontal kör jag alltid på när det gäller vuxna katter:)

ser fram emot mail:)

Cindy
2010-05-15 20:35
#59

#58 Läste på Apotekets hemsida att man ska börja före de fyllt 3 veckor, därför jag frågar för det lät tidigt…

Vänliga hälsningar
Cindy

Naquita
2010-05-16 19:26
#60

´#59 det måste de ha skrivit fel.

Cindy
2010-05-16 19:40
#61

Är strax där, ska fråga personalen vad de menar.

Vänliga hälsningar
Cindy

Katthemsmatten
2010-05-16 19:59
#62

Enligt bipacksedeln ska Banminth ges med 0,5 g per kg kroppsvikt. Måste bli svårt att dosera i tillräckligt liten mängd till ungar. 0,5 g är en markering på förpackningen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Cindy
2010-05-16 20:33
#63

Apotekspersonalen visste givetvis nada, och hänvisar till veterinär. Så jag struntar i dom och följer råden här. Medlen är införskaffade nu iaf, så nu ska jag se hur lättmedicinerad Ester är… Zoolac lapar hon glatt i sig som om det vore godis, men piller är ju en annan femma…

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-18 04:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Lillfröken

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-18 04:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Roaaarrrw! Jag är en puma!

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-18 04:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Huh?

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-18 04:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Kriminellt söt!

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-18 04:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Lilla orädda äventyrarhonan! Har fått hägna in en del av vardagsrummet då denna fröken redan vill ut och utforska allt!

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-18 04:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Very fluffy kittey!

Vänliga hälsningar
Cindy

Annons:
Cindy
2010-05-18 04:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Hela truppen i full gallopp mot kameran.

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-18 04:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Mamma, klätterställning, kock…Tja det är lite att bolla!

Vänliga hälsningar
Cindy

vilda-hilda
2010-05-18 12:40
#72

Oj vad dom växer.

Härliga bilder speciellt den på Puman. Man blir riktigt rädd ju. Var tvungen att spara ner.

Nalle

Naquita
2010-05-18 12:56
#73

uuuuuunderbara:D

Minka040
2010-05-18 13:23
#74

Fantastiska, både dina bilder och kattungarna! Skrattande

Puma77
2010-05-18 18:53
#75

mmmm #65 e en katt i vår smak här hemma;) Kan inte annat än smälta.

 

//Pia

Cindy
2010-05-19 01:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

#75 Haha, fast hon ser farligare ut än hon är! En riktig pip-lisa som gnäller, suckar och stönar så fort något är fel. Syskonen verkar tycka att det är extra kul att brotta ner henne eftersom hon låter som en pip-leksak Skrattande

Nu går det snabbt i utvecklingen vill jag lova! Alla tre rejsar runt i hagen (som är ca 4 kvm), går ganska stadigt, klättrar in och ut i iglon (som jag skaffade eftersom bolådan blev ratad) utan problem och busar massor med varandra. Ester verkar otroligt tacksam över hagen, och ligger gärna på andra sidan gallret och övervakar lekarna.

De är helt underbart sociala! Ropar jag på dom och sätter mig i hagen så får jag en "miiiow"-kör inne från iglon och de kommer kravlandes för att mysa. Ester uppskattar ensam-tid med mig och kommer helst och gosar när jag inte håller på med ungarna. Skönt att se att hon börjar släppa sitt järngrepp om dom, hittills har hon varit en något överdriven hönsmamma.

Vänliga hälsningar
Cindy

Annons:
Cindy
2010-05-19 04:42
#77

Nu har jag lagt upp ett gäng helt nya klickers och katthalsband också!

Klickers med knapp och armband:
Röd
Blå
Grön

Katthalsband med reflex och säkerhetsspännen:
Rosa
Röd
Blå
Svart
Glittrande

Dynan är såld och det ligger några bud på de andra sakerna, men passa på innan auktionerna går ut om två dagar! Glad

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-05-19 04:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Det är förresten inte bara grabben som gillar tupplurar på mig numera… Det här är inget annat än ren skär lyckoterapi! Kyss

Vänliga hälsningar
Cindy

[Daisy-Moa-Elsa]
2010-05-19 12:46
#79

Sån härlig sovbild, förstår du får goa tupplurar Skrattande Man blir ju rent avis

Puma77
2010-05-19 19:35
#80

INTE ett dugg avisOskyldig

 

//Pia

Gunlog
2010-05-21 20:15
#81

Nej, visst är du inte, Puma… Inte jag heller… *Ställer mig med ryggen emot och sätter näsan i vädret*

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Sidentass
2010-05-21 21:03
#82

Herre jisses….vilken gohög!!!

destiny
2010-05-21 21:22
#83

#78 En sån goshög. Kyss Såna små sötnosar. Kyss

Annons:
Puma77
2010-05-21 21:33
#84

Väcker gamla minnen när Thindra var en liten fis och hade precis kommit till mig. Hon sov på mitt bröst/hals om nätterna för att känna mitt hjärtslag. frågan är vem som mös mest av oss.

Än idag sover hon tätt, tätt men då har hon huvudet på min hals eller kind istället vilket jag tackar för men det är fortfaradne lika mysigt.

 

//Pia

Gunlog
2010-05-21 22:04
#85

*Suckar hårt* mmmmm… Sådana lyckostar ni är…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Puma77
2010-05-21 22:40
#86

Men jag hade inte tackat nej till 3 st småfissar som dessa ligga snuffandes på mitt bröst/hals. Jag hade nog somnat på stört och drömt sött.

 

//Pia

Gunlog
2010-05-21 23:03
#87

När jag såg det kortet så tänkte jag på Alvin och gänget… Någon som har sett den filmen? De är bara så söta när de sover i fåtöljen… Och när den ene vill sova i stora sängen… Somnar på kudden bredvid halsen och vaknar utbredd på pannan och ner över ögonen…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Cindy
2010-05-22 18:00
#88

Försökte servera gänget lite modersmjölksersättning och Babycat-mousse igår. Ester blev eld och lågor och ville ha nom nomet genast. Bebbarna tyckte det var bläääärg!

Kommer inte bli lätt att få dessa tre bortskämda julgrisar att ge upp mammas ständigt tillgängliga mjölk inte!

Vänliga hälsningar
Cindy

Gullimat
2010-05-22 22:21
#89

Dom kommer att bli tvungna att ge upp Mammamjölken när Mamma bestämmer sig för det, men det dröjer ett tag till hoppas jag

maggan47
2010-05-29 19:51
#90

vilka sötnosar du fått hem, ser fram emot fler bilder

Maggan47Skrattande

Annons:
vilda-hilda
2010-05-31 02:47
#91

Kom igen Epi.

Nya bilder nu dom är ju snart fullvuxna.

Nalle

Sidentass
2010-05-31 23:28
#92

Milda skapelse…så gott att gå in i denna tråd..man blir ju kollrig för mindre..! Gooooosebollar…stor som små…!

Naquita
2010-06-10 12:34
#93

har de fått några namn? Tänkte uppdatera deras sida isf:) Gärna lite färska bilder snart..*ler*

Cindy
2010-06-29 17:55
#94

Ja jösses, har inte haft ork att skriva här pga smärtskov, men ungarna växer så det knakar vill jag lova!

De har fått namnen Zathras (hanen), Spoo (alt Spookie, den svarta honan) och Kes (alt Kessie, den svart-vita honan).

Om det blir som jag önskar får Zathras och Spoo stanna hos mig, och Ester och Kes komma till samma hem. Tänk att de är nio veckor gamla nu! Helt galet hur snabbt tiden går!

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-06-29 17:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Kes

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-06-29 17:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Kes jagar osynligt monster

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-06-29 18:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Kes och en Pawbreaker (kattmynta sammanpressat till en boll). Denna låg längst ner i en påse som hängde på en dörr, i väntan på att tas hem till min pojkväns katter. Ungarna beslutade att det var deras leksak, dödade plastpåsen och tog sitt byte!

Vänliga hälsningar
Cindy

Annons:
Cindy
2010-06-29 18:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Spoo - en mycket bestämd liten dam!

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-06-29 18:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Spoo the baglady! Spelar ingen roll hur jag försöker gömma min handväska, den är hennes och hon hittar den ändå.

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-06-29 18:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Zathras - mitt hjärtas guld! Han ligger troget på min mage och värmer den när jag har ont, en riktig liten riddarprins! Och stooor har han blivit, han har växt förbi sina systrar rejält! Inte konstigt med tanke på aptiten Kyss

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-06-29 18:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Fotomodellen Zathras

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-06-29 18:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Syskonkärlek!

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-06-29 18:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Spoo says "you are not worthy! bring forth the offerings to your godess!"

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-06-29 18:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Ester och kattmyntamusen som familjen fick igår. Hon beslutade att den inte är barnvänlig och ta tassarna på den själv.

Vänliga hälsningar
Cindy

Annons:
Cindy
2010-06-29 18:15
#105

Har ju missat att lägga upp detta klipp som togs för tre veckor sedan precis när de börjat röja runt ordentligt.

Vänliga hälsningar
Cindy

Tiana
2010-06-29 18:42
#106

Min dator tyckte visst att ungarna var för söta för mig, och stängde ner sig nyss. Flört Och jag kan bara hålla med!

Cindy
2010-07-02 13:58
#107

Nu har familjen fått varsinn första vaccinering. Ester fick upp flåset rejält i transportburen, antar att hon fasade lång resa. Tur att det bara tar fem min med taxi till Ahlbergs vet.praktik från mig.

Ungarna såg mest nyfikna ut i buren och stressades inte upp av mammas beteende. Väl där gick allt snabbt, in i taxi igen. Fram och tillbaka på en timme!

Nu är dom heelt slut och ligger i en stor gosig hög o småsnuttar och sover. Många intryck på kort tid!

Vänliga hälsningar
Cindy

Katthemsmatten
2010-07-02 16:49
#108

Bra val av veterinär!  FlörtDär blir inga katter stressade och Jacek är så duktig och trevlig att det är ett nöje att ta sina missar dit tycker jag.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Cindy
2010-07-02 17:42
#109

Det är min pojkvän som gått hos honom i mååånga år, och när jag var med en gång blev jag imponerad. Alltså ett självklart val för mig nu :-)

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-07-02 17:43
#110

Haha, min pojkvän som gått där med sina katter, skulle jag ju skriva. Nog för att han är djurisk ibland men… :-D

Vänliga hälsningar
Cindy

Gullimat
2010-07-02 21:37
#111

Ljuvliga bilder och med Zathras upp och ner

Annons:
Ankie
2010-07-02 22:24
#112

men va fina då :)

Cindy
2010-07-23 15:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Snart bär det av till veterinären för spruta nummer 2, friskhetsbesiktning och chipmärkning! Ester är lös i magen alldeles för ofta så han ska få klämma lite extra på henne också.

Jag köpte en ampellilja i förrgår för katterna att tugga på. Den var totalsucce och var tvärdödad på ett dygn. Skrattande På bilden hjälps systrarna åt att attackera från varsitt håll.

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-07-23 15:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Zathras ville inte posa… Plantan orkade inte fly undan kameran.

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-07-23 18:03
#115

Nu är ungarna färdigvaccinerade, besiktigade, chipmärkta och dödströtta! Fy faaarao vilket hemskt yl alla tre gav ifrån sig vid chipningen, men det är som jag ser det ett ont måste.

Ester är vaccinerad med, men väntar med chippet tills kastreringen. Den kommer dock dröja tills tuttarna minskat.

Nu vill jag hitta ett hem åt lilla Kes! Fröken är klar för flytt!

Vänliga hälsningar
Cindy

Upp till toppen
Annons: