Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2076 ggr
ChanelBM
0

Övergiven katt i Åsa

Min brorsdotter är just nu i Åsa (nära Kungsbacka) hos en kompis. Där stryker det runt en mager, hungrig vit katt (fluffig päls). Enligt vad de hört är det en familj som sålt sitt hus o flyttat o lämnat katten kvar. Huset skall vara nära badplatsen i Åsa.

Nån som känner till nåt om denna katt eller bor i närheten?

Tjejerna undrar oxå om det finns nån som kan hjälpa dem att hitta nåt hem eller nåt till katten. De skulle ta med lite mat o försöka ge den mat.

Hawknestgrove
0

Först och främst, polisanmäl dem som lämnat kvar katten. det är brottsligt. Annars så är det väl djurhemmen i Göteborg som gäller. Djurskyddet kanske har  plats?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattassen
0

Det finns ett katthem i Åsa tror jag om dessa uppgifterna stämmer. Kan vara värt att kolla kanske?

Halland, Åsa: Djurskyddet Norra Halland
(f d Norra Hallands Djurskyddsförening)
Åsa Rundväg 6, 430 31 Åsa
Tel: 0340-65 50 75, 0703-51 39 67
Katthemmet har öppet för besökare efter överenskommelse. Ring!
Pg: 89 87 4-2

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

ja sen tänkte jag på Djurskyddet i mölndal.De tar ju in  tama katter i mån av plats….

kattassen
0

#3 Ja just det Djurskyddsföreningen i Mölnlycke tar ju sig an tama katter. En vit fluffig är säkert intressant…(ursäkta viss ironi i tonenFlört)

Hawknestgrove
0

ja förlåt Möln hit eller dit…..blandar ihop korten….. och ja för kattens skull så är det ju bra i så fall!

Sidentass
0

går kalla kårar när man läser om hur katter blir övergivna på detta vis…hur är man nånsin skapt för att kunna hantera en kär familjemedlem så illa..

putt för att missen får ett nytt värdigt hem..

Ankie
0

#6 ja verligen du, hur fan kan man göra det mot en vän eller som har varit en vän ivarjefall

ChanelBM
0

Tack för tipsen om Åsa. Ringde just lillskruttan o gav henne numrena dit. Så får hon börja där.

Hawknestgrove
0

Hoppas den lilla kissen får ett hem nu…

kattassen
0

Vet man hur det gått för den hemlöse kissen?

Sidentass
0

undrar också…stackars missen…blir så ledsen när jag tänker på det fruktansvärda, så iskalla agerandet från s.k. ägare..

putt!

Engla
0

Hur har det gått för denna katt?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Josefa
0

Var det inte i Åsa som kattungarna som var dumpade på en kompost fanns?

Lena
0

Verkar vara dåligt med kattvettet i Åsa! Djurskyddsinspektören borde nog hålla orten under lite extra bevakning. Hoppas fallen blir anmälda dit.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Josefa
0

Jag tänker om det är mamman till ungarna.

ChanelBM
0

Katthemmet i Åsa hade lagts ner dessvärre. Kompisens mamma skulle se vad hon kunde göra. Dessvärre kan jag inte göra något åt denna kisse själv. Jag varken bor i Åsa eller kan ta mig dit. Min brorsdotter var bara där i några dar hos kompisen o hon är hemma nu.

Men om nån är i Åsa eller känner till nån i Åsa får ni gärna försöka hitta den stackaren!

eva-lina
0

kan det ändå vara min pris-emil fast det är långsökt det har nu gott så lång tid ock det gör så ont att inget få veta skriver upp hans ID numer igen om det är glömt ock tiden har gått P194 om det skulle vara han ring 073-7431388 han är kastrerad från eva nyrén.Obestämd

Misan
0

#17 vet inte hur lång tid din katt varit borta men jag har hittat katter som varit borta mer än ett år och äntligen fått komma hem, flertal gånger har man läst i tidningarna om katter som varit borta extremt många år men till sist hittat hem så det är inte långsökt.

Håller tummarna för den lilla vita katten att det är din Prins.

ChanelBM
0

Kanske måste förtydliga att katten sågs av min brorsdotter då hon var på tillfälligt besök hos sin väninnas mamma som alltså dfå har sommarboende i Åsa. Själv har jag inte sett katten, brorsdottern är åter i stan o varken jag eller hon har möjlighet att ta oss till Åsa o se efter katten. Dessvärre får den som  kan o vill själv bege sig till Åsa för att se om  det är er katt eller om man kan fånga in den o hjälpa den.

Silverklon
0

Var i Åsa har denna katt varit synlig? Bor här så jag skulle kunna ta en kik.

#14 Åsa är nog inte värre än andra orter, här finns 5.000 pers vintertid och gud vet hur många sommartid. Att folk skulle vara värre här än på andra ställen tror jag inte, puckon finns precis överallt. Mår illa varje gång i Ica över lapparna om gulliga kattungar som skänkes…..

Om jag nu får adressen och skulle hitta katten vad gör jag då? Har inga möjligheter att ta in den, inte ens högst tillfälligt.

ChanelBM
0

Den finns runt husen vid badet i Åsa sa min brorsdotter. 13-åringar är ej så precisa. Kanske kan du fråga runt bland husen vid badet för tydligen var det "allmänt känt om katten"

Dessvärre kan jag ej hjälpa till med att ta in katten.

Silverklon
0

Ja det var ju värre för det finns många bad här i Åsa… menar hon Vita Sand (det stora badet vid campingen)? Ligger precis hur många hus som helst runtomkring där så det blir att leta efter en nål i en höstack utan närmare info

ChanelBM
0

Jag kan försöka ringa min brorsdotter o kolla var mer exakt katten sas. Kan nog inte det förrän i eftermiddag eller ikväll. Lägger in närmare plats i eftermiddag, ikväll eller i värsta fall imorgon, beroende på när jag får tag i ungskrället  ;-)

Tusen tack för att du8 försöker!

Silverklon
0

Håller utkik här efter info

ChanelBM
0

Vassbäcken i Åsa (badet där) husen precis innan badet/närmast badet. Där skall den hålla till. Tjejerna gick dit igen o försökte få tag i den men såg då inte tillden.

Hoppas detta ger bättre info

Silverklon
0

Ja då vet jag var det är. Ska kika runt. Tyvärr är Åsa mycket populärt sommartid och det är otroligt mycket folk här. Vädret har varit strålande så stränderna har varit proppfulla. Hoppas inte katten är ivägskrämd.

Vi känner flera som bor därnere så jag ska också sprida ut att vi är på jakt efter den här katten.

ChanelBM
0

Toppen. Lillskruttan blev jätteglad när jag ringde o kollade detaljer o sa att man skulle försöka leta efter den nu.

Silverklon
0

Har varit nere och kikat i Vassbäck. Bor brorsdotterns kompis här?

Jag var nere vid själva Vassbäck (körde Svartnäsvägen ner) och det ligger en klunga hus på Näsbergsstigen. Är det vid dessa hus katten varit synlig?

Kan du kolla om jag är på rätt ställe och letar?

ChanelBM
0

Enda lillungen kunde säga var att det var badet i vassbäck, husen närmast (precis bakom) badet. Hon kunde inga gatunamn men modern till väninnan kände till katten genom grannar o fick storyn därifrån om hur den övergivits o synts till där.

Tyvärr all info jag har. Får hon tag i väninnan så skall jag luska mer.

Hawknestgrove
0

Verkar ju väldigt lovande detta? Kanske en ljusning?