Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 435 ggr
camillasigge
0

En liten fråga bara

Är det någon som vet om det finns ett katthem i Skövde…..om inte, vilket är närmast Skövde ???

Har inte hittat något själv när jag har letat…..men någon kanske vet . / Camilla

Maria-Bremert
0

Hej!

Jag vet inte om det finns något katthem i Skövde, men det finns ett i Töreboda. Hittade ingen hemsida men telefonnumret dit är: 0739-242672 (dagtid)

Sen finns det ett katthem i Skara som heter Tigerharen:  http://www.tigerharen.org/

Lena
0

#1 Japp Tigerharen är nog det närmaste. De har jourhem på lite olika ställen i Västsverige. Djurhemmet Tigerharen i Skara

Sedan finns det ett Katthem i Alingsås Råmossen: Råmossens Katthem, Alingsås

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

camillasigge
0

Tack !!  / Camilla

Alexej
0

Hej, det är vi (DV i Skara), som är ansvarig för Skövde. Töreboda har intagningsstopp. Jag vet, att Djurens Vänner har fått dåligt ryckte, men vi är bra. Fast nu har vi också kölista, men försöker ta in de akuta. Välkommen till en besök! Katthuset ligger i Stenum, 10 km från Skara mot Axvall. Just nu har vi kanske 15 katter. Du kan ringa till Eva 0511-61148 eller till mig 0511-29219.

Hälsningar  Alexandra

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

gubben
0

På vilket sätt skiljer sig ert DV från exempelvis det i Göteborg? Tillämpar ni 90-dagarsregeln t.ex?

Alexej
0

Hej gubben!

Alla föreningar inom DV jobbar tydligen efter sina egna reglar, vi är dessutom ansluten till Djurskyddet. Vi behöver ingen 90-dagars regel, för vi har tur. Här finns inga kattkolonier, rätt bra samarbete mellan myndigheter och befolkning. Nya hemlösa katter upptäcks rätt så snabbt och folk ringer till oss. Sedan har vi verkligen flyt med att hittar nya hem för de. Ibland blir jag också förvånat. Men vi är ute med mycket reklam, information, loppisar, öppet hus, nu blir det stor kampanje med djurskyddet, bra kontakt till kattköpare med efterföjlning, bra veterinär. Vi har kattmatinsamlig hos flera stora livsmedelaffärer och sedan älskar vi katter. Eva (min chef) har 12 egna katter (hittekatter) och satsar all sin tid på katthemmet. Vi avlivar bara sjuka, skadade katter som veterinären godkänner.

Skygga katter kan vi inte ta, tyvärr. Det fattas resurser till. Fast jag vet inte ens om de finns här. Rädda, halvförvildade är de flesta ändå, men vi satsar mycket tid och kärlek på de.

Jag har verkligen god samvete, fast det är DJURENS VÄNNER…

Sedan tror jag att ett bra sätt att blir av med skit (t.ex. Bernt Ekelund) är att jobbar inifrån. Vi är många inom DV som vill ha ändringar.

Sedan hade de faktiskt en jättefin hankatt, som var där i 6 månader, för han vägrade gå på kattoiletten. Ingen ville har honom. Nu är han hos mig och gå ut….Annars stannar nog ingen katt längre än kanske en månad.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#6 Skönt att höra att det fungerar så bra i er förening samt med samarbetet på orten! Viktigt också att det kommer fram så att inte alla tror att det är som här i Göteborg. Göteborgsföreningen får man nog säga tillhör det mer extrema som har hänt i den branschen.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Gubben,

undrar vem du är? Hur är det med samarbete, när vissa kör anonym? Vi har inget att dölja, behöver därför inte vara anonym…Du får gärna svara Alexandra

Men sorry,Camilla. Det här var nog inte det du undrade över. Jag vet att tigerharen gör ett jättebra jobb. Vet inte ens varför du undrade över ett djurhem i Skövde.

Lena
0

#8 Har ni hemsida till DV i Skövde? I så fall ska vi lägga in den under länksamlingen.

//Lena

Alexej
0

Det är i Skara, vi är bara ansvarig för Svövde också. Ne, men vi har hittad en tjej som ska ordna hemsida för oss (känns häftigt), djurensvanner-skara.se. Fast man se inte så mycket än, men det kommer…Glad

Lena
0

#8 Att våra medlemmar frågor om vilka katthem som finns på vissa orter är en vanlig fråga här i Hittekatter. Man kanske villskafa en katt eller behöver råd om någon hemlös katt och vill du veta vilket katthem som ligger närmast där man bor. Och det tycker jag är jättebra för då ökar ju möjligheten för katter att få hjälp och för katthemmen att få nya medlemmar etc.  :)

//Lena

gubben
0

§8 Hur menar du nu? Jag är väl inte mer anonym än du t.ex? Vem som helst kan ju skriva vad som helst under personligt utan att det behöver vara sant och jag har valt att inte skriva något alls eftersom det är helt ointressant hur gammal jag är, var jag bor etc. Jag lägger aldrig ut personliga data på internet öht. Jag trodde att det var åsikter som räknades här och inte om man är gift och har barn o.dyl.

Lena
0

#8 & #12

Var och en väljer själv om de vill skriva något och i så fall vad på sin personliga sida. På de öppna forumen ska vi inte diskutera sådant - vad andra skriver på sin personliga sida. Är det något personligt ni vill fråga om då gör ni lämpligen det via PM.

Mvh Lena

gubben
0

§13 exakt min åsikt. Själv har jag inte ens kommit på idén att kolla folks personliga sidor. Varför gör man det?

Alexej
0

Tyvärr gå det inte att skriva PM, när den andre har valt att vara anonym…Men jag såg att du var på min sida, lite nyfiken ändå? Men vi sluta nu, känns barnslig. Och det hjälper inte katterna med personliga påhopp.Fred?

gubben
0

Nej jag är inte nyfiken men eftersom du skrev som du gjorde så kollade jag på din profil. Jag har inte ens kläm på hur det här forumet fungerar så jag vet öht inte hur man skriver PM, jag är här för att delta i diskussionerna inte att skaffa nya kompisar IRL. Beträffande påhopp så har då inte jag gjort några i alla fall utan den här diskussionen var det allt du som startade av någon outgrundlig anledning.

Lena
0

PM eller personlig meddelanden kan man skriva till alla medlemmar i iFokusnätverket. Det gör man genom att klicka på respektive persons alias t.ex. Lena (om ni vill kontakta mig) i vänstra grå fältet. Då kommer man till dennes personliga sida. Upp i kanten klickar man på kontakta. Då kommer det upp en dialogruta som man skriva i. Då får medlemmen meddelandet i sin inkorg.

// Lena

camillasigge
0

#8    Alexandra , Jag kan ringa dig på nummret där uppe i tråden !!  Det jag undrar över är en ganska långsökt grej  ……… men vi tar det på tele..  Tack ! / Camilla