Akut situation !
Har inte skrivit på ett tag för jag har haft fullt upp p.g.a. att huset där jag bor ska säljas och jag verkar inte ha mycket att säga till om. Detta innebär att jag akut måste hitta något till mina katter.Någon som kan ställa upp och hjälpa mig.Jag måste hitta ett nytt boende och det är rätt snart.
Tänk om någon har möjlighet att ställa min bod som jag har katter i på sin tomt??
Det gäller 4 tama.En mamma,har ev hem till två ungar,sen två ungar kvar ,8 veckor. Tre skyggisar .
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

jobbigt, är det en villa du hyr nu? du kan inte köpa den själv om du trivs?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Många puttar. Någon som kan hjälpa debattias katter?
Putt1 Finns någon som kan hjälpa Debattia?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

putt!!
Jag har inte råd att köpa .Det är ett hus som vi varit två om.
Tänk om man kunde vara några stycken och hyra ett hus tills.Då hade vi hjälpt varandra med hyran samt kattvakter o.s.v.
Debattia

hoppas du hittar ett bra boende som du trivs i ,måsste vara jobbigt som sjutton att behöva ryckas upp så,,,
Putt

Gud vad ledsen jag blir Debattia, det var ju inte vad jag önskat skulle hända dig och kisarna, och allt vad du gör för de utsatta.
Hoppas någon i närheten kan sätta din bod på sin tomt.
Skulle verkligen hjälpa dig om jag bara kunde, bor ju för långt ifrån för att dagligen vara till hjälp, men hittas ett hus, kan jag hjälpa till med en slant till hyran, och också köra ibland till Helsingborg och hjälpa till.
puttar
Hej debattia. jag har försökt få tag i dig. Har en glädjande nyhet. Jag pratade med nisses ägare idag och fick honom att fortsätta behålla Nisse. Så du kan istället placera en tamkatt hos han i Ängelholm. Hade ju varit super nu när dina katter behöver nya hem :).
Putt
Men kommer ägaren att kunna ta hand om katten? Så det inte blir samma visa eller tom avlivning om någon månad bara för att han inte reder ut det.
Nej då ägaren tar hand om honom. Jag ska in med honom till veteinären imorgon så blir han kastrerad, vaccinerad, idmärkt och undersökt och sen ska jag hjälpa honom skaffa försäkring. Han är väldigt glad i sin katt och ångra sig nu lite när han kom hem från sjukhuset idag. Och jag har sagt att han alltid kan ringa mig om det är något eller om han behöver någon hjälp med sin katt :)
Vad bra. Det blir säkert bäst för katten i sin invanda miljö. Och då vet mannen att han kan kontakta dig om han skulle bli dålig igen. Och är han villig att betala kastreringen osv så är han ju seriös också.
Ja han är seriös. Lite okunnig bara. Men det går alltid lösa det. Bara att ge så mkt fakta till honom :).
vilken fin lösning! OCh då kan du på samam gång uplysa om, att Tyvärr så är Agria den enda som har just den biten, trygghet. Alltså om man själv blir sjuk. det ger i alla fall 60 dagars respit om det värsta händer. Och det gälelr inte bara att lämna in på pensionat. det gäller även om någon annan ska mata katterna! 20% får man stå för själv av en viss stipulerad summa. Ring och hör med dem. Den biten kostar inte mer än ca 75 kr/år
Tack alla ni som ställer upp och stöttar mig !!! Detta kom verkligen som ett brev på posten. Har pratat med mannen och ska åka dit med den ena IKea-kissen,får se om det funkar ?
Debattia

Hoppas det fungerar i Ängelholm och att fler kan hjälpa dig med dina katter i denna akutsituation
Jag försöker köpa tid för att kunna ordna det för katterna.
Debattia
ja hoppas det ordnar sig på nåt vis, men vart ska du bo då?

Hur går det för dig Debattia? Tänker på dig..
Pälsbollarna i Höganäs
puttar denna med hjälp åt Debattia
Putt för hjälp åt Debattia och kissarna!

Puttar och skickar en kram till dig Debattia
Kram Debattia, tänker på dig!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Så jobbigt Debattia att du får bo kvar!
Hoppas att situationen löser sig til det bästa för både dig och katterna.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Men Debattia!!! 
ja hur går det….

HUr går det för dig o dina missar? Har du hittat nått nytt boende till dig själv? och kissarna?
Oj vad jobbigt för dig! Hoppas det har ordnat till sig! En mardröm det här att stå utan bostad så där hux flux. Särskilt för oss som håller på med hemlösningar.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag hade en möjlighet men kunde inte ta den p.g.a. en annan tragedi så nu är jag tillb på ruta ett, men,men,det ska ordna sig på något sätt ,måste det göra.Tack alla som stöttar !!!!
Debattia
Håller tummarna! Från vilket datum behöver du ha den nya bostaden? Är du knuten till Helsingborg eller kan du bo inom en större radie?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

hyra? köpa? vad handlar det om? och inom vilken radie? precis som Lena skriver..
kanske kan alla hjälpas åt att söka runt bland annonser och liknande…
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Pga jobbet så behöver jag kunna bo inom Helsingborg med omnejd.Tänk om jag hade hittat ett gammalt hus som jag kunnat hyra och där jag får ha husdjuren med mig.Då hade jag även kunnat ta med boden.
Debattia