Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2609 ggr
LunaLovegood
0

hjälp behövs...

Min son hittade i förrgår två helsvarta små knyten i en låda intill en trafikerad väg i Rydsgård (Skåne) Min son och hans sambo tippar på att de är c:a 3 veckor gamla och behöver mer stöd än de kan ge, Snälla finns det någon kunnig, van person som kan ta över dessa små knyten

Mvh

Luna

monsi
0

malou 77 kan kanske hjälpa.

Här behövs en foster mor någon som har en?

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

LunaLovegood
0

Ja, precis, som tur var hade jag lite mjölkersättning kvar som dem har sörplat i sig och efter att man torkar dem i baken med en våt trasa, har kisseriet kommit igång…men det räcker inte riktigt till, dem gråter hela tiden…

monsi
0

Har  skickat ett sms malou 77

LunaLovegood
0

ok, tack!

Camillhe
0

Hej

Kontakta Gamlegårds djurklinik, de är fantastiska djurvänner och har massor av kontakter och hjälper säkert till.

Och det ligger typ i Rydsgård. Svarar de inte så ring deras akuta mobilnummer!

Camillhe
0
LunaLovegood
0

Har ringt gamlegården, dem kunde inte ta dem, tyvärr :-(

bymaruska
0

Jag har fått andra planer för sommaren och skulle därför kunna ta dem.

Det är bara ett krux jag är i Norrköping och det är ju så himla långt till Skåne. Skulle man få ihop transportfrågan så är jag beredd att åka en bit. 

Jag tror min Wille skulle bli en bra och duktig vägvisare när mamma katt saknas.

Marie-Helene

LunaLovegood
0

ok, ska ta upp det med min son. kan dock säga redan nu att varken han eller jag har körkort så ett närmare alternativ hade varit klart bättre, men tack på förhand…

Luna

Josefa
0

Jag skulle kunna ta emot dem. Jag finns i Helsingborg, om ni kan ta er hit.

LunaLovegood
0

Hej igen ! Fick precis svar från kattkomando syd om att det finns en kvinna i just Hbg (du josefa?) som handmatar kattungar och redan har några hos sig. Damen från kks skulle ringa Hbg för att höra om hon har plats, annars, får du gärna ta dem Josefa om du har vanan inne.Fick precis veta  att det var du , min son ringer dig snart

gulliver
0

Ett stort fång med rosor till Josefa! Skrattande

LunaLovegood
0

Ja, verkligen…Det finns änglar!!!

bymaruska
0

Va bra att det löste sig så smidigt!

Det är ju typiskt att det ska vara så långa avstånd.

Semesterplanerna har gått i stöpet och jag har fått en massa tid över därför erbjudandet.

Så för kännedom finns jag och kan hjälpa till om det behövs.

Marie-Helene

monsi
0

Skönt det löste sig.

Josefa du är en ängel.Kyss

Sidentass
0

Kanon att det ordnat sig…toppen Josefa!

Men….läste jag verkligen rätt…låg dom små liven i en låda vid en motorväg..vill tro att jag totalt fattat det hela fel…hur kan man sova så mycket som en blund efter att ha gjort något dylikt…men ack o lov..finns det änglar på denna jord också..som du Josefa..

tuska
0

Josefa du är beundransvärd.

När får du tid för sömn som alltid har småbebisar

Gullimat
0

Tror inte det kan bli så lång sammanhängande sömn i allafall.Obestämd

Stöttar dig i ditt enorma arbete med dom oskyldiga små liven. Du vet du är bäst.

Vet också du har mycket småbebisjobb idag.Flört

Josefa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på de två små. De kom igår kväll. En pöjk och en tös. Närmar sig väl 4 veckor gissar jag på. Isa och Isak har de blivit döpta till.

Hawknestgrove
0

HAde varit läge att informera pressen om…  just såna historier bruakr ge resultat i att såna små stackare får hem fort!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Hur kunde de? Gråter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

ja vad jag önskar såna går inte att skriva här…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....