Så besviken
Idag åkte jag och vår stödis Mita iväg till Naquita i Ronneby för att hämta upp ett gäng katter. Sen åkte vi till Trollhättan där Mitas nya hem väntade. Trodde jag ja… I 3 timmar försökte jag ringa de för att få bekräftat vilken adress de har och för att tala om vilken tid jag beräknade vara framme, men inget svar. Jag smsade och ringde Eniro men fanns inget registrerat på det nummer jag hade. Ändå pratade jag med henne igår och de såg fram emot att hon skulle komma.
Så Mita fick följa med mig hem igen, känns så hemskt att hon fick sitta i transportburen hela dagen och åka bil. Mita tycker inte om att åka bil heller.
Jag är så arg, besviken och ledsen!
Nu är Mita i ett av våra badrum. I rastgården är våra nya stödisar som alla är skygga så där kan jag inte sätta henne då hon inte funkar så bra med andra katter.
Nej nu ska jag sluta gnälla! men är så besviken så behövde gnälla av mig lite
Det är lätt att förstå att du blev besviken konstigt vore det annars.
Men så konstigt när du pratde med henne i går.Skulle någon kunna vara så djä..ig att låta dej åka med katten hela vägen förgäves bara på jäkelskap?Hoppas verkligen inte det.
Nej det logiska är ju självklart att det hänt något och om det visar sig vara så så förstår jag självklart.
Men när jag satt där i bilen med Mita och en av de andra katterna som skrek ikapp för att överrösta varandra och ingen svarade på mina samtal så får jag erkänna att det var inte helt snällt det jag tänkte… 

förstår att du är besviken, hoppas de har en riktigt bra ursäkt,. men den får vara riktigt bra, det är ju ett liv de har lovat att ta sig ann, ,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

hemska människor hur kan de göra så?
Nä fy fasen så vidrigt1 Det var ju inegn liten bit att åka heller!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Sträckan jag körde gör inget för det var en annan katt som kom till sitt stödhem i närheten. Men jag tyckte så synd om Mita som inte gillar att åka bil. Hade hon fått komma till ett hem som passar henne mycket bättre än hos oss så hade det ju vart värt det iaf.
Nu ska jag göra iordning det gamla stödisrummet inne till henne. Hon blir själv där men det får gå så länge. Det är iaf nätdörr så hon ser och hör oss hela tiden.
Hade hon bara inte vart så svår med andra katter hade hon fått vara fritt i huset men det funkar ju tyvärr inte.

Förstår att du känner dej besviken..man skulle kunna tro att något akut har hänt det nya hemmet, som jag trodde när min stödis skulle flytta. Ägaren skulle komma o hämta henne dan innan vi skulle på semester, men uteblev. (vilket jag är glad för idag i tanken på att Lucia fick bli kvar hos oss permanent)..men man beter sig inte på så sätt om man inte har riktiga skäl till det, ångrar man sig så meddelar man det också…
Håller tummarna för att ett fint och bra hem går att finna till missen…
ja det var nog kanske meningen att det blev så…. MEn ta du och skriv ett brev och be åtminstone om ersättning för bensin…..

Om dom inte hör av sig så var det nog en mening med det. Då hade det nog inte blivit bra iallafall.

har de hört av sig än?
Nepp inte ett ljud trots ett långt sms från mig där jag bad om en förklaring. Nej jag känner så med att det var väl inte meningen då. Men det är så synd om Mita som inte riktigt trivs hos oss med alla våra katter och detta var andra hemmet som drog sig ur för henne=(
Hon är en så underbar gosig katt så det är konstigt det ska vara så svårt.

Men.
Nu blir jag bara sån´igen.
Tappar helt andan när man läser sån´t här.
Finns ingen ursäkt.
Skulle det hänt nåt´så hoppas jag att lilla damen hade ditt Tel. nr så hon kunde ringt.
Trött på mänskligheten.
Tacka vet jag katter.
Nalle
Hon har kanske avlidit i all hast, kanske värt att läsa döds annonserna…….Det är väl enda förklaring till handlandet eller ?

#13 det elr koma på sjukhus,,,
Ja,man får väl hoppas på att det är något av de två senaste alternativen då.
ja inget annat än en olyckshändele är godtagbar anledning……

Håller med Gunilla.
Nalle

Har du fortfarande inte hört något från dem? 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Men vad knepigt! Trisst att du fick åka till Trollhättan i oförättat ärende. Hoppas de hör av sig och lämnar en förklaring. Jag arbetar i Trollhättan föresten.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nej de har inte hört av sig. Var ju synd om Mita som fick spendera en hel dag i bilen i onödan. Hade hon fått komma till ett bra hem hade det ju vart värt det. Som tur är så funkar det att hon är i rastgården med de andra stödisarna, men det är ingen optimal lösning för henne för hon är en sån katt som vill vara med oss tvåbeningar hela tiden. men det går ju iaf ingen nöd på henne där.
Man undrar ju vad som hänt men samtidigt så kanske det var tur i oturen, om det inte finns en bra förklaring så hade det nog inte vart ett bra hem iaf. Så svårt att veta om man ska våga tro på människor och det de säger ibland. Jag försöker alltid vara positiv och tro på godheten hos människan men ibland undrar man…

# 20 Vad tråkigt att de inte hörde av sig. Hoppas verkligen inte att det har hänt något allvarligt.
Bra att Mita kunde komma till dig istället. Kanske är det meningen att hon skulle få komma till dig? 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Mita har ju vart hos oss som stödis ganska länge innan också. Hon är en supergo katt men problemet är ju att hon bara funkar ihop med riktigt ranglåga katter så därför kan jag inte låta henne vara med våra egna.
#20 Som du skriver var det kanske lika bra om det nu inte visar sig finnas en vettig förklaring. Men det var ju för bedrövligt att stackars Mita fick göra en lång bilresa helt i onödan. Såg först nu att tråden startades redan den 15/6. (Trodde först att det hänt nu i dagarna). Då har de ju haft got tom tid att lämna en förklaring.
Det är jättesvårt det där att veta om folk går att lita på. Det bästa är om man kan träffa det tilltänkta hemmet IRL. Men det är naturligtvis inte genomförbart i alla lägen. Särskilt inte när hemmet ligger långt bort. Man skulle kanske kunna bilda nätverk via sajten med medhjälpare som besökte hemmen innan adoptionen. Det här är något att fundera på.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja det är ingen dum idé du har där Lena. Det är ju som sagt svårt ibland att träffa hemmen innan pga av avstånd. Samtidigt så vill man ju inte att katterna ska missa ett bra hem. Så nån form av samarbete kanske inte vore så tokigt. Med personer som vet vad som behövs för de här katterna. Det tål att tänkas på…
Ja du, det var en superbra ide!!!!!!
Ja du, det var en superbra ide!!!!!!