Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten-medlemmarna
Läst 4320 ggr
anebit
0

Vem är Vem?

Startar en ny presentationstråd. Där man kan lägga in både en bild och berätta var man bor och hur många katter man har.

Länk till förra tråden

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

anebit
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då startar jag.

Ann-Britt Ståhl heter jag, gift och bor i Eskilstuna.

2 katter huserar hos mig 17 resp. 3 år.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Puma77
0

Jag får väl fortsätta ;)

Pia heter jag men är mer bekant som Pia Puma;) Bor i Västervik med mina tre lakritskolor Thindra 4 år, Tudor 3 år och Billy 2 år. Själv är jag 32 år.

//Pia

Ankie
0

Jag är Ankie som pluggar på heltid och ska bli socionom när jag blir klar om 1 och ett halv år, bor i Bollnäs och har 5 underbara katter

kattassen
0

Kattassen = Maria i Partille, familj och make samt 4 kissar:

Syskonen Sara och Rasmus 9 år. Hittekatten Baffe runt 10-12 år samt vår senaste hittekatt Ludde - lille lurvige "ungtjuren" på sisådär 1,5-2 år.

Och här är jagFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Mari
0

Och detta är då jag. Mari, bor i Söderhamn och är just nu någonstans mitt emellan arbetslös och fast anställd.
Har tre katter hos familjen, planerar att flytta till lägenhet inom en snar framtid med pojkvän och 5st marsvin, troligtvis blir det någon ny katt som får flytta med.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Sidentass
0

Sidentass - Lizette i Linköping, bor med sambo, vår snart 13 åriga son och våra sju katter..:-)

-ogillar verkligen att vara med på kort..men inser att jag väl inte ska komma undan när jag ser att ni andra finns på bild i tråden..här kalasar några ur pälsgänget på favoriten, rökta kalkonbröst:-)

vilda-hilda
0

Jag heter Ann-Sofie men kallas av alla utom min mamma för Nalle. Mkt snart 58 år men fortfarande lite barnslig. Bor med man och 7 sju älskade lurviga barn i Blekinge FÅGELMARA.

Varit sjukskriven många år men blev utkastad från FK och fick återgå till arbete som sjuksköterska inom primärvården Klart att allt  rasade igen.

Går hemma med avgångsvederlag till februari nästa år och kommer att fortsätta pyssla med mitt måleri och mina marknader tills det är dags att börja stämpla.

Det här pysslar jag med:

http://www.freewebs.com/pawsnwhiskers/

och här är jag.

Nalle

Lena
0

Kul initiativ Anebit med en färsk presentationstråd!

Jag är Lena kort och gott. Bor i Mellerud med make och 9 katter med hittekattsbakgrund. Jobbar som enhetschef inom äldreomsorgen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

nemeni
0

Detta är jag, med lilla axelkatten. Jag heter Lisa och bor i Skövde. Jobbar på kontor som lite allt-i-allo.

Naquita
0

Emma heter jag. Bor i Ronneby, fyller 25 i sommar.

Bor med sambo, 3 egna katter, 2 hundar och 2 kaniner i hus vid skogen. har godkänd kattverkssamhet hos länsstyrelsen och har rullande kattantal hemma;)

Är fast anställd inom kommunen sedan 4 år och just nu jobbar jag som personlig assistent.

Förmedlare i kks( www.kks.nu )

driver bloggen; www.ronnebyshittekatter.blogg.se

finns även på facebook under "ronnebys hittekatter"

[LucyInTheSky]
0

Jag heter Emma och är snart 25, bor på Öland med min Sambo och just nu 6 katter. 4 är mina och 2 stycken är stödhems katter. Alla mina katter har hittekatts bakgrund.

Just nu är jag väldigt arbetslös och vääääldigt trött på att gå hemma.

Tiana
0

Och här är jag, Tanja! (Bilden tagen på jobbet till reklamsammanhang)

Fd stödhem åt Herr Grå med familj. Hjälper till med bilkörning kors och tvärs i Blekinge och har kört några svängar till Helsingborg med.

Något av en alltiallo med andra ord Flört

Destany
0

Jenny heter jag och jag är 26 år o bor i Perstorp i skåne med mina 3 katter. Jag jobbar som undersköterska i hemvården

Puma ca 7 år gammal ( fd hemlös som beslöt sig för att hon skulle bo hos mig)

Zorro snart 5år

Zigge 11 månader adopterad från KKS

Här är då en bild på  mig

bymaruska
0

Marie-Helene från Norrköping. Fyllt 50 i mars! jobbar i min sambos företag med ekonomi och övriga kontors sysslor.

Inga barn, trevlig sambo med bonus dotter, två hundar Krabat 11 år och Astrid 5 år. Och så hittekatten Wille som hittade mig för 1,5 år sedan. Wille var en riktigt skyggis som jag kämpade med i 6 månader innan han kom in. Då var han en risig och väldigt rädd kille på ca 1 år. Nu mer är han chef över oss alla…….med väldigt hög svansföring!

Jag har aldrig haft katt tidigare så det har varit en spännade resa.

Följer många trådar här på hittekatter varje dag och beundrar Er alla för Ert arbete med de hemlösa katterna.

Martina747
0

Martina snart 25 år, bor tillsammans med min sambo. Jobbar som undersköterska med utvecklingsstörda ungdomar.

Har just nu sex katter hemma Findus min äldsta snart 17 år .

Meredith en katt som blev illa behandlad i sitt förra hem, och sen Isolde en kks katt som blev övergiven förra sommaren.

3 Stöddisar Nissa, Leif och Cia, de två första från kks, cia är en hittekatt som jag tror har ägare..

Ringer upp stödhem åt kks och försöker ställa upp med det jag kan

Lena
0

Kul att se varandra på bild så här! :)

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Bigless
0

Morgan, 37 år, singelkille med tre katter men genom åren haft massa katter. Var tidigare engagerad med att helhjärtat hjälpa för nödställda katter via KKS 2000-2008 men tog så mycvket tid så gick in i väggen om man kan kallar det så… Numera har jag dock bara tre trevliga katter :-)

vilda-hilda
0

Oh Morgan va kul att se dig. Läste den gamla tråden när alla damerna presenterade sig. Kul med din humor har undrat vad du gör nu för tiden.

Men har du gått i den där så fattar jag ju precis.

Kul att se dig.

Nalle

Bigless
0

Nalle, kul att se dig här åsså. Ha det så bra så hörs vi säkert :-)

Lena
0

Ja Morgans humor kan vi behöva här på sajten. Sådant piggar alltid upp bland alla dystra kattöden som vi möter här.

vilda-hilda
0

Håller med dig Lena.

Hade äran att få jobba ihop med honom en sommar han är en riktig Pärla.

Nalle

Bigless
0

#20 Jo humor har jag gott om.

#21 Ja det var roligt den sommaren och eventuellt kommer jag hjälpa till därute även denna sommaren, håller kontakte med ordföranden.

Martina747
0

PUTT

lottamattis
0

Här är vi Glad

Ankie
0

haha #24 vilken härlig bild, vilken nospuss du… :)

vilda-hilda
0

Putt,Putt.

Skall väl snart träffa ett helt gäng i Skurup.

Hoppas att se en bild innan så att jag kan Jubla när jag ser er.

Nalle

Lena
0

Puttar upp den här trevliga tråden! :)

Gunlog
0

Okej. Här är jag då, den 36-åriga gamlingen…

De flesta här inne vet redan att jag heter Jenny och bor i Arlöv, in the south of Scania, precis utanför Malmö. Min profilbild är på min älskade sambo och vår älskade son.

Jobbar inom den grafiska industrin på det 10:de året, och har haft 5 katter genom åren. Den sista somnade in den 3 april förra året…

Har ett eget projekt just nu med hemlösa katter och bebbar här i områdets trädgårdar…

Fotot är taget på vår hemmasnickrade veranda, nyss hemkommen från jobb, trött som ett ålderdomshem… Men, å andra sidan, varför vara tillgjord? Flört

Så, håll till godo och försök att hålla er för skratt… Flört

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

kattassen
0

#28 Haha du skulle kunna ge ut dig själv som frimärke!! Skrattande Här får man ta fram förstoringsglasetFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Gunlog
0

Jag visste inte ens om att fotot blev så litet…

Det är sambon som tagit det och lagt ut på facebook. Jag hämtade hem det därifrån och lade ut det här…

Men å andra sidan ser ni inte skavankerna och pormaskarna! Skrattande

Sorry…! Skäms

Lena
0

#30 Det finns positiva sidor med allt! :)

lottamattis
0

GladFrimärke….Hahaha den var rolig hahahaGlad

Gunlog
0

Precis, #32. Ni blir inte av med mig så lätt! Flört