Kattbett....

ojdu, det var rejält svullet det där,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
jupp. OCh man får total avsmak för bearnaisesås, kan jag tala om…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Uj uj sådär illa blev inte jag, var bara fingret som jag blev biten i som svällde flera storlekar.
Krya på dig!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ojojoj! Krya på sig nu Gunilla! Hoppas penicillinet slår till med sin effekt snart. Kram!
ja i natt var det inget kul……..det var då jag hade sån feber. Jag gick och la mig klockan 7 i går kväll….

Fytt i rackarn! Det där såg illa ut. Har du stelkrampsspruta i kroppen? Det var man noga med när jag fick ett kattbett i fingerleden för några år sedan.
Ja sicka rackare vad de har kraft och skit i tänderna.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
ja jag fick en till nu, som räcker livet ut för mig… dvs 30 år till….hade 11 i snabbsänka så det är ju en liten infektion…..
Ät nu din medicin snällt och ordentligt och var rädd om dig. Katter har en del riktigt farliga bakterier i munnen. En katt delade med sig åt mig förra året så det blev Amoxicillin, samma aktiva ämne som Vetrimoxin.
Precis det jag fick! Spectramox 875 mg 3 ggr per dag i tio dagar. haha inbyggd boxhandske… Och armen ser lika kul ut! har ju bett i den med….. ända upp till axeln….
ja, för en gångs skull så blev det ju så. Förut har jag ju aldrig blivit sån. MEn jag började ju få problem, när jag fick en spricka i nagelbandet som blev infektertat av ingenting….

Men jag tycker så synd om dej…inte visst jag att man kunde få feber av betten heller..hoppas du kryar på dej riktigt snabbt nu..

Stackars dig, det var ingen vacker tass du har. Hoppas på snar bättring
Krya på dig

Oj, det ser inte bra ut!
Hoppas det snart ger med sig.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
De där betten kan vara riktigt faliga, hoppas PC-behandligen börjat verka, att bli febrig tyder ju på en allmän blodförgiftning.
Har du feber än så ska du nog tala med farbror docktorn, ibland kan man behöva tuffare behandling.
halloj! jo då jag åkte upp på sjukan med en gång dagen efter bettet och tog snabbsänkan som låg på 11. Det börjar ge med sig nu. Handen är mindre svullen och såren varar inte längre, nu kommer det bara lymfvätska när man klämmer.
Heja Gunilla vi är tjejerna hm inte PÅ bettet men MED betten?
Jag blev också så trött av PC-kuren, var däckad några dagar… Men kors i taket efter 8 dagar ringde den jourläkare jag träffade den där natten jag åkte till akuten med sönderbitna händer och undrade hur det hade gått - för kattungarna och kattmamman!
Krya på dej-Kram Mew2
Hoppas att du snart kryar på dig!
Jag och min svägerska blev bitna och rivna av samma katt (vid samma tillfälle). Jag har två långa är på min arm som syns än i dag plus flera bit-ärr. Vi tvättade oss omedelbart med Alsolsprit. Hos mig så läkte det jättefint men min svägerska fick ganska snart svullnad och stor rodnad kring stället. Hon var inne på apoteket och frågade efter något som man kunde badda på men fick rådet att omedelbart åka in till akuten, vilket hon gjorde. Där blev det också penicillinkur. Hon fick också feber senare på kvällen men efter några dagar så verkade penicillinen.
Det man kan undra över är om min svägerska hade sämre immunförsvar eftersom hon reagerade och inte jag. Eller om det kanske satt en liten bakterie som just hon fick i sin arm. Märkligt var det i alla fall.
Ja och jag hade ju precis avslutat en penicillinkur, då jag fått en infektion i ett sprucket nagelband… Det lustiga är, att rivsåren, som jag fick på höger arm, de läker hur fint som helst. Men betten i handen och i armen… hujedanemej…. KAn säga att det börjar lägga sig nu, men det gör Kalle Anka ONT! OCh jag tvättade med en gång med vad jag hade hemma, Salubrin. HAha de kanske varit bättre om jag tagit vodkan, som jag ska ha till midsommarsillen hahaha!
OCh jag är supertrött. Helt golvad. När klockan är 9 på kvällen så släpar jag mig i säng…
KAn upplysa om, att kissarna är hur gulliga och snälla som helst. Dante och Divina. Letar nytt hem……Bilder kommer, när lilla flickan är av med sin uppblåsbara krage. Hon hade tratt föst, men vart superskraj i den, då bytte vi till krage och hon är hur cool som helst. Så nog är de bra alltid!
# 21- Jag har hört att man kan få otäcka infektioner om man har händerna i jord, till exempel om man planterar om blommor. Jag läste det någonstans, men kommer inte ihåg var. Det ska finnas en speciell bakterie som frodas i jorden och som är farlig för oss människor. Det kan kanske vara så att du på något sätt fick i dig denna bakterie vid nagelbandet och att du hade nedsatt immunförsvar precis efter pencillinkuren. Pencillinet slår ju ut även de goda bakterierna.
Alsolsprit är bra att ha hemma när man har katt. Men det ska vara spriten, inte lösningen. Vodkan gör mest nytta tillsammans med sillen 
ja det var tetanus, alltså stelkramp, det fick jag en spruta nu som håller så länge jag lever. MEn det får väl gå över och så får jag inhandla svetshandskar på Biltema nästan gång jag kommer dit och en gammal skinnjacka nånstans

hoppas du snart blir bra i handen
ja och armen. Fick klämt ut en massa var ur två bett i överarmen i dag. Som sagt, jättetrött….

jag hoppas läker snabbt , för det är jobbigt när det tar tid,,
ja, det värsta är ju, att man måste se till att varet kommer ut. Vilket betyder, att såret inte får läka på en bra stund. usch, nu sitter jag och har svinont i armen……
Men stackare!
ja får jag ynka lite???? Brukar inte göra det…. Ska snart hoppa i säng. dödstrött och det dunkar som attan i armen….
Jag undrar om du inte ska göra ett återbesök till läkaren och denne får gå igenom lymfkörtlarna, du har ju ätit PC nu ett tag och borde inte behöva klämma ut var ur såren.
ja, jag ska tillbaka när kuren är slut. Svullnaden har gått ner betydligt och snart kan jag se ådrorna på handens ovansida igen.Så det går åt rätt håll. Har ju ätit PC nu idag i en vecka. Söndag ska ju vara sista dagen….
Jag skulle nog ta ett samtal med dem iallafall, allt skit händer alltid en storhelg. Här får man åka 10 mil tur och retur om det så är till människoläkare eller djurläkare en helg. Uffa a mej, har du feber än oxå, tycker inte om att det fortfarande varar.
Håller med föregående talare!
Så goa ni är
…..Ingen feber längre. och det går framåt…JAg lovar, blir det värre, så åker jag ner. Vi har ju faktiskt ett sjukhus i Strömstad, så det är ingen fara, och gillar de inte vad de ser, så kör de mig till Uddevalla. Bara så trött av PC kuren. det är ju inte lite jag får.875 mg*3 per dag.amoxillin…

du måste ju kunna sticka kattleksaker , så det gäller att du blir bra snart
haha ja du har rätt… men det gör jagändå! Trots läkarnes förbud att arbeta med handen…..
Skönt att febern har lagt sig! 
tack söta er alla för er omtanke. Lördag är ju sista dagen jag ska äta Pc. så det blir lagom att åkaner på måndag morgon bland alla badj*******r och sätta sig…..
Inte bada förrän det är läkt! *hytter med fingret!*

du måste va rädd om dig
lovar,jag ska inte bada!det är för kallt i vattnet. Badj*****rna ärju överallt i Strömstad nu på sommaren.. Vårbeolkning ökar 5faldigt.