Knäppa katter !
Ibland undrar jag om systrarna Kosmos och Norpan är riktigt "normala". Trots problem som varit med dom, så ger dom mig och min dotter många skratt och mycket glädje. Dessa katter är helt knasiga !!!
Min dotter tycker alltid det är lika roligt när hon kommer hit, för Kosmos sitter då alltid innanför grinden och morrar som en liten hund. Kosmos är min vaktkatt som försöker morra bort folk för att komma för nära grinden
. Släpper jag in någon på tomten, så kutar hon iväg med ett högt morr - för att sedan komma fram igen för att kolla vem det egentligen va och sen hälsa - hon hann ju inte med det före morrandet.
Både Kosmos och Norpan är små grävlingar. Att dom pinkar under mina rabarber gör inget - dom växer extra bra då. Fast varför ska dom gräva gropar i gräsmattan !!! Inte för att pinka, utan för att det är kul att kasta upp jordklumpar i luften och fånga igen - eller kuta in med klumparna under min säng. Groparna är även superkul att ligga och lura i, så man kan kasta sig över syrran som går förbi
. Båda systrarna och Lo-katten är helt galna i hemmatorkade hjärtan och kommer så fort jag öppnar ungsluckan - jag Kan ju ha torkat nåt:))
En sak är säker - livet är aldrig tråkigt med systrarna Kosmos och Norpan.
ps: Kosmos hänger inte lika ofta i hörntänderna och dinglar i nån buske i sina "kamplekar" med sig själv - hon har lugnat ner sig lite