Hamnkatterna i Malmö
Har en glädjande nyhet till er som undrade för längesedan om korta/tjocka svansen, som blev utkastad från en grå bil, och under lång tid sprang efter alla sådana bilar. Han var vid detta tillfälle ca 6-7 månader enl. Gabby
Han har inte varit synlig på länge och när han någon gång visade sig tidigare var det långt mellan gångerna, och därför blev han aldrig intagen.
Igår var han i Västra Hamnen och hälsade på. Han har nu en alldeles egen matte som kastrerat honom och satt på honom ett fint halsband. Vi är så glada

Men å så trevligt att Korta svansen har fått ett hem. 
(Han var väl inte tillbaka i hamnen för att han smitit hemifrån eller så?
)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Åh, vilken glädjande nyhet!!!!
Hoppas att han har fått det superbra! 
Historien om Korta svansen tror jag har etsat sig fast hos många av oss här på hittis. Jag har sett bilden framför mig om och om igen när han dumpats och sitter där och väntar på att bilen ska komma tillbaka 

#3 Ja usch det var en mycket sorglig historia. Känns jätteskönt att han fått det bra nu.

Känner mig riktigt eforisk idag, att han äntligen fått ett nytt hem, för vi har varit ledsna att vi aldrig fick in honom, jättebekymrade över vart han tagit vägen, och att det hänt honom något hemskt, han var ju ganska tam.
Han är en svart-vit skönhet med både kort och tjock svans och påminner om Timmy som togs in i höstas.

Härligt, nu blev jag glad! pratade du med matten med ?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Gaby har pratat med dom
Man blir så varm i hjärtat när man hör att hamnkissarna fått det bra….
…så många stormiga/regniga/kyliga nätter man legat sömnlös och tänkt på dom….
Underbart!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

lille killen som sprang efter bilar har verkligen vart mycket i mina tankar, blir så glad för hans skull,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ja, Bumbis, i vintras var det inget kul, där vi med spadar fick gräva upp snö från hålorna för att dom över huvudtaget skulle kunna ta sig upp och ner, men vi har tyvärr två kisar kvar,som vi trodde vi hade stödhem till, men där det hänt tråkigheter
men vi har inte gett upp. Vi vill ju det skall vara någon som är van vid kisar som levt ute, och som man kan lita på, och det är inte så lätt.
Vi har tidigare försökt under vintern vid flera tillfälle med fälla och inmatning med hundbur, men inte lyckats. Vi tror det skall gå med Drop-trapen på trappan, som under vintern var dränkt med både snö och is och där hon den lilla söta grå inte ville gå på.
#11 vilket emormt jobb ni gjort i hamnen. Trodde aldrig att dessa vindpiskade små liven skulle komma in i värmen.
Hoppas att någon kan öppna sitt hem för de två kvarvarande stackarna så både ni och kissarna kan få lite ro i alla fall när det gäller hamnen…..
Vilket underbart besked du kommer med Gullimat!
Den katten har jag tänkt mycket på. Så ofattbart hjärtlöst att överge honom så.
Tack Gullimat för allt ni gör för de återstående hamnkatterna! I morgon ska jag besöka lilla Mimmi (Dimdim) som i dag mår så bra och sedan länge slutat med all medicinering. Varje gång jag träffar henne tänker jag på hennes syster. Hur har det gått för henne?

Som jag skrev i förra inlägget är DimDims syster den grå kvar i stenarna, och vi jobbar med att hitta ett alldeles eget hem till henne. Vi hade ett stödhem till henne i vintras men fick inte in henne och nu finns det inte kvar. Hennes följeslagare är Elvis som också finns på plats de flesta dagarna. Den gråa har vi döpt till Melissa. Hon får p-piller varje vecka och vi hoppas det skall lyckas tills vi får in henne.
Hennes fyra små har fått namnen Mickey, Maja, Mannfred och Herman. Alla dom är inne.

#13 Dimdim kanske vill träffa sin syster igen…
Vad underbart att det går så bra för hamnkatterna! Ni gör verkligen ett jättejobb och ni är så duktiga som kämpar på!

Å så glad jag blir att läsa att korta svansen har fått ett eget hem. 
Tänk att folk kan åka ner i hamnen och kasta ut en familjemedlem
. Så sorglit när man läste att han sprang efter bilarna därner och undrade om det var husse som kom. 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Putt för Dim Dims syster och för Elvis som är kvar i hamnen!