Innekatten
Nu har jag läst "Innekatten. Hur du och din katt kan trivas tillsammans i ert gemensamma hem" av Susanna Rosén, med foton av Eivor Rasehorn. Denna bok är inte bara fina foton utan också en väldigt informativ text. Kattböcker har en tendens att vara ganska allmänna men i denna bok finns något även för den som haft katt ett tag. Det är kul tycker jag. Susanna beskriver hur du får katten att må bra och hur du gör hemmet mer kattvänligt. Vill du ha katten med på semester får du goda råd.Du får veta hur du ska göra om du vill att katten ska ha en rastgård eller vara på balkongen. Hon hjälper dig att välja rätt ras och mycket mer. Detta är en läsvärd bok.
Eivor har gjort otroligt fina kattbilder.
Tack för en bra boktips.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#1 Eivor är en fantastisk fotograf!
Låter som en mycket bra bok i ämnet! Kul att det kommit flera böcker som handlar om innekatter. Har tidigare tipsat om boken "Innekatter lyckliga och friska" av Katrin Behrend. Också väldigt bra. Men en bok med bilder av Eivor överträffar det mesta! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#3 Ja, den var lite djupare än de flesta böcker jag läst om katter. Jag tycker kattböcker har en tendens till att vara mest söta bilder. Det är tråkigt för det behövs mycket mer kunskap kring katten och kattägandet.