Mingel
Jag har tänkt att ha en liten träff för oss kattvänner
Ort= Skurup(Skåne)
När= nu i Maj så fort vädret blir varmare så vi kan sitta ute.Om det inte blir varmt får det bli inomhus.
exakt dag o tid kan vi kanske resonera oss fram till.
Jag hoppas att många av er vill komma.Skurup ligger mellan Malmö-Ystad. tågförbindelse finnes för er icke bilburna gäster
Ta chansen o kom ut på landet en stund
Jag bjuder på fika
Tillfälle finns att kela med mina katter
Oj putt för er somk har någotsånär nära! Jag har 50 mil, så det är lite långt….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kattkel tackar man aldrig nej till! 

Om det blir en helg, kanske jag kan svänga förbi Strömstad och plocka upp dig, Gunilla.. så gör vi Skåne osäkert tillsammans…
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Maj är ju snart slut!!!!!!!
Jag kommer att befinna mig på Skurups marknad 11+12+13/6 Men iofs så hinner man ju inte komma från ändå.
Svärsonen bor där o Gunlog har lovat att dyka upp på söndan så då har du tillfälle att träffa nån av oss som kommenterar här ibland.
Om du vill
Nalle

Har du 20 kelekatter???????????
Inte illa om jag räknade rätt.
Nalle
ja!!!!! Vi kan ju ta min bil härifrån då. Vi har ju två att välja på! Lika snåla båda!!!!Går på luft!
Ja maj är ju snart slut,kanske ska vi vänta till nästa månad.
Men en träff kommer det att bli.
vilda-hilda.. marknaden är en tradition att gå på, en av dagarna kommer jag att ta ett varv där och det är troligt att jag dyker upp hos dig då

Kul barbro. Du kan inte missa ståndet med massor av kattsaker.
Står på nederplanen.
Nalle
Så trevligt med en forumträff i Skåne. Bor själv lite avigt till, men det är ju faktiskt rätt många medlemmar som bor i Södra Sverige.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kul med träff i skurup.
Vilda-hilda jag kommer också att hälsa på i ditt stånd håll ut kik efter en blondin med schäfer.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Skall jag göra Monsi. jag jamar om jag ser dig. Så vet du det är jag.
Nalle

Tja vet ju inte om jama är ¨så bra ide, klart du får helt klart hundarnas uppmärksamhet.
.
Fick ett visitkort från Nalles måleri o desing förra året undrar om det är du

Japp det stämmer.
Skall lägga in en bild på Marknadsvagnen snart på hemsidan så att det blir lättare att hitta mig och jag lovar jag skall inte Jama.
Nalle

´Men vilket trevligt initiativ! Tyvärr bor jag ju för långt härifrån här i Linköping..men jag hoppas det blir många som möter upp:-)
Datum är bestämt lördag 12 juni träffas vi kattälskare i Skurup(Skåne)
Vi börjar med skurups marknad så kan vi träffa Vilda-Hilda där.
Sen blir det fika och trevligt hos mig på landet med fin natur och katter.
Jag har tänkt mig kl 12.oo vid Vilda_Hildas stånd på marknaden
Jag hoppas verkligen att många kan komma,säg inte Nej till en trevlig träff utan ställ upp och kom .Detta erbjudande kommer kanske aldrig igen
Pm.a mig om du vill komma
ALLA ÄR HJÄRTLIGT VÄLKOMMNA

skit också!! det datumet kan jag inte… lilla syster yster tar studenten den 11:e och jag ska självklart vara med och uppvakta, samt vara fyllechaufför…

Tror det träcker med en bild på katten vilda- hilda.
Mison klart du kan knyckla i hopa så det funkar, du hittar ju till skurup nu.
En fråga när jag är ledig åker jag aldrig någon stans utan hundarna.
Jobbar såmycket mm att jag ill umgås med mina barn när jag är ledig.
Hade Häxan gillat att åka bil o gå i sele hade hon också fått hänga med överalt tyvärr är det inget för henne.
Är det ok om de följer med?
De är rätt så väl uppfostrade.

"hur??" ska jag knyckla till det??
är fri på lördag morgon…
från mig-gunilla-skurup är det 85 mil!!! ca 10 timmar eller nåt…hm…

Sova kan du göra i graven kom igen mison, Gunilla påstår ju att hennes bilar går på luftså soppan borde inte bli så dyr.
Ska se om jag kan hjälpa till med den.
Har en massa saker till er
Carlos längtar efter att få ge dig en av sina goa blöta pussar

tänk, så kul, om det skulle gå att få till…

Japp vore skit kul om du o Gunilla lyckades ta er ner.
Önskar att jag kunde träffa er där - men jag får trösta mig med att Nalle/Vilda-Hilda kommer till marknad i Eskilstuna helgen därpå (Om ni inte köper precis ALLT hon har, kanske?!)… och träffa åtminstone henne då!
Mew2

Ha ha! Lovar att lämna lite till dig Mew2.
Hade varit kul om du kunde ta dig ner Mew2.

MEW 2 tack för din gulliga dikt om min lille Buse som fick gå över Regnbågsbron igår. Jag vet ju att han mår bättre nu men det är ett litet He att bara släppa en 16:on årig vän så dår rakt av.
Han kompisar vaktar på mig idag och Polarn sörjer sin Kattkudde lika myket som jag sörjer min Kuddkatt.
Inlägget på Wikkis sida kan ni läsa här.
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.14800781
Nalle

Hmm funkade nog inte.
Prova detta.
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.505275
Tassa ner en bit på sidan så ser ni min Buse.'Var beredda med näsdukarna. Det är tung läsning för oss som älskar våra katter.
Nalle
Här är direktlänken till dikten om Buse…
Stor TröstKram Mew2
Hej hopp, alla glada!
Jag kan inte komma den 12:e för då är jag i Norje och "rockar fett" till Gun´s n´ Roses (och många andra bra artister som tex. Gary Moore)
Så, alla ni som inte tycker om mig, ni behöver inte vara rädda för att kanske träffa mig! 
Speciellt du, Hawknest, du och jag hade nog haft fullt upp och mäta vem som har längst hår på träffen! Hahaha! Love you, girl!
Well, well, det blir kanske en annan gång! Hoppas ni får roligt.
Ta en Vad-det-nu-än-är-dricka för mig också.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ja , nu verkar det som om lilla snälla Mison kanske kör ner om mig och så åker vi vidare från mig. Om hon orkar. För hon kan ju sova från Strömstad…… Åh Gary Moore….

Ni är bara för härliga tjejjer.
Nalle

Okej! Träffen flyttad till norge o gunlog.
Alla med på det?
Bra sälskap behöver inte bra musik, men bra musik det gör ju det hela änu bättre.
Tråkigt att du inte kan gunlog vore kul att se dig igen.
haha inte fel! Norge är ju nära mig!
Haha! Inte Norge, utan Norje… Norje ligger utanför Sölvesborg…
Jättekul att ni vill komma till mig, men det blir nog lite svårt för er… Alla biljetter är nämligen slut till den 12:e, både 1-dags, 3-dags och 4-dags…
Ja, monsi, vi hade väl babblat ihjäl varandra, tror jag! Hihi!
Vi får väl ta en träff lite senare igen, om ni nu tyckte att denna kommande träff varit rolig…
Haha! Jag kan se er, tjejer… På kvällskvisten när vinarna råkat hoppa fram från något vitrinskåp och vill vara med i sällskapet…
Ja, jag kommer, om möjligt, att synas på Facebook. Gubben och jag ska ha lap-topen med oss och lägga in foton direkt. Tyvärr har jag ingen möjlighet att vara inloggad en längre tid, för vi har ingenstans att ladda batteriet. Vi måste spara på elen…
Det finns någon tjej här som har mig som vän på fb tror jag, någon som kommer till Skurup…
Kram på er, tjejer. Jag retar mig att jag inte kan närvara för det hade varit så kul att få träffa er…
Åh så dumt av mig…. trodde det var Norge……
Nejdå, det är nog inte så hemskt många som vet att vi faktiskt har ett eget Norje här i Sverige…
ja när du säger det så…… KokoGunilla……HAr väl Headbangat för mycket i mina dagar….
Haha! Så ska det låta!

Hedbanga kan man aldrig göra för mycket.
Gunlog har en viss känsla av att vi hade fått det väldigt kul om du hade kommit.
Hoppas på att många kan komma denna gång o att det blir flera träffar så de som inte kunde nu kommer nästa gång.
Ja, hoppas det bestäms igen!
Inte vecka 28-29 för då är vi inte hemma…
Synd att jag inte kan komma, jobbar varje helg i juni tyvärr.
Hoppas det blir fler gånger då jag och Marianne kan vara med..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
ja jag har lite fint informerat sambon om, att jag kanske är borta den lördan… Han undrade om jag inte kunde vara borta på söndag med hahahaha!

Tycker det nästan skulle kunna låta som min.
Men han måste ju upp och arbeta med marknadsståndet medan jag sover en välbehövlig skönhetssömn.
Nalle

Barbro55
Har, tror jag, lyckats ta ledigt på lördagen, så Vargtassen och jag kommer. Skall bli roligt och träffa er, Borje,Kompis och alla dom andra godingarna.
ja och jag kommer om Mison kommer, för då kör hon till mig och så fortsätter vi från mig

Skall också bli trevligt att titta på vilda-hildas alster. Har kollat hennes hemsida idag och där var mycket fint
Nu närmar det sig för vår träff kamrater..Hjärtligt välkommna till er alla som kan
När det närmar sig kan ni väl pm,a mig så jag vet hur många som kommer till min enkla boning
ja jag dyker upp om Mison svänger förbi mig på vägen ner. Hon måste bara blidka sin syster först…..

Påminner om denna träff.
Vet änu inte om jag kan vara med o fika men kommer defenetivt in om Vilda- hildas stånd o säger hej vid 12 tiden.
Hoppas flera dyker upp.
ja hoppas så många som möjligt kan ses!

Jag kommer, har ju tagit ledigt dagen till ära. Det skall bli spännande att träffa alla, speciellt Hornbachkisarna Borje och Kompis
Jag kommer också

Vad roligt! Jag tvivlar på att jag kan komma, ska dock försöka. Hoppas det blir fint väder. :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Vilda-hilda#52 Ja det ståndet blir svårt att missa. vi ses på Lördag
Det hotas med regn här i skurup då, men en trevlig träff uppväger ju det

Hennum det var ett tag sedan vi sågs i hällande regn i Eslöv.
Hoppas på bättre väder på lördag

Skurups marknad =regn välldigt sällan det inte regnar när det är marknad.
Stämningen brukar vara på topp ändå.
MEn Då dyker i alla fall Du upp, Monsi? För det är ju dina hemtrakter.

Japp jag dyker upp.
Då får du berätta!!!!

hehe. ja herre gud, gullimat. Det var förskräckligt! ^^ Jag hoppas verkligen att det inte blir sånt väder. :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Oj oj tjejer hur har ni det i regnet?
Kram Mew2

Slapp värsta vätan men höll på att blåsa bort.
Jag var nere o sa hej vilket var trevligt synd jag inte kunde bli kvar längre.
Stallet väntade.
Men kul att se vilka alla är o trevligt den stund det varade.
De andra berättar nog mera i morgon.
Nu är träffen avslutad i skurup.jättetrevligt att träffa Monsi och Vilda-Hilda två hyvens trevliga donner. forsta pris gick till.
Dom som hängde med hem o fikade o fick en trevlig pratstund med mig min sambo och alla katterna nämligen Gullimat och vargtsassen. ni är bara bäst tjejer kul att ni kom hjärtligt välkommna åter.Till er andra… Jäsiken vad ni gick miste om mycket.

Jo, jag önskar jag kunde ha kommit, men särbon ska ju fylla år precis idag…

Ett sådant gästvänligt hem som Barbro55 med sambo har, får man nog leta efter, vi har ju varit där en gång innan. Vi fick god fika, trevliga samtal och mycket skrattande, om både det ena och det andra och rabarber och sallad med oss hem. Synd att inte fler ville komma
Har idag också haft förmånen att träffa Vilda Hilda och Monsi med sin fina hund.
Vi träffades efter lite hjälp att hitta till VildaHildas marknadsstånd,där hon hade helt underbara kattsaker. Hon verkade inte vara allt för vild, namnet till trots. Hoppas hon finns på fler marknader här nere så man kan köpa fler kisar.
Idag har vi också träffat Borje och Kompis från Hornbach, Borje är nu klappbar även för oss och Kompis kom väldigt nära. Träffade också Sigge som fått hem via hittekatter. Han fullständigt klättrade upp i famnen, vilken kise. Alla kisar som finns i Barbro55 hem är helt underbara.
Träffade också små bebbar 1 som knappt öppnat ögonen och två som var en vecka äldre och tack för att man fick pussa på nosen
Ville ta många kisar med mig hem, men det blev endast denna.
#66 Gullimat du gjorde det rätta valet,villken toppen söt misse du fick med dig hem.
Lycka till.Tack för besöket välkommen åter
Sigge är inte från hittekatter utan från kks

Tackar för erbjudandet. Kommer gärna inom det snaraste och tar chansen att få pussa och lukta på dom små, men även på dom stora så klart.
Uttryckte mig fel, menade att det skrevs om honom här på hittekatter.
Har tagit några bilder på er, men det får man kanske inte visa, har ju mest filmat idag.
Tror Vargtassen visar bilder på kisarna
Det var kul att träffa alla, håller med Gullimat om att trevligare och gästvänligare hem får man leta efter
Nästa gång tar vi rabarberkaka med

Hade av hela mitt hjärta önskat att jag kunde göra ett annat val
#70# Skulle inte förvåna mig om det blev nästa gång du gör ett annat val

Ja det var synd fler inte kom, hoppas på en nästa gång då jag kan vara med till slutet.
Kul att träffa er var det i allefall den korta stunden som det blev.
Bitchen blev mycket bortskämd med klappar, smek hon blev dock lite avundsjuk på vilda-hildas katt som blev mycket populär hoppas någon tog en bild på den
.
#54 Förstår att ni hade det trevligt på träffen. Och det där med marknaden verkade spännande. (Jag älskar sådant). Så det var synd att jag inte kunde vara med.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ja hade inte Mison haft en studentexamen att ta hand om, så hade vi också kommit. MEn å andra sidan, så fick jag rycka ut akut här hemma så jag är fint sönderklöst nu. Två st lakritstroll sitter i Mees husvagn nu. KAstreras på onsdag. Dumpade…..

jaa, verkligen!! då hade vi också kommit!!! men nu vart det som det vart!!!
ska leta efter "träff-tråden" och putta på den…
ja gör det….
#74 Det kan jag förstå! Görfina kissar!
#76 Verkar ha varit fullt upp Gunilla! Berätta mera om vad som hände. Var kom katterna ifrån?

De små kattungarna har jag här hemma dom bor med sin mamma i kattstugan.historien är den att två halvtama honkatter Grå och Svärta bor i vår kattstuga Grå fick 2 ungar den svarta o den grårandiga på fotot för snart 3 veckor sedan.För knappt 2 veckor sedan fick Svärta ungar vi visste inte var dom fanns.men för 1 vecka sedan bar hon in sin enda unge(den lilla silverfärgade i mitten) till Grå.Så nu är syster Grå styvmamma oxå.Mamma Svärta bryr sig inte om sin unge alls
Nu försöker vi få ungarna tama o vana vid människor,(mammorna är inte så värst tama) De två äldsta ungarna får ett nytt hem i slutet av sommaren och den lilla silverfärgade tar vi in till oss hon har fått arbetsnamnet jenny Silver.
Hej alla glada! Här är jag tillbaka på Hittekatter.ifokus igen!
Efter ett uppehåll härifrån så säger jag Hej igen!
Jag var och hälsade på Nalle idag, och det var världens Nallebjörn, det måste jag säga! Lika go och rar i verkligheten som här inne! Och VILKEN present jag fick! Mumzi…
Synd att jag inte kunde komma igår. Jag skulle skriva ett sms till Nalle som hon skulle läsa till er, men vi hade jätteproblem med att kunna kommunicera med våra mobiler och även vårt mobila internet, så jag kunde inte skicka iväg någonting. Det gick bara på dagtid och på ett visst ställe inne på musikområdet.
Sweden Rock var verkligen en upplevelse. Jag vill dit igen. Min favorit var Gary Moore… Precis när han började spela "Out in the fields", kom hård och kall blåst med regn och piskade mig i ansiktet. Som jag njöt… Jag blundade och vände upp ansiktet mot skyn, omhållen av min älskade sambo… Vilken njutning… Mmmm… Där kom en liten tår då och då när han spelade, det kan jag säga. Hela känslan var överväldigande… Billy Idol var mycket trevlig mot publiken. Han skojade och skämtade, verkligen trevlig. Han är lika "charmig" även om han kommit upp till åren… Han var nykter på scen också.
Hoppas verkligen att det blir en träff längre fram igen, men att det då blir fler som kommer… Man kan kanske träffas någonstans, med god mat och dricka (akoholfritt) så att alla som kommer till träffen betalar en liten peng för maten… Det var bara en tanke som flög förbi här nyss!
Ja, jag har saknat er nu denna tiden när jag inte har varit här inne!
Kramar på er alla!
ja ett knytkalas!
Ja, något i den stilen!
Men, det är klart: Om du åker många mil i en bil med ribbeben där bak, så blir det kanske ingen höjdare. Någon kanske kunde stå för att ha det hemma hos sig (som igår), och de som vill komma får betala en peng till den personen, som då fixar maten.
Är ni intresserade av att komma så här långt söderut, så kan jag gärna ställa upp, men det är kanske roligare om man träffas lite mer "centralt" i Sverige…
Gunlog, om jag får sällskap av Mison, så kommer jag gärna! Då blir det lättare både för henne och mig, då hon kan köra till mig, sen kör vi från mig E6 ner! då kan vi ju dela på körningen!
hökebohult är också ett alternativ!!!! Vi har ett fint vandrarhem i strömstad!
Hökebohult, var det ja!
Nu är jag lika dum på Hökebohult som du var på Norje… 
Ja, är jag bara ledig så kommer jag… Du kan ju fläta mitt hår, så flätar jag ditt… 
Sök på Eniro……

Hej alla Godingar
Åter hemma i Blekinge.
Var verkligen roligt att få SE att dessa personer bakom sina alias var lika härliga som jag trodde.
Kom inte ifrån marknaden förrän halv 8 igår och idag var vi färdigpackade kl 18.30 Såg avtagsvägen hem till dig Barbro men Gubben skulle upp o jobba i morron och vi var ganska möra.
Men är vi neråt nåt mer så kommer jag och tvångsgästar dig i stället en liten stund.
Kramar till er allihopa.
Gunlog fick jag ju kramat idag innan vi skulle packa ner.
Kul att du kom tjejjen.
Nalle
Klart att jag gjorde! Vi var faktiskt jättetrötta, men jag hade ju bestämt med dig att jag skulle komma, så då gjorde jag det… =)