Dräktig kattflicka
Fick för några dagar sedan helt oplanerat med mig en dräktig katthona hem.
En äldre man som matar några hemlösa katter ringde och sa att han fångat in en kattunge från förra året. Jag tog hand om 3 ungar därifrån i slutet på förra sommaren. Tyvärr (?) visade det sig att den här kissen är syskonet till dem som vi inte lyckades fånga in i somras. Alltså en dam född i april förra året. Och högdräktig.
Jag trodde han menat någon unge som var född sent förra året.
Någon som har plats för en skygg, högdräktig tös?
Jättefin!Hon liknar min Tigra. Hoppas någon kan ta hem henne till sitt trygga bo.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Jättesöt tjej.
Hoppas någon har plats för henne.

Hoppas du får hjälp med Yrsa, du som har så många moderlösa bebbar att ta hand om.
Puttar upp eftersom jag vet hur viktigt det är att Josefa får hjälp av någon med att ta hand om denna kissekatt.
Debattia

Puttar igen och hoppas någon har en vrå till den söta kissen. Misstänker att Josefa kommer att fullt upp med alla moderlösa ungar som behöver/kommer att behöva hennes hjälp. Tyvärr är här knökfullt. 
Åh putt för JOsefas kissar… ALLA!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hoppas verkligen någon kan ställa upp och hjälpa till här !!!
Debattia

Puttar för den vackra missen…någon….?
Putt ingen som kan?
Hoppas verkligen det kommer in någon här som kan hjälpa Josefa och ta hand om kattflickan innan hon hinner föda sina ungar.
Josefa har redan fullt upp med att hjälpa de andra små liven !!!
Debattia
Är hon verkligen så skygg? På bilderna verkar hon vara ganska lugn.
Kan du klappa henne Josefa? Hur skygg är hon?

Vilken sötis tjej! Hoppas hon kan få ett tryggt hem där hon kan få sina ungar.
(Ja hon ser lugn och fin ut - kanske bara lite otrygg nu i början?)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Man kan inte klappa henne. Jag kan stå ungefär 2 meter ifrån henne. Hade henne i badrummet de första dagarna och där var hon helt panikslagen. Nu är hon ute i lägenheten med de andra katterna och hon funkar bra med dem. Men jag har ingen direkt plats jag kan ha henne på, där hon kan vara för sig själv när hon fått ungarna. Är rädd att hon kommer att bli för stressad med alla katterna omkring sig. Även om mina katter inte kommer att göra något.

Puttar för hem till söt nosen!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Puttar för hjälp till Yrsa
Puttar !
Debattia
Puttar !
Debattia
Puttar!
Debattia
I dalarna ser det ut som det finns plats för Yrsa
Det är nog inte så lämpligt att flytta en högdräktig tös från Skåne till Dalarna.
Jag kollade vart du bodde, men visste inte det var ända ner i Skåne.
Puttar upp !
Debattia

morgon putt!
Synd att katten fanns i Skåne. Jag hade kunnat ta henne men jag bor i Eskilstuna i Södermanland. Och det är ju en bra bit att åka. Hoppas det löser sig för henne.
/Matilda
Ja det var synd. Magen hänger och slänger under henne idag, så det är inte lång tid kvar.

En transport mellan Småland och Stockholm går ju på fredag (Med Gubben från Skruf). Kanske något att ha i åtanke.
Fast lilla gumman kanske inte fixar transport så långt öht.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Beror nog lite på om hon fått ungarna eller ej o hur bra mamma hon är.
Inte bra med nyförlöst mamma att resa så långt men är det en kol mamma borde det gå.

#28 ja, fast upp på lördag, men jag åker ner på fredag.
Eskilstuna är ju en stad i närheten här, så det hade inte vart några som helst problem. Men som sagt, funderar på hur mamma skulle må av en transport..
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Jag tror inte Yrsa skulle klara en så lång tripp nu. Tror hon kommer att föda under de närmaste dagarna.

synd, det hade passat så bra annars…tjöta lite på henne att föda sina små ikväll, så kanske hon har repat sig såpass tills på lördag, det vore ju en önskedröm, nu när det finns någon som erbjudit sig
Hur många timmar rör det sig om ???
Debattia

om inte jag misstar mig, så skulle den resan ta ca 5 timmar
Okey !Hoppas det löser sig på något sätt !!!
Debattia

Den där Rambo är en god en, konstigt inte han fått ett hem
Det är på gång förhoppningsvis.
Lycka till lilla Yrsa!

Åh men gud va fin kisse! Jättegullig. Och va STOR hon är! Ingen har skrivit nåt idag, hur går det?
En annan kattmamma behöver hjälp i Helsingborg. Fick igår samtal från kattkommandosyd om en mamma och fyra ungar. Var där idag och tittade men hittade dem inte. Ska försöka få kontakt med kattmatarna som nog vet bättre om när dem kommer till stället där dem håller till. Stödhem behövs och undrar om ni som erbjudit dig till josefa men det inte gått då hennes kattmamma inte fött än och kan inte åka så långt, om ni kan ställa upp för denna kattmamman och hennes fyra ungar? Helsingborgshem som kontaktade kattlkommsndosyd och vill ha bort dem innan dem vidtar någon annan åtgärd. Mamman är förmodligen skygg och ungarna. Vet inte hur gamla ungarna är då jag inte hitta dem idag. Men dem kan gå iallafall. Så några veckor är dem iallafall. Dem var fem kattungar från början. Men en hade tydligen blivit påkörd .
Ännu ett mail om kattfamilj i Helsingborg precis. Mamma med fyra ungarsom bosatt sig i någon trädgård. Någon som kan ställa upp som stödhem?
Har pratat med kvinnan nu. Det är en tam
honmamma. Ingen i område känner till henne. Hon tar god hand om
de små. Dem var inte alls gamla kattungarna. Hon var inte helt säker på om dem hade öppnat ögonen än. Men hon trodde inte alla hade gjort det. Ett akut stödhem. Någon som finns?
Har skrivit en egen tråd nu som ni kan svara på
istället :)

Har det kommit några bebisar ännu? Hon är väldigt lik mina två stödis systrar, jättefin. Bor bara på 30kvm och har ingen möjlighet att ge mammakatt lugn och ro då jag ej har någonstans att stänga in henne, ja eller förutom på toaletten men den är ganska så liten..
Två bebisar än så länge. Första fixade hon själv. Tvåan hade hon inte tid med så jag har fått assistera.
hoppas det inte blir så många…..
Trean var en liten, liten svart pojke som det tyvärr inte gick att få liv i. Fast jag både sög i halsen, slungade och knådade.
Fyran är en tigrerad pojke. Och Yrsa är så trött så hon orkar inte tvätta honom ren så jag har fått klippa navelsträng och torka honom torr också. Lite förvånad är jag faktiskt att jag får lov att röra både henne och ungarna. Men det ändrar sig nog när hon vilat upp sig.
Nu ligger de tre små och diar. Och mamma har druckit kattungemjölk med honung.
De två första är en svart pojk och en svart/vit tös. Tror jag. Har inte kollat så noga.
Duktigt jobbat av dej och Yrsa.
Det är inte alltid så lätt att få ur sej ungarna.
Så fint… Och med tre stycken, så har hon gott om käk åt alla!
Skönt hon har dig som assistent den nyblivna lilla mamman och välkommen till världen kissebebbarna !!!

Debattia

Lycka till med den lilla familjen. 

Vilken go Yrsa, hon vill nog att du och kisarna skall tycka om henne jättemycke
Lycka till med bebbarna,så söta

Vilken härlig bild. Är det en av dom moderlösa som blivit så stor.??
Kanske lilla mamman litar så på dig att hon accepterar människor nu?
Hoppas att det fortsätter så och grattis.
Hur många har du hemma hos dig nu ???
Nalle
Vilken härlig kisse så god hjärtad fast lite skygg men så vet hon att du hjälpt henne tror det är därför du får säkert kolla bäbisarna med.
Jag hoppas att hon och ungarna för riktigt bra hem. Hon var ju kalas söt tjej :)
Sen vill jag säga bra att du tog in henne o det var verkligen i rättans tid :) Kram du är en hjälte i mina ögon samt alla andra som hjälper kissar. Tyvärr allergi sätter stopp för katt för våran del nu :(

Oh, vilka söta bebisar
. Grattis Yrsa och all heder åt dig Josefa!
Sov så sött lilla/e trean som fick gå över regnbågsbron.
Ja det är lille Hubert från den första moderlösa kullen. Men han ser större ut på bilden än vad han är. Sitter närmast kameran.
Jag har 8 moderlösa, Yrsa och hennes 3 och 4 ungkatter från förra året. Tösen åker till sitt nya hem nu i eftermiddag och en av pojkarna åker imorgon.
Ja och så har jag mina egen kissar också förstås.
Vilken go bild!! Vad heter dom som åker till sina nya hem???
Debattia

Önskar att jag var hemma mera så att jag också kunnat ta hand om en sån här kull.
Hoppas att du hittar hem till dom alla.
Men jag får nöja mig med mina 6 gamla älsklingar. Absolut inte fy skam.
Dom är ju det bästa jag har.
Nalle
Mamma Yrsa har iaf insett nu att hon blivit mor, så idag har hon legat med ungarna den mesta tiden.

Uummmm små rosa Tassar. Vad kan man mer önska.
Nalle

Vilka puss nosar
Vilka gose magar slurp drägel!

Duktiga Yrsa som tar sig an en bebbe till.