ursh ja, det finns folk till allt!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Fy f---n!!!
Ja det finns inga gränser för vad en del människor (i fullständig avsaknad av empati) kan ta sig för…
Stackars katt och stackars husse/matte
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

ja denna katt hade en ägare med som sett katten , och sen kulvapen i bostadsområde , vilken blir skjuten nästa gång ? ett barn ?

Börjar likna Göteborg….(här pangar man på det mesta nu för tiden…)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Fyyyyyyyyyyyyy…blir rosenrasande…finns inga ord…
R.I.P lille missen…
Borde faktiskt inte vara en omöjlighet att spåra den….. Om man hittar kulan förstås….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

fördelen i detta fall är att nån skjutit skarpt i ett bostadsområde , dessutom med kulvapen där rikochetten kan hamna var som helst , grovt brott och inte bara katten utan allmän fara
Ännu en anledning att hålla katterna inomhus i säkerhet.
Vilken utveckling skjuta bort allt som man inte gillar det är hutlöst vidrigt och sjukt!
ja där borde det gå att via djungeltelegrafen få fram vem det är. Är det ett lagligt jaktvapen, så tycker jag det verkar märkligt, att någon som äger vapnet inte har svet att handha det. För man får inte, så enkelt är det. Så antingen är det bnån full j**e, eller så är vapnet olagligt, kanske till och med stulet. MEn kalibern borde ju gå att få fram på något vis och då har man ju något att gå på.
Av skadan att döma så är det troligen ett salongsgevär, kaliber 22 eller möjligen 222. Det kan inte vara älgstudsare, för då hade det inte varit någon katt kvar. JAg sa ta med mig artiklen in på Svensk NAtur, där finns många jägare, som kan hjälpa till att kanske bestämma kalibern på vapnet.
här har jag tagit upp det i diskussion. Kanske kan hjälpa att komma förövaren på spåren….
jag har ju själv ett sånt vapen i min ägo.