haha har du glömt inlägget?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hmm ja visst o lite till 

Det väntar vi med spänning på.
Skrattgroparna är redo EJA
Nalle
ja vi väntar…….
Då hoppas vi på en fortsättning och på en förklaring till rubriken i den startade tråden
Vet inte riktigt hur en fortsättning skall bli men jag försöker.
Min fina balkong…. Inhägnad, säkrad och ännu en ny plats att avnjuta för mina monster.
Nu blev det ju inte som jag, i min enfald trott, men att dessa två ynkryggar föredrar åska och blixtar, nattetid, än att njuta av friheten och att få njuta av blommor och blader. Det hade jag inte räknat med.
Jag planterade oräkneliga Pelargoner, HA HA! Luktar skit och äts inte:) Satte luktärtor som skulle växa fritt: (Såg min fina balkong, prunkande av div färgade blommor). Hade såna där egotrippade tankar om att grannarna skulle avundas. Här skulle njutas!
JO, då e de så att jag har en katt som heter Bill……..
Första natten var okey. Lite kall men visst växte det.
Kom hem och tyckte att växterna hade krymt. Hmmmm. Kollade och förmanade- Inte äta blommor med rar röst (ni vet hur det e el?) AJABAJA! Rör aldrig blommorna. Man tror det räcker eller?
Andra natten väcks jag av ett monsterface!!!! S-T-O-R-T svart nylle som buffar och liksom grymtar.
Återigen: Va F-N? Detta är inte en katt!
Tänder lampan och inser att: Det är en katt, de e Bill, eller va? Bill el vadå?
Pendlar mellan att krypa ner under täcket eller strypa monstret. Självklart inte men jag trodde inte det jag såg.
Kan inte skriva det jag sa men…… snacka om att pendla. Gong-gong.
Allt gick väldigt fort, inser jag nu, från tveksamhet och förtvivlan till att handla.
Har erfarenhet från en astmatisk son och det hjälpte nog. Hittade allergitabletter. Jag, upp på vågen, vägde mig, upp med Bill, vägde honom och mig, räknade ut hans vikt, kollade mediciner och räknade igen. Fram med frimärksvågen och tog ett beslut…..
Så ledsen men insåg : Bära eller brista.
Lille Bill. Så svullen. Tänkte rationellt och insåg att detta inte var bra men hade inget ultimatum. Klarade inte av att se honom.
Tusen tankar. Jag gjorde det. Gav honom medicinen.
DEN VERKADE:))))
Andningen blev bättre men han var fortfarande svullen när vi kom till vetrinären.
Jag får aldrig göra så igen men jag har kvar Bill:)
Luktärtorna finns kvar då vetrinären inte kan förstå att just dessa är farliga. Hon tror att Bill har fått ett bi- el getingstick.
För mig e det viktiga att Bill o Bull e kvar och att vi förhoppningsvis kan njuta av blommande balkong.

Eja> Hur tokigt det än kan verka så ges både antihistaminer och kortison och inhalator till katt. Så på sätt och vis blev det rätt, och nöden har ingen lag. Om katten faktiskt är döende utan åtgärd kan man inte döda den mer. Jag har faktiskt matat ut doser av min ihalator i kokande vatten till en katt som hade nödlägessvårt att andas, med samma resultat - andningen lättade tacksamt nog. Däremot fick jag senare spruta utskrivet av veterinär för att ge katten i denna situation istället. Och en veterinär som pendlade mellan att visserligen berömma det snabba agerandet och att påpeka att det verkligen inte är något som kan göras med de flesta mediciner för människa.

Eja.
Det är verkligen inte lätt att leva med katter. Speciellt inte dina busfrön.
Men ju mer dom hittar på dessto gladare blir man för dom när man inser att dom faktiskt kunde dött.
Hemska tanke.
Ha en trevlig sommar med busungarna Bill o Bull.
Hoppas att ni alla kan njuta av den.
Ser naturligtvis fram emot fler inlägg.
Kramisar
Nalle

Jag läste här lite om Betapred. Det är ett kortisonpreparat man ger när man fått någon form av hastig allergireaktion. Vi har det hemma då sonen är allergisk. Här nedan hittade jag en artikel från Trestads Djurklinik som skriver att det går att ge till katter och hundar också. Doseringen är 0,5 mg:1 tablett/2 kg kroppsvikt. Man löser upp det i vatten och ger (förslagsvis i munspruta).
Har man ormar i trädgården eller luriga växter är det nog läge att få detta utskrivet och ha hemma till hands.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Hujja, Betapred har jag fått utskrivet till mig ett flertal gånger riktiga elefantkurer på tre ggr tio tabletter.Kommer inte ihåg styrkan. för halsinfektion….En sån kur är som att krypa omkring under en våt filt…MEn att luktärt skulle vara giftigt? Eva, inhandla ett par kommunalblommor(ampellilja) så får dina terrorister käka bäst de vill. MEn Det är ju toppen i så fall att lägga Kattassens tips på minnet och ha på kylskåpsdörren. PRednisolon är ju annars det som man får till djuren av vet. Kommer ihåg när lille Arne blev biten av huggorm och kom hem och satt på trappen med svullen hals och underläpp. Aldrig har väl husse kört så fort till Tanum…..MEn så fort den lille fick spruta så lättade andningen. Han hyperventilerade på vägen dit.