Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 3213 ggr
grundig
0

klöspelare

om man ska tillverka och sälja vanliga klöspelare med 2 plattor , vad tycker ni man kan ta för dom ?

Lite info följer nedan

16mm MDF som bottenplatta

12mm MDF topplatta

papp rör mellan på en längd av 50 cm med ändpluggar i 16..MDF för hållfasthet

försänkta bultar av insex typ och i pappers röret sitter det ipresseade islagsmuttrar , modell man får när man köper klösdelar

sisalrep 8mm som är fäst i ändarna med 3,5mm krampor i MDF skivan

tyget är korthårigt med tassavtryck på , verkar vara det vanligaste?

vore roligt och se vad ni tycker är rimligt , nu är detta hand tillverkade saker och inte i mass produktion så ligger en del kärlek och noggranhet bakom

tuska
0

Visa bild på klöspelarna.

grundig
0

det kommer , men det läre vänta ett par dagar tyvärr , inväntar kameran och har en till modell med som hinner bli klar tills dess =)

tervmatte
0

Verkar kanon, bortsett från tasstyget som är enligt mig och många andra anskrämligt ;-)

Satsa på några lugna färger. t.ex. vit, grå, beige, brun etc. i endast en färg (inte mönstrade)

grundig
0

kommer komma lite olika , man får väl tillgodose kunden lite efter önskemål =)

den andra modellen blir en väggmodell

dumsatan
0
Lena
0

#3 O jag som tycker tassmönstret är fint! Skäms

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

tervmatte
0

Som jag sa, det är vad jag tycker ;-)

Världen skulle bli bra tråkig om alla tyckte likadant :-)

Alexej
0

Tycker också att just tassmönstret är fint. Min dotter gjorde mysbrallor av tyget för sig och min son:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Katthemsmatten
0

Tycker inte heller om alla underliga mönster och skrikiga färger som klösmöbler (som ändå är fruktansvärt fula) tillverkas i. Bara för att man har katt behöver man väl inte sluta gilla estetik i hemmet?

Medarbetare Hittekatter iFokus

vilda-hilda
0

Dumsatan. Varför kallar du dig så förresten ???? det låter så nedvärderande.

Det var ju en massa härliga ideer där för dom som gillar att snickra.

Det kanske blir massor av klöspelare gjorda i olika modeller gjorda hos Grundig.

Hur har du tänkt att sälja dom ?

Nalle

Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte den här klösmöbeln nyligen över internet. Vi gillar den med tassmönster och allt, så även katterna. Men smaken är delad som sagt, därför är det väl bra att det finns olika färger/mönster så att vi alla kan bli glada och nöjda. ;) Får ursäkta att det ser lite rörigt ut på bilden, men vi hade precis satt ihop den. Nu står den inne i ett hörn i hallen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

monsi
0

Waowv förstår kisarna gillar den Lena.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

vilda-hilda
0

Ja det där var ingen dålig sak.

Nalle

grundig
0

ja tanken finns om det finns nån marknad annars får mina slita på allt även om odm har och klösa på iaf och klänga , Sarah tror hon är en apa som hon rejsar på träden ute =)

Men vill försöka göra saker som är bättre och nytänkande för alla djur , finns många ideer i huvudet och passar på nu när jag har tillgång till ett snickeri =)

vilda-hilda
0

Kattutställningar tror jag är en utmärkt ide´för dessa.

Skall själv försöka att sälja mina härliga inköpta kattfåtöljer o bäddar på Kattutställningen i Kalmar. Men tar naturligtvis med dom även på Marknader.

Det blir annars alldeles för många för mina katter att slita på.

Nalle

monsi
0

grundig tror det finns en marknad för specialare.

Typ träd med en bra mat platts i lagom höjd som gör att man slipper böja sig.

Även smart med en kattlåde platts i bra höjd så den blir lätt att göra ren o man slipper böja sig.

Lite tipps på det jag har märkt saknas.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

grundig
0

här kommer en bild nu på klöspelaren , målningen får man fixa själv beroende på färg så den sälj isf som omålad , nyggd i stabil MDF , limmad med fukttåligt lim och skruvad

grundig
0

oj såg att den hamna snett får fixa det =) men en till liten bild då =)