Fröer - kattmynta
Finns det någon här som möjligtvis har fröer så jag skulle kunna prova odla en liten plätt kattmynta ? Det kanske inte hinner komma denna sommar (vet inte hur snabbt det gror eller växer) men väl till nästa:)
Oj, jag fick upp en massa olika saker på den länken - men vad heter kattmynta egentligen ? Så jag vet vad jag ska söka efter.
Sök i rutan till vänster på kattmynta.
Nepeta cataria utan tillägg (finns citridora också, den ska det inte vara).
Vet att Den kattmyntan som jag, hawknest och några till använder innehåller blommor med frön i som man kan så.
Jag köpte dock frön på tradera genom en som köpte i USA, kostade 17 kr för en liten påse med några frön i.
//Pia
ja nytt kommer förhoppningsvis till hösten av den sorten.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tack - då vet jag:)

Jag köpte en liten perenn planta kantnepeta som det heter på svenska hos Blomsterlandet och nu är det flera rätt stora plantor - den sprider sig fint och kan användas. Däremot verkar det som en granne här har en annan sort som är lite mer katt-tilldragande för där ligger alltid min Baffe och gottar sig… men inte i mina plantor (ja som tur är kanske
)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
ja tack Kattassen, jag använde mig ju av det jag fick av dig och den är poppis. JAg har också kantnepeta egen här , som växer på Pyssas grav. Den är inte så dyr, man kan köpa flera stycken och ha i rabatterna(om de får vara ifred) Mina har blivit väldigt stora nu och jag klipper ner dem två ggr om året, alltid när de blommat ett tag. Sista gången på året låter jag ca 5 cm vara kvar som frostskydd.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Lo köp ej, du kan få av mig. Både till "äkta" kattmynta och till den varianten som man har som kantväxt här, lite mindre, lite annorlunda i doften men också frestanade för katter. Av den skulle jag nog också kunna gräva ut några - de växer här mer eller mindre som ogräs numera… Pm.
Åh va du är snäll amlis
tack snälla du.