Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 3421 ggr
Jourhemmet
0

kattförlossning

Nu har ytterligare en av Emmas stödisar fått bebbar. Fyra stycken än så länge men det ser ut som det blir fler. Två av dom har lite lite av ögonen öppna?? Är det vanligt?

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej det är nog bara som det ser ut då de ofta är så svarta och "ihopskrynkta" när de föds:)

hur många är de nu?

det är denna honan som föder:

tuska
0

Det händer att ögonen är lite öppna vid födseln.

Jourhemmet
0

Jag höll dom mot fönstret för att verkligen se att det stämde och dom är lite öppna..lustigt.. Sist jag var inne var det fortfarande fyra men hennes mage är fortfarande stor och hon drar upp bakbenen emellanåt som om hon har värkar. Det snuttas febrilt där inne just nu Glad

Jourhemmet
0

Var nyss inne hos kissemissen, som ännu inte fått något namn. Hon andas väldigt fort och jag tycker magen är alldeles för stor för att vara tom. Bara det inte är några bebisar kvar därinne Rynkar på näsan

Naquita
0

#4 det tar ett tag för magen att gå ihop:) Hoppas inte det är fler:(

Jourhemmet
0

Vad ska jag göra? Mamman nonchalerar totalt en av ungarna. Hon vägrar ligga i bolådan så hon har flyttat runt på ungarna flera gånger men ligger nu på samma ställe, utanför bolådan sedan i natt. Problemet är att hon flyttar aldrig med den sista ungen utan den skriker väldigt långa stunder tills den har krälat sig fram och hittat dom andra och när mamman reser sig för att äta så kryper ungen efter och letar. Blir sedan kvar en bit ifrån dom andra skrikandes i upp till en timme utan att mamman bryr sig för att till slut kräla åt rätt håll.

Josefa
0

Låt inte ungen ligga och skrika. Lägg den hos de andra ungarna.

Jourhemmet
0

Det går inte eftersom mamman är jätteskygg och mycket överbeskyddande när det gäller dom andra tre, räcker med att man öppnar dörren så reser hon sig fräser och morrar. Ser ut som om hon ska flyga på mig. Tog en innebandyklubba och föste ungen till henne sista gången mycket försiktigt :)

Jourhemmet
0

Behöver råd.

En av kattungarna ligger sedan halv fem i morse på golvet utanför lådan, den är nu sjutton dagar gammal. På dom tretton timmarna har mamman lagt sig där två gånger och låtit honom snutta en kort stund och sedan har hon gått tillbaka till lådan. Dom två gångerna har jag slängt dit skinka för att uppmäksamma henne på ungen.

Ska jag försöka ta ut ungen och handmata honom med ersättning eller hur ska jag göra? Kan som sagt inte lägga honom i lådan eftersom hon morrar och fräser när jag kommer in.

Josefa
0

Lägg in ungen till de andra ungarna. Mamman kommer antagligen bara morra på dig och inte göra något. Klart hon morrar om du kommer för nära ungarna om hon inte litar på dig. Det gör hon för att markera. Och du behöver ju inte in och rota bland ungarna utan bara fösa in den mot de andra ungarna, så kommer den själv att krypa in till dem.

Jourhemmet
0

Antagligen bara morra ja, men det vet jag ju inte förren jag testat och blivit överfallen. Du vet inte hur aggressiv denna katt är sedan hon fick bebisar :(

Mari
0

Låter kanske lite dumt men du kan inte lägga ungen på tex, en lång bräda eller något och på det sättet få den tillbaka till ungarna, då har du iallafall en bit mellan dig och kattmamman.

Eller om du slänger skinka eller något annat oerhört smaskigt en bit ifrån ungarna så att du hinner lägga tillbaka ungen innan mamman ätit klart?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Jourhemmet
0

Jag tog en innebandyklubba och drog filten som ungen låg på mot mig så nu ligger den i min famn och sover efter en god måltid. Problemet är att rummet bara är 8 kvm så det blir vääääldigt nära jag måste gå hur jag än slänger skinkan :) Jag ska sätta på mig full mundering snart och försöka lägga in bebben. Synd att jag inte har en hockeyhjälm med visir också :)