Vi är i final!!!
Vår djurhemsförslag hos tävligen på Gemensamstyrka.se är i final! Juryn har utsett fem finalister som kommer att tilldelas projektmedel och vi är en av dessa!
Finalisterna är, utan inbördes ordning:
Projekt 1: Rättviseförmedlingen
Projekt 2: Vi bygger ett djurhem
Projekt 6: Escool
Projekt 8: Ecoloove, ekologiska toaletter till fattiga kvinnor
Projekt 19: Vi samåker ännu mer
Vinnarna presenteras vid en prisutdelning TISDAGEN DEN 1 JUNI KL 16:30 PÅ STOCKHOLMS CENTRALSTATION.
Vinnaren får 100 000 kronor, andra plats får 50 000 kronor och de övriga tre bidragen får 20 000 vardera i projektmedel. Prisutdelare ur juryn är idrottaren Stefan Holm, Dagens Arenas chefredaktör Nisha Besara och GS förbundsordförande Per-Olof Sjöö.
Vi ses där!

Kanonbra

Yippie!!!!
Super, grattis!!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Grattis..Man kanske skulle åka till Stockholm för attt vara med på finalen?
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Men så bra!! Även en 5:te plats ger lite slantar om ni nu skulle ha "otur".
Superkul, förutom slanten tycker jag erkännandet är värt en hel del till vilken superide. Lycka till
Vilket erkännande!
Medarbetare Hittekatter iFokus

Grattis! Verkligen jätteskoj! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Kan man gå in och rösta någonstans?
Starkt gemensamt jobbat!
Nu får vi hoppas på en bra slutplacering för "Vi bygger ett djurhem själva".
vad jag kan se finns det bara en vinnare…Vi bygger ett djurhem
Det är toppen!
Grattis!!!Hoppas ni vinner finalen!
Härligt och ett stort Grattis 

Men så kul!
Jag kommer förbi och morsar.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Johnys girl, så roligt att du kommer :)
Vi tänkte faktiskt att kontakta Stockholms Katthem för att kolla om vi (2 pers.) kunde komma och göra ett studiebesök hos er dagen efter.
Vem ska vi kontakta i så fall?
Kanonkul att ni kom till final! Nu håller vi tummarna den 1/6! Grattis så här långt!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Grattis, Grattis.
Nalle

#16 Om ni vill komma på dagtid är det bäst att kontakta vår föreståndare. Enklast via info@katthemmet.nu
Vill ni komma på kvällen så är det jag som jobbar onsdagkvällar och då har vi öppet för besökare mellan 18.00-20.00. Då krävs ingen föranmälan, utan det är bara att ringa på dörren.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Rättviseförmedlingen vann 1:a pris 100 000 kr. Undras hur det gick för djurhemsförslaget? Någon som vet?
20.000 kr till vi bygger ett djurhem.
//Pia
Märkligt att man inte gav 2:a priset till djurhemmet som efter Rättviseförmedlingen låg över 20 000 röster före de andra tre förslagen. Vilket fick 50 000 kr?
Ecoloove fick 50.000 kr gå in o kolla på facebook.sök på gemensamstyrka
Ja jag tycker med det är konstig men det är ju så att djuren har inte sååå stort värde.
//Pia
Djurhemsförslaget, som kom 3:a i tävligen, fick c:a 23 000 fler röster än 2:an. (fick "bara" drygt 3000 röster). Detta gjorde uppenbarligen inget intryck på juryn. Det säger det mesta.
Grattis Göteborgs Katthjälp, ni gjorde en suverän insats och hade allmänhetens gillande. Det är trots allt värt mycket . Även de 20 000 kr blir ett värdefullt bidrag i verksamheten.
Synd att det inte blev första pris, det hade ni varit värda. Dock inte fy skam med 20.000:- heller. Bra jobbat att få så många röster. Det ökar statusen för katthemmen och katterna!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Här är filmen från prisutdelningen
http://gemensamstyrka.blip.tv/file/3700548/
Jag jobbar i krokarna, så jag passade på att titta förbi och heja på tjejernafrån Göteborg. Visst var det lite snopet med en tredjeplats med tanke på alla rösterna de fick. Men 20 000 är inte det sämsta. Man får inte glömma att tävlingsarrangören är ett fackförbund. De arbetar för människors lika värde, solidaritet och jämlikhet. Att komma trea med en idé som värnar om djuren är starkt jobbat i ett sådant sammanhang.
#27 det är nog så. Kul att toaletter för kvinnor i u-länderna vann också.
Grattis Miranda!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Grattis till 20.00kr :)