Saga är död,
Min lilla Saga är död, så ofattbart, att det långsamt sjunker in bara, min lilla pigga lurvantjej, som flyttade in 22 december, fick ett kort liv, inte ens 1,6 år blev hon
Blev sjuk förra helgen mot måndag, märkte att bakbenen inte riktigt hängde med, och stillsammare än vanligt, men åt bra, måndagen var jag ledig också, och kunde observera att hon inte blivit piggare, måndag kväll drack hon vatten, samt kissade på golvet omedelbart, då hade veterinärkliniken stängt, så
Tisdag morgon åkte jag in akut med henne, direkt dom öppnade, och en massa prover togs, då veterinären konstaterade att hon var uttorkad, han var bekymrad över alla dåliga prover, inga röda blodkroppar, dåliga lever och andra värden, tack gode gud för försäkring i sådana fall, då allt som allt gick på 8.900, fick betala 2.900 själv, lite skillnad,
Veterinären sa också att det kunde vara FIP, denna lömska sjukdom, som nästan bara kan konstateras med obduktion
Saga blev inlagd med dropp, kortison och antibiotika, låg till onsdag kväll, då hon fick komma hem, hade ätit lite då, fick köpa mediciner, bl.annat kortison och antibiotika, men omöjligt att få i henne, trots all god mat, jag gömde pillren i, har väl aldrig haft så många tallrikar med mat framme, av olika sorter, fick ju passa hennes tallrik då det var medicin i den, försökte även med foderspruta, men fick ge upp, hon fick äta utan medicin, bara hon åt
hade en återbesöks tid Måndag 24 maj kvart i 5, då hade Saga legat i sin transportbur i hallen ett par dagar, men då och då varit framme, allrahelst som Beata gick fel ibland då hon skulle på toa 1 trappa upp, svängde av lite för tidigt, och gick in, men backade ut, ursäkta att jag stör, gick fel, men jag är blind som du vet, och gick sedan uppför trappen, det störde inte Saga, märkte jag, är van att Beata går på katterna, eftersom hon är blind nu, sedan en tid.
Måndag eftermiddag gick Saga uppför sitt klösträd, högst upp där hon alltid sov, hade inte varit där sedan hon blev sjuk, så jag blev hoppfull, lite piggare verkade hon
veterinärbesöket sedan släckte dom förhoppningarna, då mådde Saga inte bra längre, och veterinären konstaterade att hon var gul i huden, och väldigt svullen i buk, och han kände flera förstoringar i buken, och sa att det fanns ingenting att göra längre, så Saga fick somna in, veterinären frågade om han fick obducera henne, vilket han fick, ingen kostnad för mig, han ville bara konstatera vad han känt.
Han ringde mig senare på kvällen och sa att det till 99.9% var FIP, allt var förstorat, lever, mjälte, tarmar, massor med gul bukvätska, allt sammantaget för FIP, som oftast drabbar unga katter, man kunde skicka in prov för den sista 0,01%, men tyckte inte det var nödvändigt, inte jag heller, fick ju svar
undrar bara varför, denna lilla söta Saga som skulle bli gammal här, som hade så roligt med Sigrid, dom var jämt tillsammans, Sigrid som i dag letar och piper, var är du Saga, jag vill leka, men som ger upp, och lägger sig där Saga låg, Flisan har jag inte märkt så mycket på, hon fungerar som ledsagare till Beata, lotsar henne rätt,
Beata och Saga som alltid tiggde ihop, och där Saga vann, godbitarna först, eftersom hon hade synen, och Beata endast hörsel och luktsinnet, där märker jag att hon går runt och luktar, var är hon, men återvänder till Felicia som är hennes trygghet
så många varför man ställer sig, och inga svar finns
mycket ledsen Maggan47
Nu finns Saga på dom evigt gröna ängarna tillsammans med sina kompis Mysan och mina änglakatter Sara Lucas och Timjan, samt alla era förstås
tidigare länk om Saga
Beklagar sorgen. Jag har förlorat flera katter pga just FIP och det är en lömsk och hemsk sjukdom
Tröstkramar till dig Maggan. Kommer ihåg när var hos dig och fick klappa Saga, det var en upplevelse ..
Vila i frid Saga, du får nog träffa min Tusse där i Regnbågslandet.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Nej, vad sorgligt och såklart väldigt tragiskt. FIP är en lömsk sjukdom!
Nu lever fina Saga i sagornas värld där hon mår bra och är fri från alla farliga sjukdomar. Kram till er alla!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Så orättvist man tycker livet är ibland. Hon skulle ju fått så många bra kisseår,det lilla livet !!!!
Tyvärr så rår man inte på dessa hemska sjukdomar och nu har lilla Saga blivit fri från dem och kan slappna av där uppe på de gröna ängarna och vid regnbågsbron.Hon tittar säkert ner på er och är oerhört tacksam för att hon fick tillbringa sin sista tid just där i ert underbara hem!!!
Skickar många styrkekramar!!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Lilla Saga, ännu en älskad kisse som kommit till det vackra Regnbågslandet.
Jag sänder dig många tröstekramar.

Sov gott lilla Saga. 
R.I.P Saga du är saknad!
Tröste och styrkekramar Maggan!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
åh så fin Alexej!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
jätefina bilder både från dig Gunilla, med katten och de andra djuren som vandrar över bron, och din Alexej, den fina bilden med vers, värmer ett fruset mattehjärta, och tack för ert deltagande, alla
Maggan47
RIP lilla Saga-vännen

Kära Maggan…
På facebook såg jag först den så sorliga och tragiska händelsen…när sorgen slår till vänds hela tillvaron på ända..och allt känns som ett stor VARFÖR…
Lille Saga…har fått möta andra små änglakatter där bortom Regnbågsbron där gräset är så mjukt för små tissetassar…och jag tror..att från det paradis som hon befinner sig i nu..har hon ett vakande öga över Matte-Maggan…
Kram…

Ja detta var mycket ledsamt att läsa
Tänk vad man inte känner till kan hända en ung och stark liten kisse som man trodde hade ett långt liv framför sig.
Tröstekram till dig maggan och RIP lilla fina Saga
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
jag skickar kramar och tänker särskilt på dig under kvällens major love prayer.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

söting ju . hon har det bra nu med dom andra och slipper lida , vet vad du gått igenom med FIP , varit utsatt för det själv här hemma med en ung kille som tyna bort innan han fick somna in så han leker med dina just nu =)
alltid tråkigt att förlora en familje medlem men så länge man gör vad man kan och slippa se djuret lida i onödan har man gjort allt man kan i sin makt , mer kan vi inte göra tyvärr
Tröst kramar

stora tröstkramar…min tusse, kisse, gustaf, berlioz, zazza o buzan kommer att ta hand om saga…
hon kunde inte haft det bättre än hon hade det hos dej maggan…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Varmaste Tröstekramar av största sort till dig Maggan. Så sorgligt
Vi tänker på Dig ………………
Kram från Buster och Nisse
men snälla nån så fruktansvärt ledsamt jag lider med dig, det blir ju en bit av en själv som dör…. Vilken chock!! Förstår att du är ledsen lilla vän, kramar om dig hårt i din sorg

Läste på facebook om den tragiska händelsen.
Så sorglit, så sorglit, finner inte ord att trösta dig med för dom finns inte. 
Tröstekramar, efter regn kommer solsken så småningom.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
En liten kisse med en matte med ett stort hjärta!
Tack för att du gav henne oändlig kärlek och trygghet och fina kattkompisar Maggan.
Så maktlös och så ledsen för både din och Sagas skull
Många kramar
Malin
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Så sorgligt med lilla Saga! Tröstekramar i massor!
Wikki informerade om den sorgliga händelsen i sin blogg igår. Förstår sorgen och saknaden hos dig och dina katter. Du får försöka hämta styrka i att Saga fick uppleva 5 månader som älskad katt och hon slapp dö ensam ute i kyla och väta.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Wikki skrev så fint på sin blogg
Maggan47

Så sorgligt
Hon fick uppleva värme och kärlek hos dig och slippa denna hemska vinter

Så fruktansvärt sorgligt
.
Vi har erfarenhet av denna hemska sjukdom som drabbade vår egen lilla stjärna Reese. Hon fick somna in endast 11 månader gammal för några år sedan.
Skickar styrka och medkänsla i massor till matte.
Sov så sött lilla Saga och hälsa de andra änglakatterna.
Vilken sorg du får gå igenom igen. Men hon fick en underbar tid hos dig och slapp lida.
Kram

Kramar om dig maggan! Du gav Saga den finaste tid hon haft och du kommer alltid att vara hennes älskade matte som fanns där när hon som bäst behövde det.. kram igen..

Tröstekramar till dig Maggan.
Pälsbollarna i Höganäs
Beklagar 

Usch och fy Maggan.
Har bläddrat förbi detta måånga gånger.
Hade precis varit och avlivat vår 16: åriga Buse när detta dök upp. Min kuddkatt.
Han har åtminsone fått leva ett långt o lyckligt Kattliv nu när det börjar att bli lite Distans till Vet. Besöket.
Ibland undrar man om man är riktigt klok som skaffar sig djur.
Hos mig är sorgen mycket större när nån´av mina kamrater dör än när någon släkting går bort( Dom sover ju inte på ens öra och dessutom kräver dom en massa hela tiden). Kissarna våra älskar ju oss bara dom får mat och Kärlek och det hoppas vi ju på att alla som skaffar Katt är medvetna om.
Kramisar till dig.
Nalle

Åhhh, det var sorgligt att höra Maggan…. Tiden ni fick tillsammans var alltför kort, tröstkramar till dig! Såå skönt för Saga att hon fick ett värdigt slut hos dig och inte utomhus som hemlös. Det känns orättvist när man har så stora planer och förhoppningar men man får släppa de tankarna och glädjas åt tiden man fick tillsammans. RIP lilla Saga, du var älskad och uppskattad för den du var.