Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1855 ggr
maggan47
0

Lurvan, namnfråga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så har hon då anlänt, Lurvan, transporterad av sina egna skyddsänglarfrån Borås,

var framme direkt och nosade, gick runt som en blodhund, med nosen i golvet, hela natten, hittade maten i köket, gick på lådan, och mina tre kollade, eller 3 var väl för mycket sagt, Beata ser ungefär lika bra som mr Magoo, kollade lite, sedan var det bra, Flisan lite mer intresserad, men gör som Beata gör, och Sigrid var mest konfunderad.

I dag har det sovits, 3 av katterna, 2 på köksstolar, och en under nattduksbordet, och sedan i garderoben, längst ner såklart, där jag inte kommer åt, Sigrid däremot har varit framme, och kollat, men vänt och gått ut igen, tittat på mig, men hallåå matte, lekkkompisen gör ju som dom andra läskisarna, sover, ingen vill leka med mig, ingen, jama hon,

då lyfte Beata sin trötta blick, håll snattran, vi sover, lite vett har den nya i alla fall, sover, sedan somna hon om, och duracellsigge har som vanligt  lekt ensam, men det kommer har ju varit enormt mycket de senaste dagarna, och sova är väl det minsta hon gjort i utelivet, och sedan kastraktion i förrgår, lilla livet, men så söt, gick ner på knä för att titta, och titta fick jag, tog en halvtimme innan jag kom upp igen, segandes, kan ju inte påstå, att jag skulle platsa hos Idlaflickorna precis, men det var det värt, den lilla är så ljuvlig, har ett bryderi bara, vad ska hon heta. Moa var första namnet jag kom på, men hon ser inte ut att heta Moa, Majken ett annat förslag, vad ska hon heta??????

Har ju som sagt inte sett så mycket av henne, men det kommer, namn måste hon ju ha i alla fall, svårt det här, brukar inte i vanliga fall ha svårt att hitta namn, men nu smakar jag på alla, förkastar, sitter och mumlar för mig själv, Obestämd

Maggan47 som vet att tomten finns, har varit här  

susdus
0

Hej här kommer ett par förslag: Iris-som betyder regnbåge- tycker det är så vackert..!!eller Doris -betyder gåva…oxå ett vackert namn tycker ja. God Jul o lycka till med lilla missen!

lillmymlan
0

Skrattande den lilla raringen… vad ska hon heta? *nyfiken*

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

martdat
0

skönt att hon är HEMMA!!!! YEAH!!!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Inge-elsie
0

Några namnförslag från Sarah:

Olivia,Ofelia, Matilda, Siri och Fiona.

Det är svårt med namn tycker jag.

destiny
0

Hon ser ut som en Iris! Kyss Blir så glad för varje katt som får komma in.Skrattande

xray
0

Vad sägs om Leia som betyder hjärtegåva? Eller Frost eftersom hon kom in när snön kom till Sverige? Du har fått en helt fantastisk vacker katt Maggan. God jul på er!!

maggan47
0

Saga blir namnet, för hon är en Saga, en liten sannsaga, Sigrid nyfiken som sagt, hallå, ska du vara kvar länge där

Maggan47

liinah
0

Saga heter jag också! Vad mysigt, det ser hon ut att heta. Stryk Inga-Maj på alla papper nu Maggan. Tungan ute.

Men nu har du snurrat till det lite, kissen är ingen fd. boråskisse. Flört

Söta Saga får för första gången fira lite jul med nya kompisar, åååh så glad jag är. Vilken julklapp hon har fått!!!

Puma77
0

Åh det blev Saga;)

//Pia

maggan47
0

vad fick jag Borås ifrån,Skäms hjärnsläpp, klart hon är en Östgötakatt, flyttade sig när Sigrid kom lite för ofta och kollade till henne, ser ni ett par ögon bakom BeataSkrattande som undrar , vad har vi här då, mat, ser jag

Maggan47

Hawknestgrove
0

haha, lilla Saga, kan du inte lipa lite då?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

lillmymlan
0

Kyss åh… en liten Saga Kyss

*Nalle Puh*

essut50
0

Vilket vacker namn på en jätte fin kisse.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

monsi
0

Söta Beata er ut som en liten Gismo med de ögonen hi hi!

Stackars Sigrid hoppas henne nya vän snart sovit klart o kan busa.

Saga till en saga mycket passande namn.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

MariannE11
0

Saga passar på en sån fin kisse… min Zazza hette Saga när hon kom men jag bytte det….jag kan skicka över Carmis att leka med Sigge… eller någon av mina julgäster kanske…. men jag tror dom är för blyga än så länge….ska se om dom tinar upp med lite skinka sen…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

russin
0

Saga är verkligen ett perfekt namn på en sådan vacker kisse - grattis till henneGlad

susdus
0

åhhh lilla Saga vad fin du ärKyss

Kusten-
0

Saga, klart det är en SAGA. Jättefint namn på lurviga flickan!

maggan47
0

i dag har det varit modigare här, Saga har hittat transportburen som står nere under trappen i hallen, där har hon perfekt utsikt över hall, kök, och trappen, nu i kväll ser jag henne ovanpå garderoben i trappen, utgång mellan spjälorna i trappen uppGladdär ligger hon länge, och har full koll överallt, så jag sätter mig bredvid henne i trappen, och blinkar samt pratar, Sigrid står i trappen, tittar in mellan spjälorna, men säger inget, Beata kommer knatande också, familjemöte i trappen, vad händer, hon är såå nyfiken, Flisan sätter sig vid övervåningen, där har hon koll, till slut tröttnar katterna och går, men jag sitter kvar, sträcker in handen och får stryka henne över huvudet, länge sitter vi så, sedan går jag ner, hämtar skinka som jag går upp med, och hon är kvar, men äter inte, bara luktar, så jag går ner, och när jag försvunnit, tar hon skinkbitarna och springer ner till sin bur, där hon smaskar i sig. Perfekt med lådan är hon också, har sett henne där, och äter bra,även sett henne vid matskålen, och vet att hon är ute på nätterna och rör sig, när det blir tyst, och endast Sigrid är vakenFlört

Maggan47

maggan47
0

kommer hon snart undrar Sigrid, tror jag inte så nära som du är, påfluget är det

säger Beata längre ner

maggan47
0

om jag sitter här ser hon mig inte, och nu har Sigrid gått, äntligen

tänker Beata

anebit
0

Underbara bilder på dina katter. Så fint lilla Saga passar in i ditt katteri……

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

lillmymlan
0

Kyss men så fina de är missarna i 08-området Glad

*Nalle Puh*

Sidentass
0

Men vilken underbar läsning med så fina bilder!! Det värmer så otroligt mycket att Saga fått komma in till dej i värmen…o vilket fint namn hon har fått, skönheten..hon är ju sagolikt vacker och har därför fått helt rätt namn:-)

Simson
0

Sagolika Saga är så vacker!! Vännen liten vad du fått det bra! Vad duktiga de är resterande gänget som inte tvingar sig på!!! Nosgos!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

huskatt08
0

Åh..så härligt med bilder och uppdatering Skrattande

Tänk så mysigt att du fått komma så nära Saga…mycket bra val av namn tycker jag.

Vilka otroligt snälla missar du har som är så försiktiga med Saga nykomling.Kyss

maggan47
0

kommer en uppdatering om Saga i ny tråd

Maggan47