Hittekatten
Jag berättade juh om en katt som strök runt här för ett tag sen.
Jag ringde komunen och jag ringde kks sen försvann han ett bra tag.
Nu har han börjat komma igen.
Han är jätte skitig och han SKRIIIIIIIIKER!
Han skriker kanske efter töser jag vet inte, men han måste tas om hand. Nu är de ca ett år jag sett honom stryka runt här i perioder.
Trode juh han hade någonstans att ta vägen när han försvann ett par månader. Nu är de juh så att jag har 4 egna katter och hund och barn. Han gillar att bli klappad men INTE när man ska försöka bära honom.
Men han MÅSTE in. Så jag funderar på om jag ska locka honom med mat och sen muta in honom i en transport bur så jag får in honom.
Sen tvätta honom och kolla läget och se om han kan trivas här.
Är man inte van vid ett hem kanske de kan bli mycket med hund, illrar katter och en massa ungar. Men hade man kunat få någon slags hjälp med att kastrera honom tro? Och om de inte funkar här kan man ändå få hjälp av en organisation fast man valde själv att ta in honom? för jag vägrar juh att släppa ut honom på gatan igen.
usch va de e svårt, men jag har inte kunat sova inatt för jag legat å tänkt på honom. att de SKA funka och vad han ska heta osv :)
känns lite som om de ska va han och jag eftersom han strykit runt just här så länge :D
ah jag e kanske löjlig. men jag vill verkligen hjälpa denna lilla killen.

Var bor ni någonstans? Kunde KKS hjälpa till?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Fint av dig att ta dig ann denna olyckliga kisse. Du bör kontakta de katthem som finns i regioenen där du bor. Ett alternativ vore om du kunde bli akuthem åt kissen med stöd från ett katthem/förening som hjälper dig med kostnaderna och som kan annonsera efter permanent hem om kissen inte stannar permanent hos er.
De flesta katter lungar ned sig betydligt efter kastreringen. Det brukar ta några veckor innan hormonerna gått ur kroppen. Ta det lungt med honom i början och närma dig lite undan för undan. Mutor i form av mat och läckerbitar brukar göra att det går snabbare. Ett bra utgångsläge att han är klappbar i alla fall.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Det vorde verkligen underbart om du kunde hjälpa den lille. Håll oss gärna uppdaterade. Kunde kks hjälpa till på något sätt?

Jag känner precis som du när man stöter på hemlösa, olyckliga missar..man vill hjälpa till varje pris, i och med att man kan klappa honom är han ju inte helt främmande för människor..som Lena också föreslår..kontakta gärna katthemmen på din ort..så får du säkert stöd o´råd därifrån, så fint av dej att tänka på misse!
Sidentass
Jag ringde juh kks då sist han va här. men sen försvann han igen. så när dom ringde mig för att kolla läget visste jag nte vart han fanns. Men nu är han tillbax då som sagt.
Närmast för mig vad jag förstått är karlskrona. Hittade ett nummer som jag försöker ringa. de är dock upptaget men då e de bara att hoppas att dom har tid att prata om de väl börjar tuta vanligt sen :)
har inte sett till honom idag. Men han kommer väll nu framåt kvällen skulle jag tro.

Berätta hur det går! Hoppas att du får tag på KKS! Annars får vi hojta till på Morgan här!
Morgan heter nog den killen min kompis rekomenderade. Bor han i klarlskrona?
jag bor juh e i emmaboda å karlskrona skulle vara de närmaste,.
#7 Emmaboda känner jag till ganska väl, var där ganska mycket för några år sedan i samband med ett jobb (utvärderinge) inom äldreomsorgen. Trevligt ställe! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
hehe ja de e ganska trevligt :P

Hoppas det löser sig! Jag känner likadant. Stöter man på en hemlös katt så vill man så gärna hjälpa den. Själv har jag hjälpt många hemlösa kissar i mitt liv och kommer fortsätta med det. Jag mår mycket bra av att veta att man faktiskt räddat ett liv. Att man fått bort ännu en hemlös olycklig plågad katt från gatan. Det gör mej väldigt glad.
Ja jag känner också att de som tryckt mig så länge äntligen är över.

Morgan från KKS heter så här på Hittekatter; morgan_kks
Lycka till!
tack ska kontakta honom.
Kommer inte åt hans sida :(

Försök med mailadressen morgan@kks.nu
ah tack så mycket ska testa de.