Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2480 ggr
Gullimat
0

Hemlös? Svedala

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ingen Kita längre, min hund som efter en tids sjukdom fick somna in för 2 veckor sedan. Hon blev 13 årGråter

Tror att det är orsaken till att det i dag kom en mager kise skrikande till min trädgård. H*n var så hungrig och tur hade jag kattmat i bilen som är till Hornbachkatterna. Har öppnat dörren till mitt uterum om kisen vill ha nattlogi.

Har ikväll letat på blocket över hela landet, men ingen som stämmer in. Katten är en tamkatt, dock lite nervig, tigrerad med vad jag tycker korta öron och ljusa gröna ögon. Här en bild på en hela tiden pratande kise

monsi
0

Men vad tråkigt med kita om de bara kunde leva lika länge som oss.

13år var många goda år för en hund.

Skickar en bamse stor tröste kram.

Vilken söt liten mise som passade på att flytta hem till dig hoppas ägaren hör av sig snarast o saknar in söta mise.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Josefa
0

Tröstekramar till dig Gullimat.

Sov så gott gammelvovven.

Gullimat
0

Satt i uterummet nu på morgonen och tittade in genom fönstret. En väldigt pratsam katt. Har nu fått mat och nu har kisen lagt sig att sova i en av fåtöljerna. Tror det är en ung kise för när man zoomar in fotot ser det ut som h*n har vita friska tänder.

Skall ringa polisen och sätta in på blocket som upphittad. Kan inte se någon öronmärkning och jag är inte så bra på att se om det är en hona eller hane. Skall försöka hinna innan jobbet ta ett foto baktill och få er hjälp med det.

Tack Monsi

Gullimat
0

Här kommer två foto

Gullimat
0

Är här någon som kan hjälpa mig

destiny
0

Nog tycker jag det ser ut som en hane. Obestämd

Josefa
0

En klar pöjk. Rätt små grejer, så han kan vara kastrerad.

gulliver
0

Nämen lilla Kita. Sov så gott tösen och en stor tröstekram till matte.

Kanske små kulor för att han inte är så gammal? Tjabo från polisens uppstallningshem hade heller inte så stora så jag misstänkte att han ev var kastrerad men det var han inte.

Gullimat
1

Tack för det. Vet inte mer vad man skall göra, kan ju inte själv ta in honom. Får väl se om någon kan kolla om han är chippad och kastrerad, annars får det bli vetten som får kolla. Har satt en bur med filt i uterummet, kanske lättare att få in honom.

Nu när jag tittar ut ligger han i fåtöljen igen, han har nog tänkt och stanna

kattassen
0

Ser ut som våra kastrerade hanar. Säkert en liten gosse som har kommit på driven hemifrån. Kan ha tagit en långpromenad och inte hittat hem eller dragit hemifrån pga skäl som bara kissegossen känner tillFlört

Bra att du tar hand om honom och lappar/annonserar/polisanmäler. Han ser ju fin och välhållen ut så antingen är han inte långt hemifrån på egen tass eller så har han nyss dumpats.

#9 Han ser redan ut som om han flyttat in hos dig;-)

FlörtTack för ditt engagemang!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

catbac
0

#0 jag beklagar verkligen sorgen över Kita. Gråter Vet vad mycket hon betydde för dig.

Hoppas att någon kan hjälpa till med kissen som dykt upp. Den visste var den skulle få hjälp. Flört

/Kramar Bumbis

Hawknestgrove
0

sov så gott lille vovve. MEn 13 år är bra! Jag brukar alltid säga, att Ok, all tid både för katter och hundar över 10 år är bonustid. Då blir jag inte så lessen, när de går bort….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Barbro55
0

tröste kramar från oss i skurup till dig

Gullimat
0

Det känns tungt och tomt, tack för er omtanke.

Har precis kommit hem från jobbet och matning på Hornbach, och vem möter mig på uppfarten, jo en pratande kise. Han följer mig som en hund och är väldigt sällskapssjuk.

Köpt blötmat till honom och det tyckte han om. Han hetsäter, allt han får, säkert p.g.a av att han inte fått mat på länge och han är väldigt smal.

Min man är han rädd för, och han har inte velat störa honom, säger han i allafall, säkert för att slippa fixa i uterummet som vi bestämtObestämd

Ankie
0

det kanske är din nya hund :). tragiskt att ni fick ta bort Kita kramar om dig, usch alltid jobbigt när djur dör Gråter

hoppad det ordnar sig på nåt vis med missen

Gullimat
0

Nu är den lille pratglade kisen hos "Veterinärerna på Bruksgården" i Norreskog och jag skall snart hämta honom. Han är iallafall nu kastrerad,öronmärkt, vaccinerad,avmaskad,och fästingarna borttagna. Tänk om en ägare dyker uppObestämd

Han var full av fästingar, okastrerad,omärkt, ingen skabb och ca 1-1/2 år. Dom tyckte han var jättefin. Lite hård på magen men han har säkert ätit för mycket, trodde dom (min okunskap)

Polisen är kontaktad men inget pos. resultat. Skall också sätta in på efterlysningar på Blocket.

Fick hjälp av en förening med ett stödhem i Landskrona, som väntat ett tag på en tam kise, dom pratade med henne i förmiddags, att ev. det fanns en kise till henne och hon verkade glad. Har nu ringt och skickat sms, men inget svar. Vet ej vad detta betyder. Hade så innerligt önskat att han skulle slippa vara i mitt uterum och jag vet inte om jag vågar ha dörren öppen ut.

Katthemsmatten
0

#16 Det är långhelg så stödhemmet kanske är på resa och inte har telefonen påslagen hela tiden. Det vore ju toppen om du kunde behålla katten i ditt uterum åtminstone några dygn.

Lycka till!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

kattassen
0

#16 Ja där ser man, han är säkert mycket nöjd för att du tog hand om honom. Med den statusen är han med största trolighet utan hem just nu. Vore ju jättefint och han kunde få ett stödhem i Landskrona och att du håller honom inomhus i uterummet tills transport dit kan ske, så han inte smiter iväg nu om ett hem är på gång.

Ledsen för din vovveGråter men det här kanske var hans lille själ som kom tillbaka. Ibland är det liksom en mening med sånt som sker. En går och en annan kommer och får ett nytt hem.

catbac
0

#16 skulle någon ägare dyka upp och bli sur för att katten fått nödvändig veterinärvård så säger du bara att katten varit polisanmäld och lappar uppsatta och ingen ägare har gett sig tillkänna inom rimlig tid.

/Kramar Bumbis

Hennum
0

Beklagar sorgen! :(

Hoppas lille pojken får komma till ett fint hem! Så bra att du tog hand om honom.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Gullimat
0

Har nu varit och hämtat honom och han är fortfarande vinglig. Han har kräkt hos vetten men även nu en stor hög Tog upp honom i en filt i famnen, men stannade bara en stund. Är lite orolig, mår nog illa han gick ut när han kräktes men kom in meddetsamma och han vill bara ligga på golvet bredvid dörren som är lite öppet. Verkar inte som han vill ge sig av i allafall.

Han har blivit döpt till Pontus

catbac
0

#21 stackars lille pluttepojken. Tack Gullimat för att du hjälper den stackars kissen.

/Bumbis

Hawknestgrove
0

MEn lille Dutten då!!!! Så söt…..

Gullimat
0

Han är så jäkla go och så supersnäll

Kusten-
0

En sån fiiin Pontus. Vilken lycka att han kom din väg - och du hans! Tack Gullimat för att du räddat honom från alla faror som hemlös. Du är också go och genomsnäll.. precis som du så fint beskriver Pontus. Beklagar sorgen över din Kita.. vet hur det känns att förlora en gammal kär vän.. när min Bella dog 14 år gammal, dök det upp en katt när jag satt och grät mitt på en stor parkering, i samma färg som Bella.. kolsvart och med tröst i blick.. den tröstade och höll sig kvar i famnen för att sedan bara försvinna spårlöst. Efter det tror jag helt säkert att själar vandrar och hittar nya vackra platser..

Kramar om dig!

martdat
0

tur han hamnade på rätt altan, Glad

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Gullimat
0

Har inte haft tid att vara här inne. Han behöver mycket kärlek och ger mig mycket tillbaka. Vi har nu suttit i baddenstolen en lång stund och han barar trampar och spinner och sträcker sina mjuka tassar upp i mitt ansikte. Vilken kise, så underbar

Gullimat
0

Har nu sagt godnatt till Pontus. Han har fått kastratmat i små portioner ikväll för att han hetsäter. Nu har han fått förtroende för gubben också

MariannE11
0

stor kram till dej som ställer upp för pontus….vilken tur han hade som knackade på hos dej…Glad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

monsi
0

Han viste vad han gjorde illa pontus som kom hem till dig.

Skönt han har fått vård o att han har börjat inse att din gubbe är en vän.

Kram till dig gullimat

destiny
0

Han är jättego'. Kyss Hittas ägaren ska man dock inte vara säker på att få tillbaka sina utlägg.

annebeate
0

Underbart av dig Gullimat att ta hand om  lille kattpojken Pontus.Glad Så lyckligt lottad att just du kom i hans väg. Så härligt att även din man nu kunnat klappa honom. Så synd att han inte kan stanna hos dig. Han kunde inte fått det bättre. Pontus är ju så supergulligKyss.När jag ser honom på bilden #21 så vill jag bara krama honom. När nu älskade Kita lämnat er efter 13 fina år så dyker lille Pontus upp. Jag tror absolut att det inte är en slump. Det finns så mycket som vi människor inte kan förklara.

Gullimat
0

Har satt fram mat till honom och han fortsätter och hetsäta, vet inte vad jag skall göra. Någon sa att han skall ha torrfoder alltid i skålen, för att han skall förstå att det alltid finns mat, men jag vågar inte det ännu, han äter allt på samma gång.

Han har vågat sig in en bit i bostaden, men vill ha dörren öppen, han har också fått en myntamus, men verkade inte speciellt intresserad.

Lugn Bumbis och Kompani, skall få gjort nya till er.

Gullimat
0

Satte in en annons med bild kl.11.00 på Blocket. Klockan 13.00 ringde en tjej från Börringe och trodde det var hennes katt.

Hon hade en blogg där jag har tittat, och helt klart är det hennes katt. Dom kommer hit strax och hämtar honom.

Jag kommer att skriva mer när dom har varit här.

Bilden från Blocket

Hawknestgrove
0

Åh vilken tur på sätt och vis…..Hoppas de har vett att h¨ålla mer ordning på sin lille nu!

Barbro55
0

Vad skönt om den lille katten har hittat hem till sitt,men trist för dig Gulli.Du gjorde så mycket för honom

Hawknestgrove
0

undrar om de stöttar dig med det du lagt ut…….

MariannE11
0

både bra o dåligt…hoppas nu som sagt att de bidrar med det du lagt ut på honom… o är mer rädda om honom… hur länge har han varit på drift?… stor kram till dej!

Josefa
0

Ja se till att de betalar för veterinärskostnaderna. Annars så låt bli att lämna ut hans papper.

Gullimat
0

En riktig solskenshistoriaSkrattande

Nu har matte varit och hämtat sin kise och dom bor ca 6 km härifrån.

Tiger heter den underbara kattenKyss. Han har två bästisar hemma, en kattflicka och en hundkompis. Han är bara 10 månader och kastrering var planerad, dom har tyckt att han tidigare varit för ung.

Har bett matte skriva några rader och sätta in ett kort på honom och hunden.

Jag är jätteglad att inte stödhemmet i Landskrona blev av kanske hade annonsen på Blocket inte då blivit av.

Har tagit bort efterlysningen på Blocket och skall nu också ringa polisen och ta bort den där

mix12
0

(Pontus)Tiger 10 månader Hemma igen Tusen tack Gullimat !

MariannE11
0

vilken mysbild…. nu känner jag mej nöjd…. o säkert du åxå….Glad

huskatt08
0

Skrattande Åh vilken solskenshistoria.

Eloge till dig gullimat som tog hand om den lille.

Ser ut som hunden håller om missen och tänker: Nu släpper jag dig inte ur sikte något mer din lille buse.

Gullimat
0

Det blev inte så många dagar, men det har varit ett stort nöje med denna gosboll i familjen.

Detta visar hur viktigt det är med att vi som hittar katter annonserar och efterlyser, men naturligtvis även dom som förlorar sin katt gör det.

Han har inte varit borta så många dagar och dom har trott han skulle komma tillbaka, tills idag då matte tittade på efterlysningar på Blocket.

catbac
0

#40 vilken tur att Tiger hittade hem till just dig Gullimat!
Det är inte alla som skulle ha förstått/brytt sig när "Pontus" var vilse i stora världen!

#41 vilken mysig bild på Tiger med vovvekompis!

Kramar Bumbis

martdat
0

underbart att han fick komma till sitt egte hem! :) fick du tillbakla vad du lagt ut ekonomiskt? tur att du la in anons,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

ja där ser man, de som säger det är inte lönt att leta när en katt kommer bort de borde veta bättre, när de läser sånt!

Gullimat
0

Kom precis hem och varit och handlat när mobilen ringde, köpte en liten klösbräda till honom som han skulle ha så länge han var här, men den hann jag inte packa upp och Tiger har egna hemma.

Har nu också ringt polisen och avbokat efterlysningen där ,och hon tackade för att jag ringde, tydligen slarvas det med det också

kattassen
0

#48 Vad fint att det löste sig med lille Pontus-tigern!

Så bra att han också fick bli kastrerad nu eftersom det ändå skulle göras.

Ännu ett förhoppningsvis lyckligt slut på en historia om en borttappad kise.Skrattande

monsi
0

Underbart han var en saknad o älskd kise.

Tack! Gulimatt för du finns o tack! Tigers matte för bilden o orden.

Vargtassen
0

Vilken tur att Tiger fått komma hem till sin matte o husseGlad

Vet att du jobbat hårt för att få tag på ägarna, så tur att han hittade till just digGlad

soso
0

Vad härligt med en solskenshistoria! Man blir så glad Skrattande!

annebeate
0

Än en gång stort tack Gullimat för din omtanke!Glad

Gullimat
0

Han har varit borta ca en vecka.

Tigers matte har betalt vettekostnaden, det var inga problem.

Har drömt om den lille busen inatt.

Jag tror att det är ett gott hem han har, med både inne och utevistelse. Utevistelse med kattlucka in i deras tvättstuga.

Hawknestgrove
0

Så gulligt. det var rätttskaffens folk….

vilda-hilda
0

Oj vilken Glad matte som kom och hämtade grabben.

Hon kommer att vara tacksam o tänka på dig resten av sitt liv.

Nalle

Debattia
0

Den här tråden har jag missat !!!

Beklagar sorgen ! Tråden började sorgligt men slutar med den bästa solskenshistorian !!!!

vilken tur att denna kissekatten hamnade hemma hos dig!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!