Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 1436 ggr
[LucyInTheSky]
0

Ebony och Ruu..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ruu har inte gillat stödisarna särskilt mycket och sett till att dom hållt sig på sin kant. Inte slagits eller så men morrat lite på dem om det stört honom.

Men i går kväll.. Herre gud.. Klockan var nog runt 1 på natten och jag hade precis somnat. Då hörde jag hur det dundrar i köket.. Tänk elefant dunsar ungefär. Jag ropar på dem och svär lite för mig själv men orkar inte ta mig ur sängen.

Sen börjar cirkusen.. Ebony har på något sätt fått Farbror Ruu på lekhumör. Dom flyger runt sängen bakom sänggavlen ut på golvet upp i sängen och bakom sänggavlen igen och så håller dom på runt runt runt.. Tänkte först att "Nej nu vill inte Ruu mer och ska slåss.."

Men nej.. De leker som idioter.. Och byts av med att jaga. Ebony ger honom en tass i huvudet och flyger runt sängen igen.. Och så håller dom på tills jag trodde jag skulle bli tokig!

Inte särskilt lätt att sova när det dunsar ner en 7 kg kisse i sängen hela tiden och det är inte så mycket plats bakom gavlen på sängen heller så det känns när de flyger förbi..

Och det som irriterade mig mest är att sambon han bara sover!! 7 kg i magen och han bara mumlar lite vänder på sig och sover vidare.. Yieks!! Där sitter jag och kollar på denna cirkus som kanske varar i 20 minuter..

knäppis katter helt klart..

Och Ruu borde veta bättre, gammal man ska inte stimma som en kattunge =)

monsi
0

Underbart att lilla ebony kunde förvandla gamle sure till en glad o buse unge igen.

vem vet det kanske bara blev 6,5kg katt i den såvande sambons mage till slut.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Tiana
0

Underbar läsning! Ja, förutom sömnbristen då, men att Ruu-pojken också kan ha så roligt! Skrattande

[LucyInTheSky]
0

Ja han brukar vara svår flörtad när det gäller lek med dom andra katterna. Att leka med mig brukar vara kul. =)

Ebony är det mer fullt ös medvetslös på just nu Skrattande Vår känslor kanske.

kattassen
0

Härlig läsning med farbror Ruu som härjar runt som en ynglingFlört

Han är ju lite i kaliber med vår Baffe som brukar röra sig som en fjording ungefärGlad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

monsi
0

Även fjordingar kan vara grymt smidiga kattassen.Flört

Ruu visar det om inte annat hi hi!Skrattande

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

kattassen
0

#5 Javisst! Smidig som ett kylskåp som vi brukar sägaFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

[LucyInTheSky]
0

# brukar vi oxå säga =) Och det passar verkligen in på tjockisen..

kattmatten
0

Härligt!

Lilla Rör-Adelle har också satt fart på tanterna här hemma, så jag förstår vad du menar. Jag har en 6 kg icke särskilt smidigt Sisu som dundrar omkring just när vi lagt oss. Skrattande

Hawknestgrove
0

härligt1 HAn har alltså fått en bästis! Samma sak här med lilla Mee och gamla farbror Arne…..OCh Arne är ju snrat 11 år. hon får fart på honom precis som lilla Pipis. Esther är ju liten och tjock och maklig, så hon bara tittar på när de knäppisarna håller på…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

Så det funkar bra mellan dina katter nu Gunilla?

//Pia

Hawknestgrove
0

Perfekt. Hon är en katalysator lilla Mee. OCh den absolut skojigaste kisse man kan tänka sig! Riktig pajas! För oss två ja1 Men främmande ser aldrig röken av henne….

Puma77
0

Som min Billy då men vad gör det. Det är kul när missarna far runt och leker för fullt.

//Pia

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

JA hon är ju VÅR katt. Inte främmandets…