Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1393 ggr
Alexej
2010-05-16 01:33
0

Knäpp situation

Hade just såld en katt och plockad bort katt-toan osv när jag var i Skara och såg en katt gående mitt i stan blan d alla bilar. Stannade och trodde det var en svart-vit katt som jag förmedlade för några veckor sedan. Samma teckning i ansiktet-nosen halv rosa och svart. Plockade med honom och körde hem med honom i knän.

Hemma kollade jag en bild av katten jag förmedlade. Samma tekning men spegelvänd.

Den här katten var också kraftigare än den andra.

Visste inte hur jag skulle göra nu. Vill inte ha en extrakatt i onödan men att bara sätta ut honom på torget kändes ju inte heller bra.

Katten hade inga problem här. Åt lite och somnade sedan bara på soffan.

Men sedan satte jag på honom ett halsband med en lapp i tuben: Katten höll på att bli påkörd. Ni får ha lite bättre koll och mitt namn och tel. nummer.

Sedan satt jag katten i en bur och körde honom tillbaka.

Jag kan ju inte plocka med mig alla utekatter men det känns ju inte bra att de går där bland alla bilar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gullimat
2010-05-16 10:43
0

Spännande och se om du får någon påringning.

Var den du förmedlade öronmärkt, var denna märkt. Spegelvända kan väl fotona bli.

Lena
2010-05-16 12:39
0

Hoppas ägarna hör av sig samt tar lärdom av vad som hänt. Det där halsbandstricker har ju visat sig fungera bra tidigare.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
2010-05-16 12:55
0

ja, toppenbra gjort…… Hoppas kissen hinner hem innan den blir påkörd….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....