Tradera börjar bli för dyrt.....
Känner mig som en stor sk*t, men för varje vunnen auktion på Tradera, så är jag tvungen att dra bort 30% numera. Traderas avgifter är så pass höga, plus att osåltavgiften är 3 kr.Vissdt, man kan börja med utgångsbud på 1 kr, men det vill jag inte på så pass fina saker som vi har . Så nu ska jag faktiskt göra så här. JAg ska sakta men säkert gå över till Budera på sånt som man ändå skickar med posten. Ni hittar mig som Catwoman51 där.
Här är en jag lagt upp nu, flera kommer. Till att börja med, så kommer ajg köra skyltarna där.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tycker du gör rätt att använda Budera istället.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
ja nu hoppas jag, att det sprider sig lite som ringar på vattnet, att jag så sakteliga går över dit. OK, man får inte lägga länkar i inläggen, och inte göra reklam för hemsidor, men det kan jag ju göra i miona gratismail i stället. Sen får vi inte glömma bort, vårt fina lilla egna insamlingsforum. där kostar det ju ingenting, och det har vi faktiskt alla som handlat på Tradera varit med och betalt. För att fortsätta, så fick vi ju betala 180 kr eller nåt, så då tog jag de pengarna från lilla annonskontot, där alla har skänkt en krona per auktion. Så det är liksom "vårt" eget lilla ställe att lägga ut på!
Jag fick ett mail från Budera häromdagen. Jag mailade det till alla i min adressbok, precis som Budera i sitt mail önskade. Pm:a mig din egen mailadress, så skickar jag det till dig, där du kan läsa lite mer om Budera…
Är det någon annan som vill ha mailet, kan ni också pm:a mig era privata mailadresser…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Det är trisst att de har höjt sina avgifter så pass mycket på Tradera. De har dock förbättrat osåltavgiften. Man kan numera ha utgångbud upp till 9 kr utan att behöva betala osåltavgift. Om man säljer något för 1-3 kr behöver man inte betala något arvode alls. Därefter får man dock betala rätt kraftigt. 3 kr + 7,5 % av köpesumman. I saftigaste laget…
Budera verkar ta 1 kr för varje auktion oavsett om den blir såld eller inte. Problemet är att de inte har lika många besökare där ännu. Det gör att det inte blir så många bud.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
sant. Men jag ligger ju alltid på 20-25 kr på våra saker. Så blir en sak såld, så blir det ju tex för en sak som kostar 25 kr 3 kr plus1,875 kr=4,875, dvs en femma. och det är ju helt plötsligt faktiskt 20% bara det. Sen kommer alla osålda, som kostar 3 kr styck och så kostar faktiskt utskrifter av plocklistor, många gånger åker jag in till Strömstad enkom för att skicka osv. och då blir det onekligen dyrt, i synnerhet med skyltarna. där törs jag inte ligga lågt, då jag vet hur mycket de kostar i material för Puma. Sen pratade jag med en av våra köpare i fredags, det är många som lägger sig på en krona och tar en "administrationsavgift" på 40 kr. Tycker jag inte verkar juste. Jag har ju hittills inte fått ett enda dåligt omdöme och vill inte ha något heller. Så jag hoppas, att det kommer att sprida sig nu, att jag flyttar succesivt över de sakerna som inte kan skickas med Schenker eller DHl. För där har Tradera ett väldigt bra avtal och man kan få billig frakt. Så kom ihåg Catwoman51 också, för katternas skull!
Sen får vi inte heller glömma salutorget. Där läggs bara portot på sakerna. Inga andra avgifter än vad sakerna kostar och så portot.
Tyvärr är det lite segt där men hade en nu i veckan som hamnade där genom google;)
//Pia
ja just det. Vårt eget lilla salutorg. Puma, lägg ut där du själv också! HAr tipsat Michaelbjuder att kika in dit. Jisses, vi snackade i två timmar i fredags!
Jag menade min hemsida kks-salutorget. saker ligger ju där hela tiden.
//Pia
ja den med…..Du ser, jag glömmer jag med!
ja både webbshopen och lilla forumet står det ju om i grattismailet som alla får.
och här är min direktlänk på Budera!
Samma saker, men på ett annat ställe. och catwoman51 med små bokstäver var det….

Vi får hjälpas åt att göra reklam för Budera. Jag har köpt en del därifrån, har fungerat kanon!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
ja tack Engla. För nu har jag låtit det osålda på Tradera soman in tillfälligt. OCh det är mycket, som går till er. MEn det är ju bara att klippa och klistra in på Budera.