va hade ni gjort?
Hej. jag har ett litet problem gällande katter..
Jo för snart 3 år sen så fick en vildkatt som bodde utanför vårt hus 5 kattungar, honan som nästan va tam tog vi in tillsammans med kattungarna i våran "tvättstuga" just för att dom inte skulle bli vilda. Vi hade redan ca 10 katter så mamma sa att vi inte kunde behålla alla 6 katter. En blev tingad nästan med en gång o så hade vi en reserv plan om vi inte blev av med dom sista. Ge bort dom till grannarna.. Vi behöll själva kattmamman o 2 ungar. men dom 2 andra katterna fick mina grannar. O nu till problemet.. mina grannar har nu skaffat 4 hundar som skäller o är ouppfostrade, dom försöker bli av med 2 men de e inte så lätt pga inavel.
Grannarna kan inget om hundar pappan e huset röker o dricker för MYCKET. jag har inte tyckt om att dom har djur pga miljön där inne, smutsigt, rökigt, hög ljud volym, jobbiga hundar..
Ibland följer den ena katten med mej hem o de tycker jag e bra.
Men vi har 9 katter redan så jag vet inte om grannarnas katter skulle tycka om våra 9.
Va tycker ni? ska jag ta grannarnas katter o ha dom hos mej några dagar så dom vet att dom får bo här om dom vill.
usch jag mår så dåligt över detta o ångrar att jag tillät katterna att flytta.
Jag tycker absolut om katterna inte mår bra av att bo hos grannen och följer med dig och visar att hon/han vill va hos dig. Att du ska låta dem komma till dig. Men du borde nog prata med ägaren om han vill ha katterna eller om han skiter i dem. Och gör dem det så kan du ju erbjuda att hjälpa dem och ha katterna hos dig tills du hittat nytt hem till dem. För risken är att katterna förblir hos dig om du låter dem om dem inte trivs hos din granne. Som jag absolut förstår. Men prata med din granne då han inte tror du snott dem ifrån honom och det blir
massa missförstånd. Det hade jag nog gjort. Och berättat att katterna följer med dig hem. Och att du har svårt att neka dem eftersom du tycker om dem. Och det är inga problem för dig.
Sen kan du alltid anmäla anonymt för vanvård av djur.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#1 problemet e att dotter (dom har tyvärr barn med!) i huset älskar sina/mina katter. o problem 2 e att dom inte kan svenska förutom dottern. Jag kan ju säja att katterna verkar vantrivas o har fått för sej att dom hellre vill vara hos mej..
#2 jo de hade kanske vart bra.
Gör det.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....