Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1963 ggr
nemeni
0

Surrogatmamma sökes!

Hittade en annons på blocket. En upphittad, nyfödd kattunge behöver en mamma. De fem andra syskonen var döda.

Katten finns Helsingborg och upphittarna kan ta tillbaka den senare.

nemeni
0

Jag ska själv ta emot en kattfamilj i helgen. Kanske hade jag kunnat ta emot denna med men bor i Skövde…

Naquita
0

jag tog emot den lille , men han dog inatt. Han fick iaf sova hos 5 nya syskon och en mamma som försökte pigga till honom men han var för trött:(

Josefa
0

Varför skickar man en så liten kattunge kors och tvärs över Sverige? En hel del människor här inne vet att jag flaskmatar kattungar och bor i Helsingborg.

Sov gott din lille stackare.

Gullimat
0

Det verkar konstigt. Sov gott du lille

Naquita
0

#3 det är inte kors och tvärs utan raksträcka, och han låg tryggt inne i en liten fårskinnsväska som de gjort hela vägen och sov.

Jag har en mammakatt som kan ge honom viktiga antikroppar. Tror du inte jag också flaskmatade honom och vet vad jag gör? Jag har också räddat många kattungar..

Men visst kan jag ska skicka alla som hittar kattungar i helsingborg till dig i sommar:)

Josefa
0

Den här kattungen var ju lite speciell. Om den hittades på en soptipp tillsammans med 5 döda syskon, så var den ganska säkert lite för medtagen för att skickas även raksträckan upp till Ronneby. Det viktigaste i detta fallet var väl ändå att den blev uppvätskad och blev någorlunda stabil innan den utsattes för onödiga påfrestningar och inte att den fick antikroppar. Jag menar ville du absolut ha kissen, så hade den ju kunnat stannat till här något dygn så den piggnat till lite, så hade du kunnat ta den sedan så den fått antikropparna.

Men det är inget att hålla på att tjafsa om. Bara synd för kattungen.

Naquita
0

#6 och hur vet du vad som har gjorts och inte gjorts?  Blir bara så ledsen över att det haglar pekpinnar om något man inte är insatt i. Det är inte kul att skriva om något när det förmodas saker hit och dit.