Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2373 ggr
[mia-38]
0

Röd hankatt sökes

Vi fick ta bort vårt lilla bus-Tisse för snart en månad sedan. Nu känner vi att vi vill ta hand om en ny liten kisse. Dels för vår gamla katt som känner sej ensam och dels så har vi plats för fler.

Finns det någon här inne som kanske har den katten vi söker?
Ska vara en kastrerad hankatt (om den är vuxen), röd, ska kunna vara innekatt, rumsren och ska kunna gå ihop med en lugn och snäll gammelkatt på 17 år.

Vi bor i Nybro och vill helst hitta en ny vän i närheten.

Vet du någon som har en liten röd vän till oss så hör av dej.

[LucyInTheSky]
0

Bara två svarta hon katter här hos mig som söker nya hem.. Annars bodde jag ganska nära.

Finns på Öland.

[mia-38]
0

#1 Åhhh…vi vill gärna ha en liten röd en. Inte så himla lätt att hitta.
Hoppas du hittar nån till dina sötisar.

Kram

[LucyInTheSky]
0

Jag ska hålla ögonen öppna efter en röd kisse =) Jag har oxå alltid önskat mig en röd katt.. Nu äger jag min Nemo. Röda katter är väldigt vackra!

[mia-38]
0

Ja visst är de vackra.
Vi ska absolut inte ersätta vår Tisse…men vi vill ha en nästan likadan som han.

[LucyInTheSky]
0

Emma/Naquita här på forumet har en röd/ vit kisse som söker hem.. Kolla www.kks.nu och under Emma katter.

[mia-38]
0

#5 Vart är den röd/vita katten? jag letar men hittar ingen där…

[mia-38]
0

Ahhh..nu hittade jag den…*L*

[LucyInTheSky]
0

Vuxna katter, han heter Erik och finns i Karlskrona. Ser ut som en nallebjörn =) Vet inte om det går att länka..

[mia-38]
0

Jag har hittat han *L* Han lagt in en intresseanmälan på honom…Han såg så fin ut.

Naquita
0

Har fått din intresseanmälan=) Mailar dig stödhemmets nummer så får ni prata lite om han kan vara katten för er.

tyvärr är hon ganska svår att nå har jag märkt, så ni kanske får ringa ett par gånger:)

[mia-38]
0

Hej Naquita.

Jag försöker isåfall flera gånger….Skrattande

Tack.

Och tack LucyInthesky för tipset.

[LucyInTheSky]
0

Hoppas det är "rätt" katt, annars såg jag att det fanns fler röda katter påå kks hemsida under de andra namnen. =)

Och jag beklagar med er Tisse, så jobbigt när ens älsklingar lämnar en.. Massa kramar <3

[mia-38]
0

Ja det är viktigt att det är rätt för katten med att bo hos oss.
Vill ju att den ska bli lycklig och må bra.

Jag ska ringa ikväll till stödhemmet och prata..sen får vi se vad som händer.

Naquita
0

Erik har väntat länge på ett eget hem, så jag hoppas ju givetvis att det är hans tur. Han är mycket van vid andra katter även om vi människor kan vara lite läskiga fortfarande:)

[mia-38]
0

Vi är vana vid lite skygga katter. Tisse var skygg mot oss i början då han hade blivit slagen av sin förra husse.
Man får låta de vara ett tag och sedan kommer de att komma fram av sej själva. Visa att man inte är farlig….

kattassen
0

Kompis har kanske en eller annan röding. På deras hemsida under akuta finns en långhårig rödis som behöver flytta omg.

Sedan är där väl ett par till under ungkatter och vuxna katter.

Lycka till att hitta en liten ny vän.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Sidentass
0

Håller tummarna..kanske är då så lyckat att just Erik-missen väntar på er:-)

vilda-hilda
0

Han var en riktig läckerbit Erik.

Nalle

Naquita
0

hur har det gått? Har inte hört mer:(

pia-app
0

Hej

Vi har en röd hankatt i ett stödhem som behöver ett nytt hem Han är 6 år,kastrerad,id-märkt och ska vaccineras. Han har bott med andra katter och är social och trevlig. Katten bor i Norrköping.

Hör avdig om du är intresserad.

Pia

9Liv

kattbiten
0

Elvis en röd-vit han katt 11 månader söker nytt hem, såg jag i dag i Blekinge läns tidning . Katten finns i Karlskrona , de finns även en bild på sötnosen.Kanske de vore något för dej.

Atiz
0

Har en rödvit hane, ca 1 år, kastrerad och vaccinerad. Han är lite skygg men kommer och äter matbitar ur handen på oss. Har även fått klappa honom nga gånger. Han  är van vid katter i olika åldrar och kön.

Atiz
0

Han finns i Malmö.