Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 1909 ggr
Delfinen
0

Vill lyfta fram en eldsjäl

Vill lyfta fram en kvinna som bor i Östergötland och som många gånger inte syns och därför kanske inte uppskattas så mycket som hon borde.

Denna kvinna är enorm i sin kamp för alla våra djur. Oavsett om det är katter, hundar, hästar, hönor, getter eller vad det nu kan vara som behöver hjälp. Hon har gett många djur en fristad som har haft döden i sina hasor.

Jag läste en artikel i Hemmets Journal om denna kvinna och hennes arbete. Kunde inte låta bli att skicka ett mail till henne då jag såg att det fanns en mailadress med för att tala om vilket beundransvärt arbete jag tyckte hon gjorde. Och vi har därefter haft mailkontakt då och då.

Artikeln i Hemmets Journal går att läsa på http://www.hemmetsjournal.se/Djur/reportage/Har-far-alla-oonskade-djur-en-fristad/

Denna kvinna har även startat en djurfond för nödlidande djur. Går att läsa om den på http://www.djurfonden.vpsite.se/default.html

Den 2 Maj kom en högdräktig katt till henne. Morgonen därpå föddes 3 små till synes livlösa små ungar. Men hon fick liv i dom och dom lades under värmelampa. Tyvärr mår inte mamma katt bra och klarar inte av att ta hand om sina små men nappas av denna kvinna varje timme.

Så jag vill på detta vis få fram henne i rampljuset och visa att hon finns och gör ett enormt arbete. Och kanske det finns någon som har ideer om hur man skulle kunna hjälpa henne via djurfonden.

Delfinen

Hawknestgrove
0

ja om henne har jag också läst. Fantastisk!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gunlog
0

Kan väl döpa henne till HJ-damen här inne…? Hon är ju en eldsjäl!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Lena
0

Det är alltid beundransvärt med sådana eldsjälar. Många jobbar i det tysta och är värda både uppmärksamhet och kredit för sitt engagemang.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

candycandye
0

Härligt att höra om denna kvinna! Sånna hjältar behöver uppmärksammas:)

Delfinen
0

Ja absolut….tycker hon gör ett enormt jobb.

Har nyss lagt upp en ny tråd om hemlösa katter i Motala där jag fått infon om det från henne och försöker nu hjälpa henne så gott jag kan. Hoppas bara jag lagt ut den på rätt ställe min virrepanna Tungan ute

Sidentass
0

Underbar människa…alla heder åt henne o ett stort fång guldtassar till denna kvinna..!

pia-app
0

Det var vi i 9Liv som lämnade kattmamma hos henne och jag håller med om att det var en mycket bra och engagerad kvinna som det ska bli kul att ha ett samarbete med. hon hade massor med djur,getter ,får, hönor,hundar,katt,kaniner. Vi kommer att hålla kontakt framöver och se om vi kan göra saker gemensamt.

Lite uppdatering vad gäller mammakatt så mår hon bättre nu,vi fick åka till till Valla och göra kejsarsnitt då hon hade en unge kvar i magen.Kvällen efter fick vi åka tillbaka för då hade honbörjan till mjölkstockning.

Dom tre första kattungarna dog tyvärr då dom antagligen fått ner fostervatten i lungorna. Katten som togs med kejsarsnitt har klarat sig och bor med mammakatt hos en av våra styrelsemedlemmar. Vi hoppas att allt nu ska fungara med kissekatt.

Pia

9Liv

Delfinen
0

Tack så jättemycket Pia för infon.

Synd att dom tre första små inte klarade sig men är glad att mamma katt mår bättre och att den sista har klarat sig.