Rensar datorn !!
Håller på och rensar min dator i förhoppning om att snart kunna köpa en ny. Hittade den här insändaren och kan bara inte låta bli sätta in den.Nu slutade det som en solskenshistoria.Katten var hemmahörande i Stockholm och matte hade kört en blomsterleverans till Helsingborg.Katten hade krypit in i bilen och följt med utan att hon var medveten om det. Kommer inte ihåg hur hon fick reda på att katten fanns i HBG,för den var nog inte märkt, men den kom hem till sin matte igen. Jag och en tjej till satt och ringde en hel helg och tiggde ihop pengar så katten skulle få vård .Tror vi tiggde ihop 13.000 kr.
Till Helsingborgs Dagblad. Min Mening. 2005-10-30
Många vill hjälpa katten
Katten som blev skadad av att ha legat under motorhuven och som HD skrev om i lördags och söndags . Det informerades om att många hade hört av sig men ingenting om att en djurskyddsförening har gått in och informerat både Helsingborgs Dagblad och djursjukhuset om att pengar är insamlade av djurvänner till operationen och räddning av katten.
Jag vänder mig emot att när ett djur är skadat och blir omhändertaget på djursjukhuset så är det pengar det handlar om i första hand och inte att lindra djurets smärta. Fruktansvärd behandling att ligga på dropp i väntan på ifall någon kan betala .
När fick polisen veterinär utbildning så de kan avgöra ifall djuren ska avlivas eller ej ?
Spelar ingen roll ifall det är en raskatt eller en vanlig bondkatt. Alla djur ska behandlas med respekt och empati.
Det måste bli ett slut på respektlösheten av skadade och överkörda katter.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Solsken behövs
Blev katten frisk
Den fick ju vård i och med att den hade en ägare. Tänk om hon som rår om den här katten är här inne och kollar?Det hade varit kul få höra fortsättningen…
Debattia
Den skygga kattens hemsida!