Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1866 ggr
eja4
0

Hur "mås" det

Varför skall men anstränga sig för Kattis Huliganus? Innätad balkong, nya gosekuddar, utsiktsplatser och vad händer?

Arbetet inleddes av mig, ivrigt påjamad av två ytterst intresserade och morska huliganer på insidan fönstret mot balkongen. Jag, i början pedagogiskt förklarande,(hur har jag blivit???) ATT jag kommer att borra TRE hål och detta är inte farligt. Missemissemånsar nu snart väsnas jag…. Resultat.Två fullständigt chockade katter som fullständigt f-l-ö-g upp i bokhyllan, rev ner de få prydnadsgrejer jag har(hade) och sen försvann, totalt borta!

Hittade en under överkastet och en i en garderob. Båda såg misstänksamt på mig där jag stod, grå av cementdamm och fortfarande upprepade att: MISSARNA, det e inte farligt. Då hade jag även dundrat på med dammsugaren som e en fiende.

Beslöt att fortsätta mitt verk utan div maskiner. Det tog hårt då jag älskar alla verktyg som jag har.

Upp kom nätet och fram kom sopborsten, hinken med skurtrasa, de nyinköpta stolarna, mattan,blommorna och klösträdet jag byggt.Det tog dubbelt så lång tid som om jag hade fått "döna på" som jag brukar.

Nåja… Fram kom huliganerna och mina ögon var större än deras! HADE DOM KRYMPT????

Ut smög två svartvita saker. Minst en meter långa, tio centimeter höga och runda ögon.

Det lyste om dem: DETTA E FARLIG MARK!!!!

INTE, tyckte jag och serverade kokt skinka och div godis. Huliganerna lät sig blidkas men var ytterst tveksamma. Slök skinkan o slank in i tryggheten. Nyfikenheten fick dem ändå ut igen och Bill, klättrade modigt upp på "katthyllan", ivrigt påhejad av mig. Då… kommer en mås(djävel) och flyger inpå! Inte ens en huligan klarar detta. Fågelkvitter går väl an, det kan man "knattra på" genom fönstret men nu var måttet rågat.

In i säkerheten med Bull som följeslagare. Tätt tryckta mot varann i min säng. Vad var detta???

NEDERLAG??? ICKE!!!!

Kom på att huliganer bör övertygas på sitt sätt. PUH!

Natten blir en bra stund. Lungt o tyst. Bara katter e vakna.Även måsar sover en stund o mina missar följer mig. Alltså gör vi det!

Med risk för förfrysning och utmattning av mig har vi utforskat balkongen nattetid och idag, för första gången, upplevde vi på dagtid, sol, värme och måsar.

Det går framåt:)

Hawknestgrove
0

Absolut, de kommer nog att gilla det med tiden!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Underbar läsning! Tänk hur ni kommer att trivas där på sommaren:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus