En katt! Vad då?
Läs hela tidningsartikeln eller skrolla ner till faktaruta och läs om katterna. Lite ladugårdskatter hit eller dit spelar väl ingen roll.
Jag har kontaktat länsstyrelsen om katterna.
Ska man läsa det som att det är ungarna som inte presenterats, eller vet de nya gårdsägarna inte om att de har katter? Hoppas de inser att de har ansvar för samtliga djur på gården och ser till att de blir kastrerade, vaccinerade, märkta och får den vård och omsorg som de har rätt till. Men jag tvivlar…………..
Medarbetare Hittekatter iFokus
"Tre lagårdskatter med ungar som ännu inte presenterats för värdfolket håller ordning."
Hmm, jo det är ju ungarna som inte "presenterats" så uppenbarligen känner "värdfolket" till dom … Bra att du kontaktat länsstyrelsen iaf. Kan kanske ge lite info till gårdsägarna. Vad man fasar för här är inte minst de avlivningsmetoder som gårdsägarna annars kan ta till - för de behöver kanske inte alla ungarna för "ordningens" skull. Stackars missar. Vad som behövs är lag på id-märkning, registrering och kastrering - JA!
jättebra! PRecis som det rörde sig om en myrstack eller nåt……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Om det är alla katterna som det gäller är det för bedrövligt. Om det kattungarna som ägarna ännu inte sett så är det lika bedrövligt för då har de ju inte kollat att mammorna mår bra och att kattungarna är friska. Det händer ju faktiskt att till och med kattungar föds med fosterskador. Och att inte bry sig mer än att nöja sig med att säga att de ännu inte blivit presenterade. Vem vill se inte kattsmåttningar så fort som möjligt om man av någon anledning missat förlossningen. Jag skulle inte förvånas om de vuxna katterna är förvildade och ohanterliga för sådana katter har det funnis på den gården tidigare innan den bytte ägare. Undrar om de behandlar sina kor likadant? Ja och sedan det där med kastrering osv.