Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 3159 ggr
tervmatte
0

En sjuk katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Läste precis om en sjuk katt på kattforumet. Han dök upp i trädgården hos en forumist igårkväll och behöver uppenbarigen hjälp:

http://kattforum.se/viewtopic.php?f=11&t=189683

Hoppas att det är okej att länka dit, annars får ni ta bort länken :)

Missannas
0

Stackars kisse, hoppas hon kan fånga in honom så han får vård. Synd att det inte framgår var i landet katten finns.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

tervmatte
0

Jag googlade på tjejens nick och det verkar som att hon bor i Borås

Sidentass
0

Åhhh..stackars missen..han ser inte ut att må något bra, önskar så att någon kan fånga in den..

Missannas
0

#2 Synd, hade kunnat hjälpa till. Men som sagt, hoppas verkligen han får hjälp, man kan ju inte bara låta honom vara med de ögonen.

Bigless
0

#4 Även om jag inte följer allt så brukar ju transport gå att ordna via detta forum och även om en del transporter tycks vara svåra så bättre med dessa transporter för förbättring, PM:a  Tervmatte är mitt förslag så kanske ni kan samtala så at tråden kan spinna vidare samt få hjälp

Lena
0

Men vad ledsamt med en sjuk och hjälpbehövande katt. Hoppas det ordnar sig. Och transport brukar som sagt alltid fixa sig om det väl finns ett hem dit kissan kan komma och tillståndet inte är för allvarligt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

tervmatte
0

Kissen finns i Ulricehamn "bara" 10mil från Göteborg.

Missannas om du kan ta hand om den så finns det säkert något sätt att få den till dig. Stackaren behöver ju hjälp så fort som möjligt..

Jag kan hjälpa till med 100kr i bensinpengar

Missannas
0

#7 Tycker så synd om kissen och kände att jag ville hjälpa på något sätt, jag tänkte att om katten fanns i närheten kunde jag hjälpa tjejen att få tag på honom och ta honom till vet. Dock har jag ingen möjlighet att ta in honom, vilket mest troligen är precis vad som behövs göras. Jag kunde ha uttryckt mig tydligare. Har du hört något mer?

tervmatte
0

#8 OK

Jag vet inte mer än det som skrivs på kattforumet :-(

Missannas
0

Läste precis att katten tydligen har en ägare, och att han alltid har varit skelögd… precis som om hans rinniga ögon skulle ha med skelögdhet att göra.

russin
0

stackars kissen ser verkligen inte ut att må braGråter

Ankie
0

jag tycker det ser ut som blinkhinnan är framme jag. Jag tänkte på det som står över rinniga ögon. Vår Rödis har rinniga ögon. Vet sa att det kan bero på att Rödis har haft många ögoninflammationer och att han har fått gått med det länge och ingen brytt sig. Det blir till sist som ärr sa hon och det kan även bli så att de får rinniga ögon. Hon rekomenderade att vi skulle prova med nån kur, fick nåt kommer inte ihåg vad det var men inte hjälpte det inte. Tänkte det kan ju vara nåt sånt denna misse har, jag vet inte men min teori.

martdat
0

Lisa hadde ju alltid lite geggiga i rinniga ögon, kronisk kattsnuva gissades det på först , men senare visade det sig att det var sekunärinfektion elr vad  det hette pga nedsatt njurfunktion,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.