Djurskyddet Västervik
Måste bara visa vad jag gosade med idag.
Var kattvakt åt en bekants katter och i samma hus fast nere i källaren har djurskyddet sina nya lokaler och idag var det öppet hus. Så jag passade på att kika förbi.
Jag fick göra ett besök i deras karantän där de just nu hade bl.a en mamma med en liten 5 v kattunge. Kattungen Trisse var så otroligt charmig och söt som socker. Troligen så har den möjligen lite perser eller exotic i sig då den hade lite drag av det hållet men mamman var en vanlig svart/vit huskatt.
Trisse är tingad givetvis och troligen även mamman med senare.
//Pia
Oj! Sån fin liten kisse man kan vara.

a men gud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tok sötis ju jag är banne mig nykär !!
gosa mysa pussa lukta bäbis
Jag skulle iväg och träna efter så jag hade fotbollsstrumpor och halvlånga byxor på mig, till Trisses glädje. Han började klättra för fullt ända upp i famnen på mig där låg han sen och viftade med sina små tassar i mitt ansikte så jag fick pussa små bebistassar.
//Pia
Tycker det mer ser ut att vara lite birma i den. Söt var den iallafall.
Ja Birma sa jag med när jag såg honom först men han har ett plattare ansikte och nos. Svårt att se på det kortet.
//Pia
men samtidigt så tror de att han kommer ha kvar sina blå ögon;) oavsett så är han otroligt söt.
//Pia
Pia, hoppas det bara var du som fick göra ett besök i karantänen. Annars tycker jag 1) det var innerligt synd om kattmamman som stressades av ett antal helt okända som tittade på hennes ungar som ändå inte kan säljas förrän om 7 veckor 2) karantänen ska vara så steril som möjligt och jag tror inte att alla besökare bytte om och hade hårskydd på vid besöket.
Kattunge är bedårande - som alla kattungar 
Medarbetare Hittekatter iFokus
Nej det var bara jag och det var inga såna katter där just då. de katter som var där kom från jourhem och alla var lugna. Inga skygga eller rädda katter och inga sjuka heller för den delen.
Mamman var helmysig och gosig. Strök runt mina ben och kelade en hel del. Men som sagt just nu hade de inga direkta karantänskatter inne.
//Pia
Det är ju inte främst för uppenbara sjukdomar man har katterna i karantän innan de får komma ut på avdelning, utan för att utröna om det finns något som det tar litet tid att upptäcka. Kattpest, t ex. Inte så kul om man drar det med sig hem eller vidare ut i katthemmet via kläder och skor.
Blir också litet undrande över att mamma katt, som jag uppfattar det, fick röra sig fritt. Inte direkt i enlighet med hur man ska bedriva karantänsverksamheten. Men jag antar att man hade tömt och virkonat karantänen för att kunna visa upp katter från jourhem för allmänheten.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Karantänen visas INTE upp för allmänheten och de visar den inte för vem som helst heller. Dessa katter har ju befunnit sig hos dem mer än två veckor. Mamman går inte fritt utan har sin bur med ungen likaså de andra som just nu var därinne. Mamman födde katten hos dem och då han nu är 5 v betyder det att de har varit där ett bra tag. De andra är kollade, kastrerade, vaccinerade mm sen flera veckor tillbaka. De kommer från en av medarbetarna själva så de är kollade.
Att det sen var jag som fick kolla in i karantänen är nog mer för att jag är den jag är och de känner mig en aning och vet vad jag sysslar med. Annars hade jag aldrig fått titta in.
Karantänen ligger i ett eget rum som är avskiljt från det andra givetvis.
//Pia
sen virkoniserat dem har de säkert gjort då det är jag som servat dem med virkon och ytdesinfiktionsmedel mm.
//Pia

#3 jag är väldigt avis på dig nu =) du retas haha
Vilken sötnos Pia :-)
mmm…. pussa på små kissefötter…. jag blir sjuk av avund…
ja det var länge sen jag fick pussa bebistassar.
Allt bra annars Anna?
//Pia
#14 Jo, det är bra, livet rullar på :-) Känner att jag nog aldrig kommer att bli helt frisk och fri från det helvetet men har lärt mig att leva med det
Det är inte roligt men inget man dör av i första tag… hoppas jag..
#15 Huvudsaken man lär sig leva med det så normalt som möjligt. Lär sig tolka signaler och ta det lugnt.
Sköt om dig nu bara.
//Pia