Insamling av kattbilder!
Ny tråd då den andra blivit så lång och trög.
Jag startar nu en insamlingstråd, där alla medlemmar som vill kan lägga in sina kattbilder. Dessa bilder kommer vi sedan att använda i artiklarna som skrivs på Hittekatter i Fokus.
Bildmaterial behövs alltid. Det kan även vara kul att få sina egna bilder publicerade. Under bilden kommer det stå ditt alias som fotograf. Vill du att det ska stå något annat ange då detta i dit tinlägg.
Om du vill bidra med bilder - skriv då ett inlägg och lägg in bilden/bilderna i en bifogad fil i denna tråd. På så vis bygger vi upp vår egen lilla bildbank. Det är viktigt att det är bilder som du själv har upphovsrätten till och att du är medveten om att dessa bilder kommer att publiceras.
Tack på förhand!
//Lena
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

*lägger in en påminnelse till mig själv*
ni får gärna ta bilder från min blogg, om ni länkar till mig eller KKS;)
www.ronnebyshittekatter.blogg.se
har även bilder jag ej publiserat där då de är för otäcka!

Har massa bilder så säger bara att ni får ta vad ni vill i albumet katter på min photobucket sida. Där finns bilder på katter i sele, ute, inne, i flytväst, med hundar osv.
Detta gäller då enbart artiklar publicerade av och på hittekatter.ifokus.
Toppenbra att vi får in flera bidrag! :) Tusen tack!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Liten Busa så söööt.
Nalle

Sorken, friköpt som kattunge från en familj där han for illa. Är nu 17 år gammal, bor hos mina föräldrar. Tyvärr har han börjat tackla av nu, så vi får troligen ta bort honom inom några månader :( Men han har i alla fall haft ett långt, lyckligt liv. Det var tur att han inte hamnade hos någon som inte hade kattvana, för han bits! Både jag och pappa har ärr efter honom. Men vi har ändå aldrig haft en tanke på att ta bort honom pga det. Dock kommer han högst troligt att bli vår sista korthåriga huskatt, då vi är allergiska både jag och pappa. Helt utan katt vill vi dock inte vara, så därför kommer vi att hålla oss till våra Norska skogkatter hädanefter, då de har en helt annan päls som vi tål.

Vår älskade huskatt Bagheera, som blev hela 20 år gammal. En klasskompis till mig tog en kull kattungar på sin huskatt för många år sedan innan h*n visste bättre. Bagheera fick bo hos mig först och så småningom flyttade han ut till mina föräldrar på landet, där han levde ett långt, lyckligt liv. Han var en klok, vacker, intelligent och underbar katt på alla vis och vi saknar honom mycket.

Glömde skriva fotograf: Nina Meltzer, S*Sagolika.
Orkar inte leta och ladda upp. Ni får gärna plocka på hemsidan om det är något där som är av intresse, har en ganska salig blandning som utökas hela tiden under "FOTO". Mitt alias som fotograf.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Väl utnyttjat klösträd.
Det är 3/4 av min trädgårdsfamilj som jag tog in i fjol som tar igen sig. Dennis överst, svartingen heter Smulan och i samma säng ligger mamma Sabina. Det är bara Kerstin som inte ville vara med på bild. Ungarna är ca 10,5 månader nu men familjen håller fortfarande ihop. 
Bra idé, Tiana… Jag påminner också mig själv… Jag måste leta upp fotona på mina små kissekatt-pälsklingar… Hmmm, undrar var jag lagt dem…?
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.